Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: ODJINUD: Mnichov II, tramvajové tratě
(ze dne 22.02.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 23.02.2006 19:14:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný jarda (@)
Titulek: MHD v Mnichovì
Jel jsem kdysi dávno asi pøed 15 lety v Mnichovì. Musím konstatovat, že systém S-Bahnu nemá chybu. Bohužel v Praze by to asi až tak moc nešlo, pouze ve spojitosti s ÈD a prùjezdem Vinohradskými tunely. Mnichovský S-bahn má, jak je uvedeno z venku intervaly 10-20 min. pod mìstem však 2-3 min a není to jen 3 stanice, ale podstatnì pomìrnì dost a pak se to zase vìtví. To by bylo nìco pro Prahu, ale už je pozdì.

  NOVINKY
12.11.2024 Na Balabenku se vrátila preference. Vylepšená
Po pětiměsíční rekonstrukci křižovatky byla obnovena preference tramvají na SSZ 9.209 Sokolovská – Českomoravská. Uzel, do kterého se sjíždějí tramvaje ze dvou významných radiál na východě města, fungoval s preferencí tramvají od roku 1997 a prošel řadou úprav řízení. Nyní dokončené dílo přináší pružnější řízení pro veškerou dopravu. Volno pro tramvaje se do všech směrů vybírá pouze na výzvu, dle povelů z elektrického ovládání výhybek. Preference je zajištěna prodlužováním, krácením a vkládáním vlastní fáze a krácením kolizní fáze. Nově lze vkládat fáze pro tramvaje i v přímém směru a vybírat kombinaci vzájemně nekolizních tramvajových relací, což je výhodné hlavně u společné jízdy z centra do Českomoravské a do centra po Sokolovské. Stavba probíhala v mimořádně vlažném tempu a preference tramvají nefungovala více než pět měsíců, přičemž většinu času byla signalizace řízena pevným programem s délkou cyklu přes 2 minuty. To vedlo ke značnému nárůstu zdržení tramvají, zejména ve směru z centra, kde na oblouku do Českomoravské ulice narostlo průměrné zdržení skoro o minutu. Celkově se za dobu prací navýšilo zdržení tramvají o 1413 hodin. Rekonstrukci se oproti tomu podařilo zrealizovat bez výluky tramvají a uzavírek.

02.10.2024 Tramvaje odbočují do Královky svižněji
Nostalgická linka 23 už nečeká tak dlouho na odbočení do smyčky Královka. Bylo upraveno SSZ 6.834 Bělohorská – Pod Královkou, které řídí provoz vlastní křižovatky i přilehlého odbočení do obratiště. Řízení po úpravě umožňuje výběr volna do smyčky ve dvou polohách v cyklu, namísto původní jediné polohy. Odbočující tramvaje navíc mohou krátit kolizní fáze a došlo i k dalším drobným vyladěním signalizace včetně preference tramvají. Linka 23 má sice za signalizací již svoji výstupní zastávku, avšak nezřídka docházelo k tomu, že zdržela i další vlaky, které po Bělohorské ulici pokračovaly dále na západ. Semafor byl zřízen v roce 2010 jako provizorní v rámci objízdné trasy pro výstavbu SAT 2B společně s dalšími třemi signalizacemi. Dvě zařízení byla snesena. Další dvě, včetně SSZ 6.834, naopak zůstala a jsou nadále v provozu.

06.09.2024 Nový semafor na Ostrčilově náměstí odděluje auta od tramvají
Do provozu bylo uvedeno nové provizorní SSZ 2.987 Na Slupi – přechod Sekaninova. Jedná se o signalizaci na stávajícím přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty na Ostrčilově náměstí u napojení Sekaninovy do ulice Na Slupi. Semafor rovněž řeší i kolizi mezi většími auty od Sekaninovy a tramvajemi od Ostrčilova náměstí. Tramvaj se s výjezdem ze zastávky přihlásí do signalizace, následně se ukončí zelená pro auta a vybere se volno tramvaji. V opačném směru funguje rovněž preference tramvají, a sice prodlužováním vlastní fáze. Zařízení vzniklo na požadavek Prahy 2 s ohledem na pěší trasu do školy. V období slabého provozu je semafor vypnutý do režimu klasické blikající žluté. Zatím je zřízen jako provizorní. Tomu odpovídá i detekce tramvají, která není zajištěna běžnými kontakty, nýbrž indukčními čidly. Omezená je i poloha tramvajových detektorů, takže ve směru od Albertova se tramvaje nepřihlašují v dostatečné vzdálenosti a část tramvají je tak zdržena proto, že signalizace nestačí včas reagovat na nárok tramvaje.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024