Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely
(ze dne 16.12.2007, autor článku: administrator)

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 
Aktuální rok:  

    

V rámci komentářů nelze používat HTML tagy.

Pro vložení tučného textu, hyperlinku nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [odkaz]www.domeny.cz[/odkaz], [email]jmeno@domena.cz[/email]

  NOVINKY
22.05.2020 Obnova dvou signalizací pro linku 25
Po obnově byly uvedeny do provozu dvě světelné signalizace. Na SSZ 7.125 Dělnická - Jankovcova, bylo se zprovozněním spuštěno dynamické řízení s preferencí tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze, stejně jako v předchozím způsobu řízení. Při jízdě tramvaje od Libeňského mostu navíc dochází k odložení volna pro auta pro zajištění větší bezpečnosti a plynulosti provozu. Software by měl být ještě doladěn. Po delší obnově bylo do provozu uvedeno rovněž SSZ 9.228 Poděbradská - Hloubětínská. Z pohledu tramvajové dopravy byla vylepšena detekce, tramvaje se přihlašují již na vjezdu do zastávek Kbelská, respektive Hloubětín. Na výjezdu ze zastávek je další přihlášení. Preference je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Obě signalizace se nacházejí na lince 25, která je v posledních měsících postižena zdržením na západní části Poděbradské v důsledku stavebních prací.

20.05.2020 Zkrácení jízdních dob
Jízdní doby na tramvajové doznaly po delší době zřetelnějších úprav. Na většině tramvajových linek došlo ke zkrácení dojezdových časů. Například linky 5 a 10 jsou na celé své trase urychleny o 3 minuty v každém směru, naopak u linky 25 nedošlo k žádným zásahům. K první vlně změn došlo již v první polovině května, a to na nábřežích, druhá vlna nastala 18. května a zahrnovala širší síť, převážně však centrální úseky. V městě stále cestuje kvůli koronaviru výrazně menší počet cestujících, rychlejšímu provozu pomáhá i mírně slabší provoz tramvají v odpolední špičce. Současně se podařilo ukončit alespoň některá dopravní opatření, která přinesla dočasné vypnutí preference na signalizacích. Zejména se jedná o SSZ Průběžná – V Olšinách a SSZ Vinohradská – nám. Jiřího z Lobkovic, kde již opět funguje dynamické řízení s preferencí. Přibývá i signalizací s nově zavedenou preferencí, naposledy SSZ Bulhar. V květnu bylo také deaktivováno trvalé „namáčknutí“ chodců na řízených přechodech a znovu zavedeny zastávky na znamení.

15.05.2020 Preference tramvají na Bulharu
Signalizace na křižovatce Bulhar má nový software, který na rozdíl od původního řešení preferuje tramvajovou dopravu. Většina tramvají tak na křižovatce projíždí bez zdržení. Zatímco dosud na semaforu fungovalo dynamické řízení, ve kterém docházelo od tramvají ke krácení kolizních fází a k prodlužování vlastní fáze, nové řešení umožňuje kromě prodlužování také výběr volna pro tramvaje až na třech místech v cyklu. Naopak došlo k potlačení krácení kolizních fází. Tím došlo kromě zvýšení plynulosti tramvajového provozu také ke stabilnějšímu odbavování vozidel v kolizních relacích. SSZ Bulhar je jednou z nejsložitějších křižovatek v Praze. Má hned 5 základních fází řízení a vyznačuje se vysokou nehodovostí. Do současného stavebního stavu byl uveden v roce 2004 v souvislosti se stavbou nového železničního mostu přes Seifertovu ulici. Signalizace prošla několika úpravami softwaru, které vylepšovaly zejména zpočátku tristní řízení pro tramvajovou dopravu. Aktuální úprava je v tomto směru nejvýraznějším počinem.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020