Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Preference MHD v roce 2012


07.04.2013 - Pro preferenci tramvají na světelných signalizacích byl rok 2012 špatný. Přibylo jen 6 semaforů s preferencí, což je nejméně od roku 2007. Na slabém výsledku se podepsala obnova signalizací – ta počet semaforů s preferencí poprvé nezvýšila – ale snížila. Kladnou bilanci tak uchránily softwarové úpravy řadičů, především na Výtoni. A také zcela nové signalizace.



Vinohradská: nedokončené semafory zdržují MHD


05.11.2012 - Rok 2012 je signalizačně pozoruhodný. Tolik semaforů, které byly na síti tramvají spuštěny ve stavu nedokončenosti, město nepamatuje. Situaci nyní završily signalizace na Vinohradské, uvedené do provozu po rekonstrukci trati v úseku mezi Želivského a Vinicí. Ani jedna signalizace, jejíž výstavba, obnova či úprava byla koordinována s rekonstrukcí trati, řádně nefunguje.



Preference MHD v roce 2011


15.04.2012 - Více než dvě třetiny semaforů na tramvajové síti už jsou s preferencí tramvají. V roce 2011 jich přibylo 13, většinou při obnově původního zařízení, jež bylo bez preference. Pomalu naopak pokračuje výstavba podélných dělících prahů, které brání autům ve vjíždění na koleje. Loni se jich vybudovalo jen 150 metrů. Větší úspěchy mají v liniové preferenci autobusy. Vyhrazené pruhy se prodloužily o 1220 metrů. Nejvýznamnější je půlkilometrový přírůstek na Vysočanské estakádě.



Preference MHD v roce 2010


09.02.2011 – Čtrnáct semaforů s preferencí tramvají, druhý nejvyšší přírůstek v historii. Ale také kvantita na úkor kvality a realizace semaforů i bez preference. Takový byl rok 2010 v oblasti preference tramvají na světelné signalizaci. Osazování dělících prahů podél tratí loni pokleslo pod 200 m instalací, což je historicky nejméně. Ve městě přibylo 400 m pruhů pro autobusy.



Preference MHD v roce 2009


09.03.2010 – Dalších třináct semaforů s preferencí tramvají přibylo v roce 2009 na pražské tramvajové síti. Elektrické vlaky tak byly na konci minulého roku v různé míře upřednostňovány na 60% světelných křižovatek ve městě. Číslo mohlo být výrazně vyšší, ale bezpreferenčním řešením obnovy SSZ na Evropské třídě se Praha připravila o další možnost zvyšování kvality MHD. Loni bylo také realizováno 250 metrů dělících prahů podél tramvajových tratí, což je nejméně od roku 1998. Naopak k rekordnímu zlepšení došlo v oblasti vyhrazených pruhů pro autobusy, kterých přibylo přes osm kilometrů.



Program zrychlení tramvají II - linka 17


03.12.2008 - Vážení čtenáři, předkládám vám následující dokument. Jedná se o průvodní materiál ke druhé části projektu Program zrychlení provozu tramvají. Jeho účelem je zvýšit nejrůznějšími způsoby, především preferenčními opatřeními, rychlost a plynulost provozu tramvají při současném zvýšení bezpečnosti jejich provozu.

index | 7-12 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
04.10.2020 Probíhá obnova SSZ Vinice
Praha se brzy dočká vylepšení preference tramvají na další signalizaci. Od prázdnin probíhá obnova SSZ 0.327 Vinohradská - Starostrašnická na křižovatce Vinice v Praze 10. Akce probíhá v návaznosti na provedenou rekonstrukci tramvajové tratě ve Starostrašnické ulici. Při obnově dojde ke zřízení chodeckých ostrůvků, které zkrátí délku přecházení přes hlavní směr. Signalizace bude ve směru od Vinohradské a Černokostelecké vybavena vzdálenými rádii, která zajistí včasnou směrovou detekci tramvají. V průběhu obnovy funguje na semaforu dočasně pevný program bez preference. Zařízení by mělo být uvedeno do provozu na konci října. Dále byla zahájena obnova SSZ 4.409 Chodovská - U Plynárny, která dosud funguje v pevném řízení bez preference.

19.09.2020 Odbočení do smyčky Braník už také preferuje
Několikaměsíční pevné řízení na SSZ 4.469 Modřanská – Údolní skončilo. Signalizace na odbočení do smyčky Nádraží Braník se dočkala dynamického řízení s preferencí tramvají. Řešení křižovatky je podobné jako před obnovou, s drobnými vylepšeními, kterými jsou včasnější detekce tramvají do centra, nebo doplnění šipky pro auta z Modřanské do centra vlevo. Preference tramvají probíhá vkládáním, předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze, a prodlužováním kolizní fáze. Signalizace byla obnovena v květnu, ale z důvodů zapracování cykloopatření na Modřanské nebylo možné použít připravené dopravní řešení pro dynamiku. Semafor byl jeden z prvních s preferencí tramvají v Praze. Zprovozněna zde byla již na konci 80. let minulého století. Aktuálně je ve městě 217 signalizací s preferencí tramvají, což je 88 % z celkového počtu na síti.

18.09.2020 Signalizace na křižovatce Seifertovy a Italské ulice má preferenci, horší než před obnovou
Na SSZ 2.318 Seifertova - Italská byla zapojena detekce tramvají. S mírným zpožděním po obnově signalizace tak bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oproti původnímu řešení byla ve směru do centra upravena detekce tramvají tak, že vlaky se hlásí už výjezdem ze zastávky Husinecká, tedy přibližně o 100 metrů dříve. Signalizace je nově řízena s dynamickou koordinací pro automobily od křižovatky Bulhar, přičemž tato koordinace není podřízena nárokům vozidel MHD. To má za následek mnohem větší zdržování tramvají než před obnovou signalizace. Dochází k ukončování volna pro první tramvaj v jakékoli vzdálenosti před křižovatkou. Navíc byla výrazně prodloužena zelená pro chodce přes Seifertovu, což zvyšuje dobu zdržení. Na signalizaci by měla být dodatečně spuštěna preference autobusů, jež zdržování tramvají zřejmě dále navýší. Semafor navíc funguje ve slabším provozu v režimu fáze blikající žluté, která je bez preference. Díky zprovozněné detekci na Italské začala opětovně fungovat preference na SSZ Bulhar. Zřetelné zhoršení preference tramvají po obnově signalizace už v minulosti několikrát nastalo. Došlo k němu například na SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní, SSZ nábřeží Kapitána Jaroše – Dukelských hrdinů, nebo na náměstí Jana Palacha. Tyto se postupem času dočkaly úpravy.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020