O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

24.08.2014: Obnova dvou semaforů na Vinohradské
Na trase linky 11 bylo obnoveno SSZ 2.303 Vinohradská - Šumavská a navíc probíhá obnova sousedního SSZ 2.380 Vinohradská - Budečská. Obě signalizace se nacházejí u zastávky Vinohradská tržnice ve vzdálenosti 150 metrů od sebe. Zatím ani na jednom semaforu nefunguje preference tramvají, protože není dokončena tramvajová detekce. Ke zprovoznění preference by mělo dojít až s dokončením obnovy SSZ Vinohradská - Budečská, která bude spuštěna zřejmě v září. Před obnovou fungovaly obě signalizace v pevném řízení bez preference.

18.08.2014: Obnova SSZ Táboritská - Ondříčkova
Další signalizace, která již funguje s preferencí tramvají, prochází obnovou. Jedná se o SSZ 3.304 Táboritská - Ondříčkova, která se nachází u zastávky Olšanské náměstí. V současné době probíhají výkopové práce, budují se ostrůvky a vztyčují sloupky budoucí signalizace. Ve směru do centra je zřizován směrový signál pro auta. Na semaforu v současné době funguje podmíněná preference tramvají.

31.07.2014: Odpočítadla na dalších signalizacích
Chodecká odpočítadla přibyla na dalších signalizacích v Praze. Osazena byla na Čechově mostě a v Korunní ulici na křižovatkách se Sázavskou a Kladskou. Jedná se o první signalizace, které odpočívají čas zbývající do konce signálu i při dynamickém řízení. Odpočítávají však pouze délku zeleného signálu, která je předem známá. Zařízení už delší dobu funguje na některých SSZ v pevném řízení, a to na obou křižovatkách na náměstí I. P. Pavlova, na SSZ Revoluční – Dlouhá a na SSZ Křižovnická – Karlova, kde byla zrušena preference MHD. Plnohodnotné fungování odpočítadel, kdy jsou správné hodnoty zobrazovány neustále pro červenou i zelenou, je možné pouze u řízení pevnými programy. Takové řízení neumožňuje reagovat na aktuální poptávku účastníků provozu ani preferenci vozidel městské hromadné dopravy.

12.07.2014: Bumlík v Komunardů je zpátky
Po roce se vrátil do ulice Kumunardů podélný dělící práh, který je umístěn mezi zastávkou Dělnická a křižovatkou se stejnojmennou ulicí. Má délku 47 metrů a segreguje dopravu před signalizací Dělnická – Komunardů. Odstraněn byl v červnu 2013 z důvodů výstavby přilehlého objektu. V minulém roce byl dočasně odstraněn také bumlík ve Francouzské ulici. Vrátil se po několika měsících.

10.07.2014: SORy se začínají hlásit k novým signalizacím
Problém neviditelných autobusů může být brzy minulostí. Vozy typu SOR, které se neuměly přihlašovat k signalizacím novějším než ony samy, prochází potřebnými zásahy. Část těchto nejnovějších vozidel v parku Dopravního podniku se tak už umí přihlašovat ke všem SSZ bez ohledu na dobu jejich výstavby či obnovy. Nově tedy například na Spojovací nebo u Lihovaru. Zřejmé je to kromě viditelné preference především ze svícení výzvových návěstidel. Dle poloh odhlášení se zdá, že pro lokalizaci a detekci vozidel je u SORů zprovozňován systém inframajáků. Vozy jsou vybaveny ještě záložním systémem na bázi GPS, který fungoval právě jen na „starých“ křižovatkách. Autobusy SOR s obdobným vybavením vlastní kromě DP také jiní dopravci.

22.06.2014: Signalizace na smyčce Černokostelecká obnovena, preference MHD zavedena
Obnovené SSZ Černokostelecká - smyčka tramvají, jehož součástí je kromě připojení tramvajového obratiště i přechod pro chodce přes hlavní komunikaci, bylo uvedeno do provozu. Preferenci tramvají zajišťuje prodlužování a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze, a to pro vlaky v hlavním směru i pro vjezd a výjezd ze smyčky, kde přináší značné časové úspory a zajišťuje výrazně lepší plnění jízdního řádu při odjezdu z nástupní zastávky. Není však ještě dořešena problematika blokování kolejí vozidly, ke kterému dlouhodobě dochází v důsledku nepozornosti a nekázně řidičů aut jedoucích po Černokostelecké do centra. Rovněž zatím není zajištěna spolehlivost vzdáleného rádia pro tramvaje ve směru z centra, které při správné funkci mimo jiné umožňuje zcela hladký průjezd tramvají do smyčky. Na SSZ funguje také preference autobusů. V rámci obnovy došlo ve směru do centra dokonce ke zrušení pasti pro autobusy - autobusového pásu se zastávkou na znamení a vlastním vjezdem do křižovatky. Nyní zastavují autobusy ve veřejném jízdním pruhu za semaforem.

22.06.2014: Strossmayerovo náměstí v noci na blikačku
V nočním přestupním uzlu tramvají Strossmayerovo náměstí se ve velmi slabém provozu vypíná světelná signalizace. Blikající žlutá je nasazena v čase 23 – 5:30 hod a pokrývá tak výraznou většinu nočních spojů. Ty v zastávkách vyčkávají kvůli řízenému přestupu, což vedlo k nepříznivému ovlivňování řízení SSZ přihlášenými tramvajemi a také k problémům při odjezdu vlaků. Vypnutí signalizace má za následek vyšší plynulost dopravy. Noční blikačka funguje na SSZ od května. Na přelomu dubna a května byla dokonce v provozu několik týdnů celodenní blikačka, a to v rámci dočasných dopravních opatření na obnovu vozovek na nábřeží Kapitána Jaroše. Bylo zaznamenáno snížení zdržení tramvají a chodců. Proto není vyloučeno, že dojde k úplnému vypnutí signalizace. SSZ funguje s preferencí tramvají, ve špičce jí však projíždí 120 tramvajových spojů za hodinu.

12.05.2014: Semafor na Podkovářské v dynamice
SSZ 9.213 Poděbradská - Podkovářská, jež bylo obnoveno v roce 2013, dostalo dynamické řízení s preferencí tramvají. Ta je zajišťována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ač se jedná o křižovatku, na části přechodu přes tramvajovou trať je netradičně použita trvalá zelená pro chodce a tramvaj si vybírá volno pouze na výzvu. Na druhou stranu lze tramvají krátit boční fázi s chodci. Na semaforu ale občas dojde k nestabilnímu chování, například k ukončení vlastní fáze pro tramvaj z centra hluboko po jejím přihlášení, což vede ke zbytečnému zdržení. Pokud se řízení podaří doladit, budou již všechny signalizace na Poděbradské ulici z pohledu preference tramvají v přijatelném stavu.

07.05.2014: Vzniká signalizace U Vorlíků
Po delší době byla obnovena výstavba signalizace na Letné u vjezdu do tunelu Blanka. SSZ Milady Horákové – U Vorlíků, které se bude nacházet mezi zastávkou Sparta a smyčkou Špejchar, pomalu dostává svoji definitivní podobu. Bude s preferencí tramvají. Největší přínos pro tramvaje bude mít z tohoto díla vedlejší signalizace na vjezdu do obratiště Špejchar. Díky „Vorlíkům“ se budou tramvaje ve směru z centra přihlašovat k signalizaci u smyčky s větším předstihem. Zatímco nyní se vlaky hlásí až postavením výhybky, nově se kontaktem budou přihlašovat už u předvěsti sousední signalizace. Semafory jsou součástí stavby tunelového komplexu Blanka.

22.04.2014: První semafor na Malovance upraven
SSZ Bělohorská – Vaníčkova u zastávky Malovanka bylo upraveno. Nyní je na signalizaci zajištěna lepší preference tramvají, která se realizuje prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze, a také předvýběrem kolizní fáze. Nejsou již registrovány nestabilní stavy chování signalizace, která byla původně zřízena jako provizorní. Nyní zde zastaví zanedbatelné množství tramvají a vzhledem k levému odbočení aut přes koleje má nyní pro MHD pozitivní přínos. Úpravou mají projít i další semafory na Malovance. SSZ Bělohorská – Pod Královkou je dočasně v blikající žluté a i zde tramvaje nyní nezastavují. Na SSZ Myslbekova – Dlabačov dosud není zlepšení zřetelné.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

  NOVINKY
25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.

25.01.2019 Úprava signalizací na Karlově náměstí
Trojice světelných signalizací od Resslovy ulice až po Štěpánskou je nyní o trochu lépe zkoordinována pro tramvajovou dopravu. SSZ 2.034 Karlovo náměstí - Resslova, 2.038 Ječná - Štěpánská, 2.041 Karlovo náměstí - Ječná prošly úpravami pevného řízení. Na všech signalizacích byl prodloužen cyklus z 54 sekund na 60. Výhodou změny je možnost komfortního projetí dvou vlaků za sebou na Karlově náměstí ve směru od Moráně, čímž se zvyšuje kapacita pro tramvajovou dopravu v přetíženém uzlu. Současně se mírně zlepšuje plynulost provozu na linkách od Ječné vlevo (4, 10, 16). Naopak se mírně zhoršuje plynulost provozu pro linky z Ječné vpravo (6, 22). Pro všechny vlaky by měly být lépe zkoordinovány signalizace po Ječné ulici až ke Štěpánské, o víkendu dokonce až k magistrále. Další případné zlepšení by mohlo přinést až dynamické řízení, které je však závislé na stále odkládaných obnovách semaforů.

20.12.2018 Vršovická v dynamice
Trojice signalizací na Vršovické ulici dostala po letech dynamické řízení s preferencí veřejné dopravy. Jedná se o semafory mezi zastávkami Nádraží Vršovice a Bohemians. SSZ 0.355 Vršovická - U Vršovického nádraží a SSZ 0.315 Vršovická - Petrohradská uplatňují preferenci tramvají prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem kolizní a vlastní fáze a vložením fáze. SSZ 0.356 Vršovická - Sportovní preferuje tramvaje prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem vlastní a kolizní fáze. Navíc usnadňuje vyklizování kolejí před přijíždějící tramvají a autobusu vypnutím zelené pro auta do centra. Na prostřední signalizaci Petrohradská funguje současně preference autobusů. Situaci zde komplikuje zábor ve vozovce, který zkracuje řadicí pruh, čímž je snížena kapacita křižovatky. Prověření se navíc dočká detekce. Trojice signalizací byla obnovena do roku 2015. Preference nyní chybí doplnit na signalizaci u Slavie a celková obnova ještě bude provedena na Kubánském náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019