Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Preference Na Groši výrazně zrychluje tramvaje


25.05.2007 - Na tramvajové síti je další signalizace s preferencí tramvají. Při zavádění preference autobusů byla realizována také opatření pro zrychlení tramvají na SSZ Švehlova - Pražská u zastávky Na Groši. Přestože bylo využito pouze původní detekce tramvají, vlaky zde v průměru ušetří až desítky sekund.



ODJINUD: Preference tramvají v Berlíně


18.05.2007 - Jedním z evropských velkoměst, které přistoupilo k realizaci preference tramvají na světelné signalizaci, je také Berlín. Německá metropole provedla některá preferenční opatření už koncem 80. let, nicméně významnější zásah ve prospěch MHD lze zaznamenat až v letech 1998 - 2005, kdy byla upravena výrazná většina semaforů na tramvajové síti.



Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem


05.05.2007 - Vypínání preference tramvají z HDŘÚ pokračuje v obdobné míře jako v předešlých měsících. Podle sledování stránek Preference se nadále týká v ranních dopravních špičkách Palackého náměstí a zvláště za silnějšího provozu i dvou SSZ na Bubenském nábřeží, kde je znemožňována byť jen omezená preference. Byla však znovu registrována i preference obousměrná!



Excelentní semafor u Břevnovského kláštera


26.04.2007 - Signalizace jednadvacátého století. S absolutní preferencí tramvají, se zajištěním bezpečného pohybu chodců přes frekventovanou komunikaci a s citlivě řešenými přechody. Tak se po prvních hodinách provozu jeví nové SSZ Patočkova - Bělohorská u tramvajové zastávky Břevnovský klášter.



Zpackaná preference na Trojské


20.04.2007 - Chcete vidět, co jste ještě neviděli? Třeba chodce, kterého si semafor plete s tramvají, 'zamrzlou' červenou, nebo chodecký nápis čekejte, který zhasne dřív, než padne zelená? Vítejte na nově upraveném SSZ Trojská - Pod Lisem, kde proběhl (zatím) neúspěšný pokus o zavedení preference.



Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ


05.04.2007 - Potvrzeno. Dva semafory na Bubenském nábřeží, na které se vrátila v roce 2003 alespoň omezená preference tramvají, ani tuto preferenci často vůbec neuplatňují. Jak ukazují výsledky sledování, jsou na signalizace prostřednictvím HDŘÚ nasazovány pevné programy bez preference.

index | 31-36 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.

20.12.2023 Semafory na Divoké Šárce s preferencí MHD
Všechny světelné signalizace na nové tramvajové trati na Dědinu již jsou s preferencí tramvají. Na začátku prosince byla preference zprovozněna na třech signalizacích na Divoké Šárce. SSZ 6.169 Evropská – Vlastina, které se nachází v klíčovém odbočení tramvaje z Evropské ulice, upřednostňuje tramvaje předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Sousední SSZ 6.123 Evropská – Libocká funguje s prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které jako jediné bylo na tramvajové síti před výstavbou trati, umí prodlužovat a předvybírat fázi pro tramvaje a předvybírat kolizní fázi. Semafory fungují ve složité dynamické koordinaci, která umožňuje preferenci MHD a současně synchronizaci všech uzlů. Skupinu řídí semafor na odbočení tramvaje z Evropské. Funguje zde rovněž preference autobusů, přičemž na SSZ Evropská – Libocká odbočuje autobus z kolejí na tramvajový signál vpravo do Libocké ulice. Lze očekávat doladění semaforů dle zkušeností z provozu. Tramvajová trať na Dědinu byla zprovozněna na konci října, preference na Divoké Šárce byla tedy doplněna po necelých dvou měsících.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024