Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ


09.09.2007 – K vyloučení tramvajového provozu na řadě sledovaných křižovatek a k nasazení pevných programů na některých dalších došlo v Praze během července a srpna. Významně preference tramvají ustoupila na obou semaforech na Bubenském nábřeží a také na SSZ Argentinská - Plynární.



MD: Zákon je pro tramvaje nejednoznačný


04.09.2007 - Dvacítky v Sokolovské počtvrté. I tak se může jmenovat tento článek. V zákoně o silničním provozu jsou ustanovení, která jsou nejednoznačná ve vztahu k provozu tramvají. To přiznává nyní i Ministerstvo dopravy. Není například zřejmé, zda dopravní značky vůbec platí pro tramvaje.



Výtoň, pro výluku ještě hloupější


17.08.2007 - Moderní semafor, který přitom patří mezi ty nejhorší pro tramvaje. To je SSZ Výtoň, které bylo v roce 2004 významně upraveno, a to do podoby, která zdaleka neodpovídala už ani tehdejším možnostem pro preferenci tramvají. Ještě horší je situace nyní, během výluky Palackého náměstí. Hloupý semafor neumí reagovat na to, že tramvaje jezdí jinudy.



Palackého náměstí i ráno s preferencí


12.07.2007 - Tramvaje na Palackého náměstí si polepšily. Přestože během června narostl provoz aut ve městě, na klíčovém tramvajovém uzlu na nábřeží bylo registrováno ustoupení od vypínání preference v ranních špičkách. Nasazování pevných programů však nadále pokračuje na Bubenském nábřeží.



Národní divadlo: preference podřízená autům


29.06.2007 - Má patřit centrum města více tramvajím, nebo autům? Podle Zásad dopravní politiky je třeba preferovat hromadnou dopravu před individuální. V samotném centru Prahy, výrazně přetíženém automobily, však došlo k úpravě, která v zájmu zvýšení průjezdu IAD po pravobřežní komunikaci významně omezila preferenci tramvají. Kde? Na SSZ Národní divadlo.



Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá


05.06.2007 - Stále častěji jsou na dvou semaforech na Bubenském nábřeží nasazovány z HDŘÚ pevné programy bez preference namísto alespoň jednosměrné preference tramvají. Kromě toho je dle sledování stránek Preference upřednostňování MHD nadále zbavováno SSZ Palackého náměstí.

index | 25-30 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.

01.05.2024 Závora a upravená preference tramvají na Elsnicově náměstí
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.

26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024