Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

27.05.2009: U Fidlovačky je absolutní preference
Bylo spuštěno nové SSZ 2.061 Sekaninova - Křesomyslova, přechod, které vzniklo u Divadla Na Fidlovačce. Signalizovaný přechod pro chodce nahradil sousední neřízený přechod. SSZ funguje v režimu trvalé zelené pro vozidla a tramvaje, s výzvou pro chodce. Pro prodlužování hlavní fáze je zajištěna detekce vozidel a tramvají. Tramvaje, které se přihlašují s dostatečným předstihem, si také mohou předvybírat kolizní fázi. SSZ je s absolutní preferenci tramvají.

17.05.2009: Bulharem projedou tramvaje plynuleji
Drobnou úpravou prošlo SSZ Bulhar. Byla změněna data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře a mírně bylo zvýšeno maximální prodlužování dle nároku tramvají, čímž dochází k eliminaci největších zdržení. Nedošlo k zásahu do logiky, který by umožnil vkládání fází navíc dle nároků tramvají. Úprava je další akcí v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílely se na ní DP, TSK, Policie ČR a Magistrát. Už koncem minulého roku byl posunut přihlašovací kontakt ve směru z centra, aby se tramvaj hlásila už při výjezdu ze zastávky Hlavní nádraží.

14.05.2009: Chystá se úprava Vypichu a nové SSZ u KC
V rámci výstavby Komečního centra Vypich dojde k úpravě jedné stávající a ke stavbě jedné nové signalizace. SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich) bude upraveno, včetně detekce tramvají. U KC Vypich bude zřízeno SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů - areál KC Vypich. Podle serveru hl. m. Prahy bylo vydáno ve spojeném řízení územní rozhodnutí a stavební povolení na obě akce. Dle dokumentu má být křižovatka v místě nového SSZ opatřena odbočovacími pruhy vlevo, zřejmě se směrovými signály. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí.

05.05.2009: Rada města schválila taxi do BUSpruhů
Vozidla taxislužby by v Praze mohla užívat vyhrazené pruhy pro autobusy na dalších 18 místech. Dosud se testovala jízda v ulici V Holešovičkách a ve Strakonické, nově by taxíky dostaly k dispozici BUSpruhy ve Vrchlického, Čimické nebo Českobrodské ulici. Rozhodla o tom Rada města. Informace zde. V návrhu je i VJP v Modřanské ulici před křižovatkou s rampami na Barrandovský most, kde však vozidla taxi technicky nemohou obdržet signál volno na SSZ. Provoz vozidel taxi zatím nebyl v žádném místě povolen na kolejích, kde dopravní experti vyjadřují obavy.

24.04.2009: Spuštěno SSZ Bešťákova - přejezd
Do provozu bylo uvedeno SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT, jež se nachází mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. Nový semafor zajišťuje plynulý a bezpečný průjezd tramvají na křížení s obslužnou komunikací, kde je dopravním značením zajištěna přednost silničních vozidel. SSZ funguje s absolutní preferencí tramvají a je opatřeno výzvovými návěstidly, která před začátkem volna blikají. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK 1, detekce aut kamerami. Videodetekce kontroluje také vlastní prostor křížení, a pokud se na něm vyskytují vozidla, odloží výběr volna pro tramvaj do vyklizení prostoru.

22.04.2009: Začala výstavba SSZ Korunní - Kladská
U zastávky Vinohradská vodárna vzniká nová signalizace. Realizace SSZ 2.049 Korunní - Kladská probíhá na průsečné křižovatce uvedených ulic, bude na něm zajištěna detekce a preference tramvají. Místem projíždějí v pravidelném denním provozu dvě tramvajové linky.

10.04.2009: Chystá se SSZ u zastávky Teplárna Michle
Na tramvajové síti přibude další semafor. Bude se nacházet na přechodu pro chodce přes Chodovskou ulici u zastávky Teplárna Michle. Podle serveru města Prahy začalo spojené územní a stavební řízení. V místě je provoz jedné denní tramvajové linky. V blízké době by na Chodovské měl začít také provoz autobusů na kolejích v úseku mezi odbočením do smyčky Spořilov a autobusovou zastávkou Chodovská.

26.03.2009: Dvacítky na Sokolovské již nezakazují, pouze doporučují
Částečné zlepšení pro plynulost tramvajové dopravy nastalo v Sokolovské ulici mezi náměstím OSN a Balabenkou. Omezení rychlosti na 20 km/h v místě příčných prahů již není nutné bezpodmínečně dodržovat. Značka nejvyšší dovolená rychlost (kruhová s červeným okrajem) byla totiž na všech třech místech obousměrně nahrazena značkou doporučená rychlost. Za zmínku stojí, že není jasné, zdali jakékoli omezení rychlosti použité v kombinaci se značkou upozorňující na příčný práh pro tramvaje vůbec platí. Ministerstvo dopravy i pražský Magistrát dokonce v minulosti vydaly stanovisko, že nikoli. I tak většina řidičů tramvají omezení rychlosti dodržovala.

25.03.2009: Taxi používají BUSpruhy V Holešovičkách a u Lihovaru
Na dvou místech v Praze mohou nově využívat vozidla taxislužby vyhrazené pruhy pro autobusy MHD. Jde o levé odbočení u zastávky Lihovar ze Strakonické ulice do Nádražní a o ulici V Holešovičkách směrem do centra. Podmínkou využití vyhrazeného pruhu je alespoň jeden pasažér ve vozidle, která musejí být ve žluté barvě a mladší osmi let. Na kolejích pro tramvaje, kde se přítomnosti taxikářů mnozí experti obávají, zatím jejich jízda zvlášť nikde povolena není.

24.03.2009: Začala výstavba SSZ Bešťákova - přejezd
Na tramvajové síti přibude další semafor. V křižovatce ulic Ďáblická a Bešťákova vzniká signalizace, která zajistí plynulý a bezpečný průjezd tramvají přes přejezd mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT bude vybavena kromě tramvajové detekce také videodetekcí a smyčkami pro vozidla. V místě dosud musí tramvaje dávat přednost autům jedoucím po bezvýznamné obslužné komunikaci.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

  NOVINKY
30.11.2023 Čechův most bez bariér přinesl úpravu signalizace
SSZ 1.089 Čechův most – nábřeží Edvarda Beneše má nově doplněný přechod pro chodce a zcela novou řídicí logiku, která mírně zlepšuje podmínky pro vyklizování aut z mostu před tramvají. K úpravě došlo v rámci bezbariérového zpřístupnění zastávek Čechův most na nábřeží, která navázala na rekonstrukci tratě z roku 2021. Původně byly obě zastávky s nástupem z vozovky. Nástupiště ve směru z centra je nově formou zastávkového mysu. Zastávka do centra je vídeňského typu. Řešení je stejně jako před změnou doplněno časovým ostrůvkem pomocí předsazeného semaforu. Preference tramvají je nadále uplatňována prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Nový přechod pro chodce vznikl na rameni ve směru od Klárova.

26.11.2023 Novostavba na Dědinu zatím přinesla jediný semafor s preferencí
Tři světelné signalizace přibyly na tramvajové síti se zprovozněním tramvajové trati na Dědinu v Praze 6. Preference tramvají byla zprovozněna na jediném z nich, SSZ 6.843 Drnovská – Vlastina. Semafor byl vybudován jako zcela nový na odbočení tramvaje na samostatné těleso a preference zde funguje od zahájení provozu. Je uplatňována předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Preferovány jsou rovněž autobusy. Přestavěná SSZ 6.169 Evropská – Vlastina a 6.123 Evropská – Libocká, kterými tramvaje nově projíždějí, jsou zatím řízeny pevnými programy a pracuje se na doplnění dynamiky. Především na světlech do Vlastiny ulice vznikají velká zdržení tramvají, která přesahují i jednu minutu. Upraveno bylo také SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které bylo na tramvajové síti už dříve. I tento semafor nadále zatím funguje bez preference tramvají.

12.11.2023 Semafor na Dvorcích po obnově
Kompletní obnovou prošlo SSZ 4.420 Podolské nábřeží – Jeremenkova u tramvajové zastávky Dvorce. Tramvaje dostaly výzvová návěstidla, která upozorňují na blížící se volno a na fakt, že tramvaj je přihlášena a signál se prodlužuje. Semafor uplatňuje preferenci tramvají prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Je však třeba doladit správné začátky volna pro tramvaje, aby nemusely někdy zbytečně brzdit, nebo aby volno nebylo vynucováno zbytečně brzy. Došlo ke zlepšení podmínek pro chodce, zejména pro přístup na tramvajovou zastávku ve směru od Jeremenkovy ulice, kde jsou zastávky autobusu. Doplněna byla rovněž preference autobusů, což je příčinou změny preference tramvají z absolutní na podmíněnou. Dopravní uzel Dvorce nabude na významu po zprovoznění Dvoreckého mostu, ke kterému by mělo dojít v roce 2025.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023