Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

02.11.2008: Kvalitnější provoz na trati do Modřan
Výrazné zlepšení se dočkali cestující na tramvajové trati mezi Přístavištěm a Modřany. Ve výluce došlo k výměně cca 5/6 kolejových polí mezi Přístavištěm a odbočkou do smyčky Nádraží Braník, kde byla dlouhodobě narušena geometrická poloha koleje. V úseku byly prováděny časté opravy a byly zde neustále vyvěšovány omezené rychlosti až do 20 km/h. Práce probíhaly také v úseku Braník-Modřany, kde byla také omezována rychlost pod běžných 60 km/h. Výluka skončila 2. listopadu, tedy 4 dny před plánovaným termínem.

16.10.2008: SSZ Anglická-Bělehradská s preferencí
Po rekonstrukci bylo uvedeno do provozu SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská v Praze 2. Semafor na průsečné křižovatce, kde projíždí jedna tramvajová linka, byl vybaven mimo jiné detekcí vozidel i tramvají a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Detekci vlaků zajišťují kontakty PTK1. Bylo nově zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Preference bude označena buď jako podmíněná nebo absolutní. Poloha kontaktů umožňuje absolutní preferenci.

09.10.2008: Nové semafory na trati do Radlic
AKTUALIZOVÁNO. Na nové trati do Radlic byly zprovozněny dvě světelné signalizace. Styková křižovatka s SSZ 5.553 Radlická - TJ Motorlet je u zastávky Škola Radlice, funguje tu podmíněná preference. SSZ 5.668 Radlická - smyčka TRAM s absolutní preferencí zajišťuje především vjezd a výjezd tramvají ze smyčky Radlická. Pro detekci tramvají jsou použity klasické pryžové kontakty typu PTK1. Na pražské tramvajové síti je nyní 210 SSZ, z toho 115 s preferencí tramvají (54,8 %).

08.10.2008: V rámci stavby Pobřežní zrušena dvě SSZ
Na Sokolovské ulici byly zrušeny dvě signalizace s provozem tramvají. SSZ 8.230 Sokolovská - Molákova řídila přechod pro chodce u zastávky Invalidovna, SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou bylo dočasné zařízení na provizorním ukončení budované Pobřežní ulice. Díky jejímu zprovoznění byla na části Sokolovské vyloučena automobilová doprava a v místech bývalých semaforů, kde zůstal převážně provoz pouze příčně s tratí, se provoz nyní řídí dopravním značením. To zajišťuje přednost tramvajím. Zrušení signalizací přineslo zrychlení provozu MHD.

19.09.2008: SSZ Na Pankráci - Děkanská Vinice v novém
Probíhá rekonstrukce SSZ 4.414 Na Pankráci - Děkanská vinice na Praze 4. Jsou umístěny nové sloupy, osazena návěstidla a detektory dopravy, je upraveno dopravní značení. Provoz je zatím řízen provizorním SSZ. V novém řešení jsou použity směrové signály pro odbočení aut vlevo, které by měly zajistit bezpečnější průjezd tramvají. Detektory tramvají jsou umístěny dle možností v optimálních polohách. Lze očekávat podmíněnou preferenci tramvají prodlužováním předvýběrem a vkládáním tramvajových fází. V původním stavu zatím zůstává sousední SSZ 4.407 Na Pankráci - Táborská.

11.09.2008: Čechův most: špatné vyklizování aut
Na SSZ Dvořákovo nábřeží - Čechův most mají tramvaje ve směru do centra ztížený průjezd. SSZ často nevhodně reaguje na situaci, kdy na mostě je kolona vozidel a za nimi přijíždí tramvaj, která potřebuje auta vyvést vlevo pomocí vyklizovací šipky. Pokud ta není zařazena, auta uvíznou v křižovatce a blokují tramvaj. Problémy zřejmě způsobuje nespolehlivá detekce vozidel na mostě a nová řídící logika, která neumí optimálně reagovat na některé stavy. V době silného provozu mohou tramvaje i auta zdolávat úsek na mostě i několik minut. Potíže nastaly po jarní úpravě SSZ pro preferenci autobusů.

20.08.2008: Opravena trať v ulici Dukelských hrdinů
Tramvaje už nemusí projíždět křižovatkou Dukelských hrdinů - Kostelní rychlostí do 10 km/h. O víkendu proběhla v místě havárie tramvajové tratě výluka, při níž byly vyměněny BKV panely a nejvyšší povolená rychlost zvýšena na 30 km/h. SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní se tak vrátilo do původního režimu, který uvažuje s kratšími vyklizovacími časy tramvaje v křižovatce. Na původní vysokou úroveň se tak vrátila účinnost preference tramvají.

10.08.2008: První letošní bumlíky jsou u Sparty
V Praze přibyly další podélné dělící prahy. V rámci výstavby městského okruhu a navazujících úprav na Letné bylo v místě dočasné konečné tramvají v zastávce Sparty osazeno celkem 172,5 metru bumlíků. Ochraňují koleje v místě, kde tramvaje při obracení přejíždějí na druhou kolej. Jedná se o první realizaci prahů v roce 2008, celkem jich je na síti 9355 metrů.

10.08.2008: Podmíněné preference u Hradčanské
Na dvou nových semaforech s tramvajovým provozem na Praze 6 je podmíněná preference tramvají. SSZ 6.997 Badeniho - Na Valech a SSZ 6.999 Milady Horákové - přejezd, které byly realizovány na objízdných trasách kvůli výstavbě městského okruhu, jsou vybaveny detektory dopravy. Tramvaje jsou upřednostňovány proti ostatní dopravě. V případě přejezdu ulice Milady Horákové mohla být při vhodnějším umístění trolejových kontaktů dosažena absolutní preference. Na tramvajové síti je nyní 210 SSZ, z toho 113 s preferencí tramvají.

16.07.2008: Nové mezičasy na SSZ kvůli špatné trati
Na SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní byly změněny mezičasy kvůli delšímu vyklizování tramvají z křižovatky. Důvodem je havarijní stav trati, po které tramvaje mohou projíždět rychlostí pouze do 10 km/h. Zatímco dříve se tramvajové volno vypínalo společně se zelenou pro vozidla, nyní přichází tramvajový signál stůj s 10 - 15 sekundovým předstihem (dle směru jízdy), aby tramvaj stihla bezpečně vyklidit prostor před najíždějícími vozidly a vstupujícími chodci. Došlo ke zhoršení preference tramvají. Oprava trati je problematická, protože kvůli výluce Letné neexistuje objízdná trasa.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

  NOVINKY
21.05.2024 Magistrála v cyklu 80. Už nastálo?
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.

18.05.2024 Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.

12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024