O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Program zrychlení tramvají II - linka 17


03.12.2008 - Vážení čtenáři, předkládám vám následující dokument. Jedná se o průvodní materiál ke druhé části projektu Program zrychlení provozu tramvají. Jeho účelem je zvýšit nejrůznějšími způsoby, především preferenčními opatřeními, rychlost a plynulost provozu tramvají při současném zvýšení bezpečnosti jejich provozu.

Tímto dostáváte poprvé možnost vyjádřit se k preferenčním záměrům, které budou v budoucnosti ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy navrženy příslušným institucím.

Program zrychlení provozu tramvají II je zaměřen na linku 17, která protíná město přes jeho centrum v severojižním směru. Jedná se o linku, která projíždí řadu kritických míst a která dlouhodobě vykazuje poměrně vysokou nepravidelnost provozu. Návrh obsahuje úpravy a výstavbu SSZ, úpravy značení a realizaci podélných dělících prahů.

Linka je charakteristická tím, že na její trase je zajištěna preference tramvají na většině SSZ, nicméně tato preference vyžaduje v některých případech vylepšení, která lze realizovat za velmi přijatelných nákladů a se kterými dlouhodobě nepočítá žádný jiný záměr města, především komplexní program obnovy SSZ.

Kromě linky 17 pomůže opatření ve společných úsecích dalším linkám, především 3, 5, 7, 12, 14, 15, 16, 21 a 18.

Program zrychlení provozu tramvají II (PDF, 1 MB)

Své připomínky a náměty k materiálu směrujte na preference@prazsketramvaje.cz.

Poznámka: navržené podélné dělící prahy v ulici 17. listopadu již byly v posledních týdnech částečně realizovány.

V projektu nenajdete návrhy na řešení tří problematických až kritických míst. Návrhy na řešení SSZ Výtoň, SSZ Rašínovo nábřeží - Libušina a Křižovnické ulice se Smetanovým nábřežím ve směru na jih, kde tramvaje zdržují kolony vozidel na kolejích, jsou obsaženy v rámci Programu zrychlení tramvají I.

První část tohoto projektu prochází již rok projednáváním s odborem dopravy Magistrátu hl. m. Prahy a Policií ČR.

Program zrychlení provozu tramvají I, příloha 2 (PDF, 0,1 MB)
Světelná závora SSZ Křižovnická - Kaprova, informace pro MČ Praha 1 (PDF, 0,5 MB)

Poznámka: úpravy SSZ 5.531 Plzeňská - smyčka tramvají a SSZ 5.524 Plzeňská - Pod Kotlářkou již byly realizovány mimo tento projekt, a nejsou součástí dalšího projednávání.

Ing. Miroslav Grossmann


[Akt. známka: 1,94 / Počet hlasů: 17] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017