Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 524 |

18.05.2005: Levobřežní
Z levobřežní komunikace by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun autobusů.

29.04.2005: Národní divadlo
Od druhé poloviny dubna řídí SSZ Národní divadlo v denních hodinách dopravní policisté. Zásahy probíhají z místa pomocí skříňky ručního řízení. Signalizace standardně funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Foto

29.04.2005: Harfa
Na SSZ Harfa bude přepracována řídící logika. V novém řešení by měla být zajištěna preference tramvají. Úprava bude provedena v rámci akce „Rekonstrukce TT Sokolovská“. Signalizace byla v roce 2004 rekonstruována společně Českomoravskou ulicí. V současné době se zde zprovozňuje detekce tramvají.

27.04.2005: Letenské náměstí
Sledování řízení SSZ Letenské náměstí se odkládá. Stávající dynamické řízení semaforu, která se používá za slabého provozu, je za běžného provozu nevhodné. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu dojde zřejmě k úpravě řídící logiky signalizace. Nasazování pevných programů bude monitorováno až poté.

19.04.2005: Letenské náměstí
Na SSZ Letenské náměstí, o kterém stránky Preference pražských tramvají psaly minulý měsíc, je používán pevný program s prodlouženým volnem pro tramvaje ve směru do centra. Místo 7 sekund svítí nyní volno 15 sekund. Stále je však o dalších 15 sekund kratší než zelený signál pro AD.

30.03.2005: Vršovická - Kodaňská
Na novém SSZ Vršovická - Kodaňská v Praze 10, které oficiálně funguje s preferencí tramvají, se používá řízení pevnými programy. SSZ je v tomto řízení koordinováno pro auta i tramvaje s SSZ Eden.

25.03.2005: Modřanská
V oblasti Modřanské ulice v Praze 4 se připravuje preference autobusů na SSZ pomocí aktivní detekci vozidel MHD. V blízkosti křižovatek Modřanská – rampy a Modřanská – Branická byly instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci autobusu s řadičem SSZ.

23.03.2005: Nádraží Braník
Bylo demontováno světelné signalizační zařízení mezi zastávkami Nádraží Braník a Pobřežní cesta v Praze 4. Signalizace, která byla umístěna na výhradně tramvajové křižovatce, byla většinou mimo provoz.

22.03.2005: nábř. Kapitána Jaroše
Včera bylo znovu zprovozněno SSZ nábř. Kapitána Jaroše - Dukelských Hrdinů. To bylo mimo provoz od pátečního večera, kdy byl při dopravní nehodě zničen sloupek s návěstidly pro chodce a pro tramvaje. Sloupek byl vyměněn následující pracovní den po nehodě!

21.03.2005: Harfa
SSZ Harfa zůstává nadále bez preference. Kvůli nedostatkům při zhotovení dosud nemohly být zapojeny všechny detektory tramvají. Navíc není zřejmé, jestli preferenci tramvají obsahuje řídící logika.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 524 |

  NOVINKY
23.01.2020 Signalizace u Nádraží Strašnice opět s preferencí
SSZ 0.370 Průběžná - V Korytech, kterou trápila hardwarová závada, již opět funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Problémy na zařízení nastaly v listopadu minulého roku a neustávaly ani přes opakované zásahy. Semafor byl obvykle řízen pevným programem, případně byl v blikající žluté. Preference MHD byla na signalizaci zavedena v roce 2011 a později ještě vylepšena.

15.01.2020 Upravené signalizace v Motole lépe preferují tramvaje a autobusy
Byly upraveny tři semafory v Motole. Na dvou z nich byla vylepšena preference MHD, na jednom byla nově zavedena. SSZ 5.536 Plzeňská - rampa AD, která se nachází u zastávky Motol, je nově řízena s proměnnou délkou cyklu v dynamické koordinaci se sousedním SSZ 5.528 Plzeňská - rampa Kukulovy. Na signalizacích došlo k vylepšení původní preference tramvají. Na prvním semaforu ve směru z centra dochází ke korektnímu přihlašování tramvají k prodlužování volna. Je eliminováno prodlužování vložené fáze pro tramvaje, které ji nestihnou využít. Tramvajová detekce před první signalizací ve směru do centra je využita i pro druhou signalizaci. Výrazného zlepšení se dočkaly autobusy, které mohou účinně krátit kolizní fáze a prodlužovat fáze vlastní. V některých případech mohou fázi vložit. Především pak nedochází k „usekávání“ volna pro autobus od přijíždějících tramvají. Preference autobusů však historicky chybí na vjezdu od motolské nemocnice. Třetí upravenou signalizací je SSZ 5.527 Vozovna Motol - vjezd tramvají, která slouží k odbočení do vozovny Motol. Zde byla nově zavedena preference tramvají, která pomůže zejména od zdržování provozu na hlavní trati v době zatahování do vozovny.

13.01.2020 Vylepšeno SSZ pro odbočení na Hládkov
Plynulejší průjezd linky 23 přinesla úprava SSZ 6.830 Myslbekova - Hládkov přechod. Signalizace se nachází v pravém odbočení tramvaje do jednokolejné a jednosměrné trati na Hládkově, kterou od loňského roku používá retrolinka 23. Nyní je do SSZ plně implementováno vzdálené rádio pro včasné směrové přihlašování tramvaje. Vzdálené rádio zjistí směr jízdy vlaku, a v případě nároku pro jízdu vpravo s předstihem zastaví silniční vozidla a udělí tramvaji volno. Na signalizaci došlo rovněž k mírnému vylepšení preference pro tramvaje jedoucí v přímých směrech. Semafor na Hládkově byl vybudován v roce 2010 jako provizorní pro objízdnou trasu při budování městského okruhu. Zůstal však zachován i po zrušení objízdné trasy. V místě je velmi slabý provoz vozidel i chodců. V Praze nyní funguje celkem 17 vzdálených rádií.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020