Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ
(ze dne 09.09.2007, autor článku: administrator)

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!

  NOVINKY
29.03.2020 SSZ na Průběžné v pevném řízení
SSZ 0.340 V Olšinách - Průběžná je od února dočasně v pevném programu, namísto řízení s preferencí MHD. Úprava souvisí s rekonstrukcí kanalizace, která probíhá v ulici V Olšinách. V jejím důsledku byl zabrán levý jízdní i řadicí pruh před křižovatkou do centra, směrové signály byly nahrazeny plným kruhovým signálem a řízení bylo změněno na pevné. Dopravní opatření pro tuto etapu rekonstrukce kanalizace by mělo dle údajů na úřední desce skončit v polovině dubna. Opatření způsobuje výrazný nárůst zdržení tramvají, hlavně od Průběžné a z centra. V době, kdy je velmi málo cestujících a slabý provoz aut, však nenarušuje plnění jízdního řádu.

23.01.2020 Signalizace u Nádraží Strašnice opět s preferencí
SSZ 0.370 Průběžná - V Korytech, kterou trápila hardwarová závada, již opět funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Problémy na zařízení nastaly v listopadu minulého roku a neustávaly ani přes opakované zásahy. Semafor byl obvykle řízen pevným programem, případně byl v blikající žluté. Preference MHD byla na signalizaci zavedena v roce 2011 a později ještě vylepšena.

15.01.2020 Upravené signalizace v Motole lépe preferují tramvaje a autobusy
Byly upraveny tři semafory v Motole. Na dvou z nich byla vylepšena preference MHD, na jednom byla nově zavedena. SSZ 5.536 Plzeňská - rampa AD, která se nachází u zastávky Motol, je nově řízena s proměnnou délkou cyklu v dynamické koordinaci se sousedním SSZ 5.528 Plzeňská - rampa Kukulovy. Na signalizacích došlo k vylepšení původní preference tramvají. Na prvním semaforu ve směru z centra dochází ke korektnímu přihlašování tramvají k prodlužování volna. Je eliminováno prodlužování vložené fáze pro tramvaje, které ji nestihnou využít. Tramvajová detekce před první signalizací ve směru do centra je využita i pro druhou signalizaci. Výrazného zlepšení se dočkaly autobusy, které mohou účinně krátit kolizní fáze a prodlužovat fáze vlastní. V některých případech mohou fázi vložit. Především pak nedochází k „usekávání“ volna pro autobus od přijíždějících tramvají. Preference autobusů však historicky chybí na vjezdu od motolské nemocnice. Třetí upravenou signalizací je SSZ 5.527 Vozovna Motol - vjezd tramvají, která slouží k odbočení do vozovny Motol. Zde byla nově zavedena preference tramvají, která pomůže zejména od zdržování provozu na hlavní trati v době zatahování do vozovny.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020