Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 648 |

02.02.2009: Preference na SSZ Plzeňská - Erbenova!
Po měsíci a půl byla dodatečně zprovozněna preference tramvají na SSZ Plzeňská - Erbenova, jež se nachází mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Nové SSZ nyní upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a funguje v koordinaci pro plynulý průjezd IAD po Plzeňské s možným odsunem začátků zelené pro hlavní směr z důvodů potřeb MHD. Dosud preference nefungovala kvůli odpojení detekce tramvají.

28.01.2009: Horší preference pod Letenským tunelem
V důsledku prodloužení volna chodců přes oba přechody na nábřeží narostlo na SSZ 7.002 Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most zdržení tramvají. Zelená byla z 5 sekund prodloužena na 13, aniž by ji přitom tramvaj mohla zkrátit. Podobná opatření obvykle zaviní řidiči aut. Část z nich jen neochotně umožňuje chodcům dokončení přecházení na červenou, na něž mají právo. Kvůli neukázněným motoristům je tedy zpomalován provoz MHD. K obdobné úpravě došlo na SSZ Křižovnická - Kaprova. Ani v jednom případě nebylo na nový stav reagováno dalšími úpravami, například umožněním většího prodlužování volna pro tramvaje, nebo změnou polohy tramvajových detektorů.

10.01.2009: Drobná úprava signalizace u Výstaviště
Náhlá ukončení volna těsně před tramvajemi jedoucími od Veletržní jsou minulostí na SSZ Dukelských hrdinů - U Výstaviště v Holešovicích. Vlakům z centra zde mohla být při pomalejším průjezdu oblouku k zastávce Výstaviště udělen signál stůj, pokud probíhalo prodlužování volna právě nárokem této tramvaje. Signalizace zde totiž nemá klasické odhlašovací detektory a odhlašování probíhá automaticky dle předepsané doby průjezdu. Tato byla pro část vlaků nedostatečná. Nyní se prodloužila o 3 sekundy, což zajistí dosud postiženým tramvajím plynulý průjezd.

10.01.2009: Nové SSZ Zlíchov
Koncem minulého roku bylo uvedeno do provozu zcela nové SSZ 5.577 Na Zlíchově - Nad Zlíchovem, které se nachází u zastávky Zlíchov. Jedná se o samostatný přechod pro chodce přes dvoupruhovou komunikaci s tramvajovou tratí ze Smíchova na Barrandov. Na SSZ funguje preference tramvají, ale protože přihlašovací detektor tramvají především ve směru do centra byl umístěn do nedostatečné vzdálenosti, jde o preferenci pouze podmíněnou. Část vlaků semafor zdrží jen proto, že řadič nemůže kvůli pozdní informaci reagovat na blížící se tramvaj.

19.12.2008: SSZ Plzeňská - Erbenova bez preference
Bylo uvedeno do provozu SSZ Plzeňská - Erbenova na místě nebezpečného výjezdu mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Ačkoli dopravní řešení i výstroj signalizace umožňuje preferenci tramvají, ta nebyla zprovozněna a řízení tak na vozidla vůbec MHD nereaguje.

02.12.2008: Chybné řízení SSZ Anglická-Bělehradská
Obnovené SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská mezi zastávkami I. P. Pavlova a Muzeum zbytečně zdržuje tramvaje. Vlaky jsou zastavovány signálem stůj těsně před příjezdem ke křižovatce, nebo dokonce projíždějí křižovatkou krátce po skončení volna. Na vině jsou zřejmě zcela nevhodná data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře, která jsou o 10-15 sekund podhodnocena, tedy navržena na příliš vysokou rychlost. Signalizace v tomto režimu funguje od říjnové rekonstrukce. Video zde.

25.11.2008: Doplněné bumlíky v Nádražní ulici
V Praze 5 přibylo 48 metrů podélných dělících prahů. Byly zřízeny v Nádražní ulici ve směru do centra v místě protisměrné zastávky Plzeňka. Dosáhlo se oddělení tramvajové trati od vozovky v úseku, kde se nachází zařízení proti vjíždění vysokých automobilů do podjezdu pod železniční tratí Smíchov - Hlavní nádraží. Současně proběhlo doplnění bumlíků v ulici 17. listopadu ve směru z centra v délce 67,5 metru. Prahy zde zatím nejsou osazeny v celém úseku, který vyžaduje a umožňuje segregaci provozu.

19.11.2008: Nové SSZ Zlíchov
U zastávky Zlíchov vzniká nový semafor, který budou projíždět tramvaje směr Barrandov. Jde o samostatný přechod pro chodce, v současnosti probíhají stavební práce. Semafor pravděpodobně umožní funkci celočerveného režimu, je vybaven chodeckými tlačítky, videodetekcí vozidel, tramvajovou detekcí, kontaktními zámky a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Z polohy nyní umístěných přihlašovacích detektorů lze usuzovat, že semafor umožní pouze podmíněnou preferenci tramvají.

09.11.2008: Praha 1: bumlíky v Revoluční a 17. listopadu
Ulice 17. listopadu dostává podélné prahy. Prvky jsou zatím osazeny v úseku Na Rejdišti - Široká v uvedeném směru, délka je 80 metrů. Nejsou dotaženy až ke křižovatce Palachovo nám. a není zřejmé, zda k němu dojde. Bumlíky mají být osazeny i v protisměru. Tramvaje jsou zde zdržovány neukázněnými řidiči aut, kteří z kolony zasahují vozem do průjezdného průřezu tramvaje. Prahy jsou osazovány i v Revoluční ulici mezi zastávkou Dlouhá a Dlouhou ulicí v uvedeném směru (70,5 m). Do protisměru, kde by bylo opatření prospěšnější, se bumlíky nevejdou. Situaci může vyřešit až kompletní rekonstrukce ulice.

02.11.2008: Vyšehradský tunel: rekonstrukce!
Havarijní stav trati v tunelu pod Vyšehradem bude na začátku prosince minulostí. Od 3.11. zde probíhá kompletní rekonstrukce. Velkoplošné panely BKV budou nahrazeny betonovou deskou, do které budou upevněny kolejnice, vozovka bude mít živičný kryt. Dojde i k rekonstrukci inženýrských sítí. V tunelu byla kvůli stavu trati snížena rychlost na 20, 15 a 10 km/h, vlaky zde nabíraly zpoždění. Kvůli řadě odkladů oprav hrozilo, že úřady zastaví na důležité trati provoz a Modřany, Braník a Podolí budou bez tramvajového spojení s centrem města. Provoz má být obnoven 1. prosince. Díky opravě navazující trati Modřany-Přístaviště se v oblasti výrazně zvýší kvalita cestování MHD.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 648 |

  NOVINKY
13.04.2025 Na Pankráci z centra funguje detekce tramvají
Na SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova byla zprovozněna detekce tramvají z centra. Detekce nefungovala od uvedení prodlužené tratě do provozu, z důvodů závady na koordinačním kabelu, který vede k signalizaci na Pražského povstání. Právě tam bylo vedení od přihlašovacího trolejového kontaktu zapojeno. Kabel dosud není opraven, avšak díky doplněnému zařízení jsou nároky tramvají dopravovány mezi řadiči bezdrátově. Dá se očekávat nižší spolehlivost přenosu, zatím se pohybuje přes 90 %. Ve směru do centra funguje detekce od počátku bez obtíží, reálně má však nepříznivý vliv na plynulost případná jízda na zadní pantograf. Na lince 19 došlo k vylepšení také na SSZ 0.355 Vršovická – U Vršovického nádraží, pro období slabšího provozu. Ve směru z centra zde byly původně nastaveny příliš krátké časy pro zastávkové pobyty, nyní došlo k vyladění dat.

13.04.2025 Na části Evropské a Modřanské 60
Na dvou místech tramvajové sítě je nově umožněna jízda rychlostí 60 km/h namísto rychlosti 50 km/ h, kterou stanoví obecná úprava zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jedná se o úsek Modřanské ulice mezi smyčkou Dvorce a přejezdem na Přístavišti o délce 250 metrů a úsek Evropské ulice mezi zastávkou Thákurova a Kanadskou ulicí o délce 450 metrů. Delší dobu jsou takto upraveny úseky mezi Podolskou vodárnou a přejezdem před podolským bazénem a Kolbenova ulice mezi ulicí Smržových a odbočením tramvaje u vozovny Hloubětín. Zvýšení rychlosti je umožňováno pouze na vybraných úsecích sítě bez přejezdů a přechodů pro chodce na zatravněném nebo otevřeném kolejovém svršku. Je stanoveno rychlostníkem a současně bývá doplněno silniční značkou Nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h s podtabulkou MIMO TRAM. Kromě toho je vyšší rychlost než 50 km/h umožněna na tratích mimo pozemní komunikace, například v Modřanech nebo na Barrandově, a také v místech, kde je vyšší rychlost umožněna na pozemní komunikaci pro všechna vozidla. Všechny úseky dráhy, kde se smí jet rychleji než 50 km/h, jsou vyznačeny rychlostníkem.

31.01.2025 Tři, dva, jedna! Novinka na Spojovací.
Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a umí odložit výběr, aby volno nepadlo předčasně před začátkem nové minuty. Ve směru z centra se volno vybírá až od blízkého kontaktu, což nutí většinu vlaků zpomalit a následně znovu zadávat jízdu. Zásadní zlepšení mají chodci. Ve vložené tramvajové fázi je možné vybrat přechod přes Českobrodskou ulici, který je velmi vytížený a slouží pro přestup mezi autobusy a tramvajemi. Preference na Spojovací byla zřízena už před více než 20 lety. V roce 2014 byla doplněna preference autobusů a ještě v témže roce byla signalizace obnovena, do pevného řízení. V roce 2015 došlo k opětovnému zavedení preference MHD, ale s horšími podmínkami pro tramvaje. K úpravě semaforu došlo také na Nádraží Libeň. SSZ 9.212 Harfa nově umí vkládání fází dle autobusů i během pracovních dnů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025