|
|
Na Poděbradské nefunguje preference
V ulici Poděbradská byla preference tramvají zajištěna na celkem čtyř signalizacích z pěti. Jenže z těchto čtyř signalizací zůstala nyní s plnou preferencí pouze jediná, SSZ Poděbradská - Hloubětínská. Na SSZ Poděbradská - U Tesly a Poděbradská - U Elektry nefunguje preference v obou směrech, na SSZ Poděbradská - Podkovářská nefunguje ve směru do centra. Na podzim minulého roku totiž proběhla v oblasti výměna sloupů veřejného osvětlení, na které byly svedeny kabely od tramvajových detektorů. Na nové sloupy se dosud kabely nenavěsily a zůstávají smotané na stožárech trolejového vedení. Na SSZ Poděbradská - U Tesly byly dokonce úplně odstraněny i tramvajové detektory.
Vzhledem k těmto skutečnostem byly SSZ Poděbradská - U Tesly a Poděbradská - U Elektry označeny v materiálech stránek Preference pražských tramvají jako signalizace bez preference. Pokud by detekce tramvají fungovala, na SSZ Poděbradská - U Tesly by bylo dosahováno podmíněné preference tramvají, na SSZ Poděbradská - U Elektry by bylo zřejmě dosahováno absolutní preference. SSZ Poděbradská - Podkovářská je nyní vedena jako signalizace s podmíněnou preferencí. V případě fungující detekce tramvají také ve směru do centra by signalizace zřejmě fungovala s absolutní preferencí. SSZ Poděbradská - Hloubětínská, kde je kromě linky č. 3 provozována také linka č. 19, funguje korektně a je vedena jako SSZ s absolutní preferencí.
Zavedení preference tramvají na čtyřech SSZ na Poděbradské bylo prvním poměrně úspěšným dílem projektu pilotní linky preference MHD č. 3 v oblasti preference tramvají na SSZ. V současné době však preference nefunguje a není zřejmé, kdy se podaří stav napravit. Výpadkem preference postiženy i nízkopodlažní tramvaje, modernizovaná KT8N2 a zcela nová Škoda 14T, které jsou provozovány právě na lince č. 3.
Související články: Výtoň preferuje tramvaje (14.04.2005) Stránky se rozjely. Preference zaujala! (21.02.2005) Komentáře: 0 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025 |