Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Signalizace u Hradu zbytečně zpomaluje provoz
(ze dne 15.05.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 15.05.2006 20:24:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný Admin šotek :-D (@)
Titulek: zbytek to useklo, tak znova :-D
Zároveò jsem pozoroval z dálky, že se ve smìru z centra sjely 3 tramvajové soupravy po nìjaké mimoøádné události na Malovance. Signalizace u druhé tramvaje zopakovala nárok na volno (zcela správnì, jelikož zastávkový ostrùvek je pro jednu soupravu), ale tøetí tramvaj již nebyla reflektována a stála tam asi 2 minuty. Dokonce bych øekl, že jí vysvobodila až protijedoucí souprava, ale teï si již nejsem pøesnou situací jist. Kopu se do zadku za to, že jsem to nevyfotil :-(. Tou tøetí tramvají byl Hornbach jedoucí pøes pøihlašovák na ilustraèním snímku. Druhá tram je patrná jak vyèkává za zastávkou na stejném snímku v pozadí.


  
Komentář ze dne: 10.12.2015 03:16:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

  
Komentář ze dne: 16.05.2006 00:33:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: zbytek to useklo, tak znova :-D
Pokud se to stalo, jak popisuješ, vypadá to nejspíše jako nìjaká chyba v detekci tramvají. A mùže být hardwarová nebo softwarová. Ale tìžko soudit.

Komentář ze dne: 15.05.2006 20:23:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný Admin šotek :-D (@)
Titulek: doplnìní èlánku o mé poznatky
Mirku,
jen bych se pokusil doplnit své poznatky / odhady z období poøizování fotografií:

Zmínìné prodlužování volna po odhlášení na detektoru o dalších pìt až deset sekund podle mne funguje pouze ve smìru do centra. Smìrem z centra padalo stùj okamžitì po prùjezdu vozidla detektorem. Dle mého souvisí se stavem pøípravy fázového schématu pøed instalací zábradlí, jelikož se prostì poèítalo s delším vyklizovacím èasem tramvajové soupravy, která pojede pomalu obloukem v køižovatce a vzhledem k pøítomným chodcùm. Instalací zábradlí toto odpadlo, resp. nìkteøí øidièi odhodily zábrany a pìknì to našlápnou...

Zmínil si výhodnou polohu vzdálených detektorù - o tom nepochybuji, avšak zaráží mne, že tam nejsou ještì blízké pøihlašováky tìsnì pøed zastávkou (možná kolejové obvody, ale pochybuji). Dal by se tím lépe koordinovat èas nutný pro stanicování - jedno z tvých negativ ve zkrácení doby o 5-8s.

Zároveò jsem pozoroval z dálky, že se ve smìru z centra sjely 3 tramvajové soupravy

  
Komentář ze dne: 16.05.2006 00:29:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: doplnìní èlánku o mé poznatky
Michale,

urèitì se neupravovalo dopravní øešení ze dne na den kvùli tomu, že se nìkde stavìlo zábradlí. Nìdìlá se to v oprávnìných pøípadech, nevidím dùvod, proè by to dìlali tady. A kdyby, spíše by se to projevilo ve vìtších mezièasech než v prodlužování volna.

Myslím, že stávající detekce postaèuje. Není to tak složitá signalizace, aby musely být ještì blízké detektory. Stejnì s nimi nepokryješ nerovnomìrnost stanicování, která je tady asi nadprùmìrná.

Komentář ze dne: 15.05.2006 19:49:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný Gagarin (@)
Titulek: K délce volna...
Reaguji na skuteènost, že volno pro tramvaje je drženo i po opuštìní køižovatky tramvají. Není tento èas nìjak zákonnì upraven, minimální délka signálu volno (u zelené pro chodce to, tuším, nìjak tak funguje)?

  
Komentář ze dne: 16.05.2006 00:26:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: K délce volna...
U chodcù je tato minimální délka stanovena na 5 sekund, což zøejmì vychází z toho, aby si chodec zelené vùbec všimnul. Pokud vím, minimální délka tramvajového volna nijak upravena není. Není k tomu dùvod. Když se tramvaj odhlásí, proè dál volno prodlužovat? Ale i kdyby byla minimální délka stanovena tøeba na 5 sekund, asi bychom si toho ani nevšimli a rozhodnì by to neústilo v pozorované prodlužování o desítky sekund.

  NOVINKY
06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.

20.12.2023 Semafory na Divoké Šárce s preferencí MHD
Všechny světelné signalizace na nové tramvajové trati na Dědinu již jsou s preferencí tramvají. Na začátku prosince byla preference zprovozněna na třech signalizacích na Divoké Šárce. SSZ 6.169 Evropská – Vlastina, které se nachází v klíčovém odbočení tramvaje z Evropské ulice, upřednostňuje tramvaje předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Sousední SSZ 6.123 Evropská – Libocká funguje s prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které jako jediné bylo na tramvajové síti před výstavbou trati, umí prodlužovat a předvybírat fázi pro tramvaje a předvybírat kolizní fázi. Semafory fungují ve složité dynamické koordinaci, která umožňuje preferenci MHD a současně synchronizaci všech uzlů. Skupinu řídí semafor na odbočení tramvaje z Evropské. Funguje zde rovněž preference autobusů, přičemž na SSZ Evropská – Libocká odbočuje autobus z kolejí na tramvajový signál vpravo do Libocké ulice. Lze očekávat doladění semaforů dle zkušeností z provozu. Tramvajová trať na Dědinu byla zprovozněna na konci října, preference na Divoké Šárce byla tedy doplněna po necelých dvou měsících.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024