Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Rychle na metro? Po BUSpruhu Zálesí
(ze dne 07.05.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 22.09.2006 01:51:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný x (@)
Titulek: o modernizaci zeleznice
"Pøínosná by byla také modernizace železnièní trati Modøany - Hlavní nádraží "
Pokud bude interval vetsi nez 15 min tak to bude k nicemu - lide v Praze jsou proste zvykli na urcity maximlani cas spoju ve spicce(autobusy maj proste kratsi - jako dohromady v danem smeru) a vetsi jsou ochotni pripustit jen na okrajich a pri takovem to intervalu jiz by mohli byt potize s hlukem teto trate.

Komentář ze dne: 09.05.2006 15:42:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný Jarda (@)
Titulek: Bus Zálesí
Podle mého názoru je tramvajová tra do Modøan nevhodnì umístìná. Rozhodopádnì by jí prospìlo trasování dovnitø sídlištì a ne na okraj, tak jak je. Z pùlky obsluhuje veverky a lišky a z pùlky obyvatele, kteøí stejnì musí jezdit autobusem. O tom svìdèí i to, že tramvaje jsou poloprázdnì už ze stanice Poliklinika Modøany.

  
Komentář ze dne: 09.05.2006 22:47:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: Bus Zálesí
Souhlasím. Zøejmé je, že tramvaj bude prodloužena k metru D na Nové Dvory. Otázka je kdy. Podle mého názoru nebylo špatné prodloužit tra potom na celou Novodvorskou (až k zastávce Jílovská) a výhledovì ji napojit nìkde v oblasti Braníku na stávající tra. Vzniknul by takový polookruh.

    
Komentář ze dne: 16.05.2006 21:59:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný František Nyklíèek (frantanyklicek@volny.cz)
Titulek: Re: Re: Bus Zálesí
Také souhlasím. Na Novodvorské je k tomu dokonce již od vzniku sídlištì vyhrazen støedový pás, jehož zatravnìní mùže navíc zùstat zachováno :) (jen køoví asi ne). Problémem by mohlo být sestoupání do Braníka - kudy? Také souèasná pøeložka TT mimo vlastní Braník k øece tomu nenahrává. Mohla by pøi té pøíležitosti být obnovena TT Na Mlejnku k obsluze Braníka, køižovatka Pøístavištì by ale musela doznat znaèných zmìn, nejspíš i v neprospìch IAD, což mùže narazit na odpor.

      
Komentář ze dne: 10.12.2015 03:16:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

      
Komentář ze dne: 02.12.2015 02:57:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili
      
Komentář ze dne: 17.05.2006 23:48:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: Re: Re: Bus Zálesí
Ano, vyøešení klesání do Braníka by bylo mnohem složitìjší než jen zavedení tramvaje z Nových Dvorù na Jílovskou. Asi by se to nebešlo bez tunelu pod ulicí Pod Jiráskovou ètvrtí. Délka asi nìkolik stovek metrù. Myslím, že zaústìní trati na stávající úsek by bylo výhodnìjší mezi zastávkami Nádraží Braník a Pobøežní cesta. Tra by šla kolem sjezdu z Jižní spojky až k Modøanské, kde by se napojila. Myslím, že by se mohlo jednat o úrovòovou køižovatku. Dopravní pomìry by tam unesly absolutní preferenci tramvají, ostatní køižovatky v okolí by mìly menší propustnost. Mimoúrovòová by se tam tìžko dostala.

Je to však zatím jen teorie. Všechno by se muselo samozøejmì provìøit.

        
Komentář ze dne: 10.12.2015 03:16:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

        
Komentář ze dne: 02.12.2015 02:56:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

  NOVINKY
12.11.2024 Na Balabenku se vrátila preference. Vylepšená
Po pětiměsíční rekonstrukci křižovatky byla obnovena preference tramvají na SSZ 9.209 Sokolovská – Českomoravská. Uzel, do kterého se sjíždějí tramvaje ze dvou významných radiál na východě města, fungoval s preferencí tramvají od roku 1997 a prošel řadou úprav řízení. Nyní dokončené dílo přináší pružnější řízení pro veškerou dopravu. Volno pro tramvaje se do všech směrů vybírá pouze na výzvu, dle povelů z elektrického ovládání výhybek. Preference je zajištěna prodlužováním, krácením a vkládáním vlastní fáze a krácením kolizní fáze. Nově lze vkládat fáze pro tramvaje i v přímém směru a vybírat kombinaci vzájemně nekolizních tramvajových relací, což je výhodné hlavně u společné jízdy z centra do Českomoravské a do centra po Sokolovské. Stavba probíhala v mimořádně vlažném tempu a preference tramvají nefungovala více než pět měsíců, přičemž většinu času byla signalizace řízena pevným programem s délkou cyklu přes 2 minuty. To vedlo ke značnému nárůstu zdržení tramvají, zejména ve směru z centra, kde na oblouku do Českomoravské ulice narostlo průměrné zdržení skoro o minutu. Celkově se za dobu prací navýšilo zdržení tramvají o 1413 hodin. Rekonstrukci se oproti tomu podařilo zrealizovat bez výluky tramvají a uzavírek.

02.10.2024 Tramvaje odbočují do Královky svižněji
Nostalgická linka 23 už nečeká tak dlouho na odbočení do smyčky Královka. Bylo upraveno SSZ 6.834 Bělohorská – Pod Královkou, které řídí provoz vlastní křižovatky i přilehlého odbočení do obratiště. Řízení po úpravě umožňuje výběr volna do smyčky ve dvou polohách v cyklu, namísto původní jediné polohy. Odbočující tramvaje navíc mohou krátit kolizní fáze a došlo i k dalším drobným vyladěním signalizace včetně preference tramvají. Linka 23 má sice za signalizací již svoji výstupní zastávku, avšak nezřídka docházelo k tomu, že zdržela i další vlaky, které po Bělohorské ulici pokračovaly dále na západ. Semafor byl zřízen v roce 2010 jako provizorní v rámci objízdné trasy pro výstavbu SAT 2B společně s dalšími třemi signalizacemi. Dvě zařízení byla snesena. Další dvě, včetně SSZ 6.834, naopak zůstala a jsou nadále v provozu.

06.09.2024 Nový semafor na Ostrčilově náměstí odděluje auta od tramvají
Do provozu bylo uvedeno nové provizorní SSZ 2.987 Na Slupi – přechod Sekaninova. Jedná se o signalizaci na stávajícím přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty na Ostrčilově náměstí u napojení Sekaninovy do ulice Na Slupi. Semafor rovněž řeší i kolizi mezi většími auty od Sekaninovy a tramvajemi od Ostrčilova náměstí. Tramvaj se s výjezdem ze zastávky přihlásí do signalizace, následně se ukončí zelená pro auta a vybere se volno tramvaji. V opačném směru funguje rovněž preference tramvají, a sice prodlužováním vlastní fáze. Zařízení vzniklo na požadavek Prahy 2 s ohledem na pěší trasu do školy. V období slabého provozu je semafor vypnutý do režimu klasické blikající žluté. Zatím je zřízen jako provizorní. Tomu odpovídá i detekce tramvají, která není zajištěna běžnými kontakty, nýbrž indukčními čidly. Omezená je i poloha tramvajových detektorů, takže ve směru od Albertova se tramvaje nepřihlašují v dostatečné vzdálenosti a část tramvají je tak zdržena proto, že signalizace nestačí včas reagovat na nárok tramvaje.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024