Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Co je špatně na bumlících v Zenklově ulici?
(ze dne 09.08.2006, autor článku: administrator)

Libeòská spojkaneregistrovaný Karel Libušák13.08.2006 07:24:25
   Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák14.08.2006 01:29:19
      Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V14.08.2006 22:56:18
         Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V19.08.2006 17:46:17
            Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Karel Libušák21.08.2006 13:21:24
               Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák21.08.2006 13:26:48
                  Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V22.08.2006 13:54:27
                     Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák23.08.2006 00:09:08
                        Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V23.08.2006 13:06:06
                           Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V23.08.2006 13:09:57
                              Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný 23.08.2006 14:32:23
         Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák16.08.2006 14:00:18
            Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V16.08.2006 21:19:39
               Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák17.08.2006 11:55:13
                  Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný -FN-17.08.2006 17:57:33
                     Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák19.08.2006 12:04:30
neregistrovaný ..

  NOVINKY
20.06.2022 Nová světla na Kolbenově ještě budou potřebovat doladit
Do provozu byla uvedena dvojice zcela nových semaforů u zastávky Kolbenova. SSZ 9.906 Kolbenova – Na Černé strouze a SSZ 9.908 Kolbenova – Möbelix slouží hlavně k napojení budované bytové a komerční zástavby v území bývalého ČKD v Praze 9. Dvojice křižovatek se nachází přibližně sto metrů od sebe. SSZ 9.906 je položeno západněji a umožňuje rovněž signalizovaný přístup na zastávku Kolbenova. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zatímco za běžného provozu funguje preference dobře, za slabého provozu je reakce na tramvaje nespolehlivá. Při trvalé zelené v hlavním směru může dojít k okamžitému vypnutí volna pro tramvaj kolizním nárokem, typicky třeba od cestujícího, který vystoupil z tramvaje, nebo jakýmkoli vozidlem z boku. Tento problém se vyskytoval na některých SSZ v minulosti, avšak ve většině se jej podařilo odstranit. V hluboké noci jsou pak semafory na Kolbenově řízeny v režimu fáze blikající žlutá, což znamená, že semafor sice bliká, ale chodec si jej může kdykoli zapnout bez ohledu na tramvaj, která tak může být náhle zastavena.

02.06.2022 U Masarykova nádraží bez aut
Nová pěší zóna v Havlíčkově ulicí zklidňuje dopravu u Masarykova nádraží. Zákaz průjezdu aut platí nově v úseku mezi ulicemi V Celnici a Hybernská. Doposud zde nebylo možné projet pouze ve směru z centra, nově platí zákaz v obou směrech. Výjimku má MHD. Na místě již probíhají stavební úpravy. Výsledkem mají být lepší podmínky pro cestující, kteří užívají úzký tramvajový ostrůvek. Nově budou mít k dispozici celý prostor od trati až k fasádě domu, včetně původní vozovky. Opatření přetne jednu z možností, jak při zácpách objíždět severojižní magistrálu skrze komunikace nižších tříd v historickém jádru města. Lze očekávat snížení intenzity provozu v ulici Na Poříčí do centra a mírně také v Jindřišské do centra, kde auta často blokují tramvaje před ulicí Politických vězňů. Naopak se zvýší provoz v ulici Na Poříčí ve směru k Sokolovské, kde jsou však tramvaje oddělené od aut. S opatřením souvisí zobousměrnění Hybernské ulice. V Praze se jedná o čtvrtou pěší zónu s provozem tramvají. Řešení je k MHD vstřícné z pohledu eliminace dopravních kongescí, na druhou stranu však snižuje její rychlost na 20 km/h, což prodlužuje reálné jízdní doby. Omezování individuální dopravy v centru města zvolna postupuje po desetiletí. V roce 1985 byla zřízena pěší zóna v ulici Na Příkopě. V roce 2000 byl zakázán průjezd Vodičkovou a Spálenou ulicí. Od roku 2012 nemohou auta jezdit Jindřišskou ulicí u Václavského náměstí. Dlouho se uvažuje o vyloučení transitu na Smetanově nábřeží a v Karmelitské ulici, nad touto změnou dosud nebyla nalezena politická shoda.

29.05.2022 Semafor na Přístavišti vylepšen. Spuštěna i preference autobusů
Dva týdny po uvedení do provozu byla upravena obnovená signalizace na Přístavišti, díky čemuž se zlepšila preference tramvají i provoz aut. Na SSZ 4.628b Modřanská – přejezd TT byla zrušena dynamická koordinace od sousedního SSZ 4.628a Modřanská – Branická, která způsobovala zbytečná zdržení pro tramvaje z centra i auta. Volno pro tramvaje na přejezdu je nyní prodlužováno nezávisle na křižovatce, pouze dle nároků tramvají, jako tomu bylo před obnovou. Na obou semaforech byla naplno zprovozněna preference autobusů. Semafor byl prvním zařízením v Praze s trvalou preferencí tramvají. Do provozu byl uveden v roce 1987 v souvislosti s přeložkou trati a výstavbou Barrandovského mostu (tehdy mostu Antonína Zápotockého). Fungoval s absolutní preferencí ještě na analogovém řadiči. Sousední semafor na křižovatce Modřanská – Branická byl doplněn později a při nedávné obnově dostal navíc přechod přes Modřanskou ulici. Oba uzly jsou řízeny ze společného řadiče.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022