Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 588 |

14.05.2009: Chystá se úprava Vypichu a nové SSZ u KC
V rámci výstavby Komečního centra Vypich dojde k úpravě jedné stávající a ke stavbě jedné nové signalizace. SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich) bude upraveno, včetně detekce tramvají. U KC Vypich bude zřízeno SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů - areál KC Vypich. Podle serveru hl. m. Prahy bylo vydáno ve spojeném řízení územní rozhodnutí a stavební povolení na obě akce. Dle dokumentu má být křižovatka v místě nového SSZ opatřena odbočovacími pruhy vlevo, zřejmě se směrovými signály. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí.

05.05.2009: Rada města schválila taxi do BUSpruhů
Vozidla taxislužby by v Praze mohla užívat vyhrazené pruhy pro autobusy na dalších 18 místech. Dosud se testovala jízda v ulici V Holešovičkách a ve Strakonické, nově by taxíky dostaly k dispozici BUSpruhy ve Vrchlického, Čimické nebo Českobrodské ulici. Rozhodla o tom Rada města. Informace zde. V návrhu je i VJP v Modřanské ulici před křižovatkou s rampami na Barrandovský most, kde však vozidla taxi technicky nemohou obdržet signál volno na SSZ. Provoz vozidel taxi zatím nebyl v žádném místě povolen na kolejích, kde dopravní experti vyjadřují obavy.

24.04.2009: Spuštěno SSZ Bešťákova - přejezd
Do provozu bylo uvedeno SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT, jež se nachází mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. Nový semafor zajišťuje plynulý a bezpečný průjezd tramvají na křížení s obslužnou komunikací, kde je dopravním značením zajištěna přednost silničních vozidel. SSZ funguje s absolutní preferencí tramvají a je opatřeno výzvovými návěstidly, která před začátkem volna blikají. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK 1, detekce aut kamerami. Videodetekce kontroluje také vlastní prostor křížení, a pokud se na něm vyskytují vozidla, odloží výběr volna pro tramvaj do vyklizení prostoru.

22.04.2009: Začala výstavba SSZ Korunní - Kladská
U zastávky Vinohradská vodárna vzniká nová signalizace. Realizace SSZ 2.049 Korunní - Kladská probíhá na průsečné křižovatce uvedených ulic, bude na něm zajištěna detekce a preference tramvají. Místem projíždějí v pravidelném denním provozu dvě tramvajové linky.

10.04.2009: Chystá se SSZ u zastávky Teplárna Michle
Na tramvajové síti přibude další semafor. Bude se nacházet na přechodu pro chodce přes Chodovskou ulici u zastávky Teplárna Michle. Podle serveru města Prahy začalo spojené územní a stavební řízení. V místě je provoz jedné denní tramvajové linky. V blízké době by na Chodovské měl začít také provoz autobusů na kolejích v úseku mezi odbočením do smyčky Spořilov a autobusovou zastávkou Chodovská.

26.03.2009: Dvacítky na Sokolovské již nezakazují, pouze doporučují
Částečné zlepšení pro plynulost tramvajové dopravy nastalo v Sokolovské ulici mezi náměstím OSN a Balabenkou. Omezení rychlosti na 20 km/h v místě příčných prahů již není nutné bezpodmínečně dodržovat. Značka nejvyšší dovolená rychlost (kruhová s červeným okrajem) byla totiž na všech třech místech obousměrně nahrazena značkou doporučená rychlost. Za zmínku stojí, že není jasné, zdali jakékoli omezení rychlosti použité v kombinaci se značkou upozorňující na příčný práh pro tramvaje vůbec platí. Ministerstvo dopravy i pražský Magistrát dokonce v minulosti vydaly stanovisko, že nikoli. I tak většina řidičů tramvají omezení rychlosti dodržovala.

25.03.2009: Taxi používají BUSpruhy V Holešovičkách a u Lihovaru
Na dvou místech v Praze mohou nově využívat vozidla taxislužby vyhrazené pruhy pro autobusy MHD. Jde o levé odbočení u zastávky Lihovar ze Strakonické ulice do Nádražní a o ulici V Holešovičkách směrem do centra. Podmínkou využití vyhrazeného pruhu je alespoň jeden pasažér ve vozidle, která musejí být ve žluté barvě a mladší osmi let. Na kolejích pro tramvaje, kde se přítomnosti taxikářů mnozí experti obávají, zatím jejich jízda zvlášť nikde povolena není.

24.03.2009: Začala výstavba SSZ Bešťákova - přejezd
Na tramvajové síti přibude další semafor. V křižovatce ulic Ďáblická a Bešťákova vzniká signalizace, která zajistí plynulý a bezpečný průjezd tramvají přes přejezd mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT bude vybavena kromě tramvajové detekce také videodetekcí a smyčkami pro vozidla. V místě dosud musí tramvaje dávat přednost autům jedoucím po bezvýznamné obslužné komunikaci.

19.03.2009: Úprava dat zlepšila řízení signalizace na zastávce Biskupcova
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo vylepšeno řízení pro tramvaje ve směru od Olšanské. Došlo k úpravě dat v řadiči, aby odpovídala reálné jízdě tramvají od přihlašovacího kontaktu a volno tak nekončilo těsně před příjezdem vlaků ke stopčáře. Úpravou se dosáhlo absolutní preference tramvají. Preferenční zásahy spočívají v prodlužování vlastní fáze a v předvýběru kolizní fáze dle nároku tramvají. Úprava je první změnou v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílel se na ní Dopravní podnik, Technická správa komunikací, Policie ČR a odbor dopravy Magistrátu.

19.03.2009: Na Újezdě funguje preference tramvají
Nový způsob řízení byl zaveden na SSZ 1.501 Újezd - Vítězná. Semafor na stykové křižovatce začal uplatňovat preferenci tramvají vkládáním fází pro vozidla MHD dle jejich nároků, což má příznivý vliv na snížení největších zdržení tramvají. Úpravou bylo nahrazeno původní dynamické řízení, které na tramvaje nereagovalo.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 588 |

  NOVINKY
27.12.2021 Vylepšená preference na křižovatce s Argentinskou
Nejzatíženější holešovická křižovatka prošla obnovou. SSZ 7.137 Argentinská – Plynární mezi Nádražím Holešovice a Ortenovým náměstím má vylepšenou preferenci tramvají. K původnímu prodlužování, vkládání a krácení vlastní fáze bylo doplněno také krácení kolizní fáze. Signalizace byla doplněna o výzvová návěstidla pro tramvaje, která sdělují informaci o nároku, blížícím se volnu a prodlužování pro tramvaje. Na rameni od Nádraží Holešovice přibyl nový přechod s ostrůvkem, který si vyžádal snížení počtu řadicích pruhů ze tří na dva. Přes jižní rameno Argentinské a východní rameno Plynární vznikly cyklopřejezdy. Zprovozněna bude preference autobusů. Holešovice, na rozdíl od jiných, patří mezi čtvrtě, kterým pomohla stavba tunelového komplexu Blanka k nižším intenzitám provozu aut. Důsledkem je i lepší možnost úprav některých křižovatek, včetně vylepšení preference MHD.

27.12.2021 Semafor Za Ženskými domovy spuštěn. Mírné zlepšení pro tramvaje
Obnovené SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy bylo po půlroce uvedeno do provozu. Signalizace stejně jako před obnovou neuplatňuje preferenci MHD, přesto došlo ke zlepšení provozu tramvají proti původnímu stavu. Jednak byl zrušen nevyužívaný pevný výběr fáze od severního vjezdu Radlické vlevo, jednak tramvaje v hlavním směru můžou prodlužovat nad maxima podle aut. Prodlužování je však minimální a další preferenční prvky na signalizaci schází, takže nadále dochází ke zbytečnému zdržování MHD. Signalizace byla stavebně dokončena v červnu 2021, avšak nebyl hotový program křižovatky, takže zařízení zůstalo až dosud vypnuté. Do přípravy zasáhlo i vyrušení kolejových oblouků mezi jižním vjezdem Radlické a ulicí Za Ženskými domovy, které byly v havarijním stavu. Pro zřízení preference MHD bude nezbytné doladění řízení, doplnění hardware pro aktivní detekci autobusů a zřetelné vyznačení vyhrazeného pruhu pro autobusy na kolejích na jižním vjezdu Radlické. Tramvaje by měly až do kompletní přestavby Radlické a Za Ženskými domovy jezdit k Andělu po Radlické ulici. Obnovená signalizace k tomu trvale zajišťuje cyklický výběr signálů v hlavním směru, zatímco před obnovu bylo nezbytné dálkově aktivovat režim pro mimořádný stav.

27.12.2021 Signalizace u nákladového nádraží Žižkov obnovena při rekonstrukci sítí
Na konci roku 2021 byla obnovena signalizace na křižovatce ulic Jana Želivského a Olšanská. Vzhledem k tomu, že v ulici Jana Želivského probíhá ražba kanalizace, kvůli které jezdí auta ve směru k Ohradě po kolejích, byl semafor uveden do režimu dočasného dopravního opatření, a to v dynamickém řízení. To zahrnuje mimo jiné bezkolizní průjezd tramvají a aut ve zúženém úseku přímo v křižovatce. Semafor je na všech vjezdech doplněn výzvovými návěstidly pro tramvaje, dlouhý přechod přes Olšanskou byl opatřen chodeckými ostrůvky a souběžně vznikl cyklo přejezd. Přestože je na křižovatce preference tramvají, která umožňuje například prodlužování a krácení fází, zdržení tramvají je v dočasném stavu dopravního omezení zjevně delší než v původním dynamickém řízení. Definitivní stav signalizace s upravenou organizací dopravy a s plnohodnotnou preferencí tramvají by měl nastat v průběhu roku 2022.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022