Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 |

20.04.2008: Dvě SSZ s absolutní preferencí
V Praze přibyly dvě signalizace s absolutní preferencí tramvají. U Palmovky bylo uvedeno do provozu zrekonstruované SSZ Sokolovská - Vacínova, na kterém byla realizována detekce tramvají a zavedeno dynamické řízení. Stránky Preference označují SSZ jako s absolutní preferencí tramvají, stejně jako nové SSZ Švehlova - Vladycká v Praze 15, které bylo uvedeno do provozu počátkem dubna. Na pražské tramvajové síti evidují stránky Preference v současné době 208 SSZ, toho 110 SSZ s preferencí tramvají, což činí podíl 53 %.

09.04.2008: Nový semafor na Švehlově v provozu
Mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská byla uvedena do provozu nová signalizace SSZ 0.384 Švehlova - Vladycká (dříve uváděno jako Švehlova - BOK). Na křižovatce funguje preference tramvají, z obou směrů jsou kontaktní zámky a výzvová návěstidla. Semafor je připravený i na budoucí zavedení preference autobusů.

29.03.2008: SSZ Palackého nám. - přechod v evidenci
Stránky Preference pražských tramvají přidávají do seznamu semaforů nově SSZ 2.017 Palackého náměstí - přechod, které bylo realizováno již loni, avšak zatím bylo evidováno jako součást rekonstruovaného SSZ 2.013 Palackého náměstí. Novou signalizaci označují stránky Preference jako s absolutní preferencí tramvají. V současné době je na pražské tramvajové síti celkem 207 SSZ, z toho 108 SSZ s preferencí, což činí podíl 52,2 %.

23.03.2008: SSZ Švehlova - BOK zatím na blikačku
Na trati do Hostivaře je nový semafor. SSZ 0.384 Švehlova - BOK vyrostlo mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská, v místě nově vznikajícího Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Semafor je vybaven detektory tramvají a výzvovými návěstidly. Zatím je v režimu blikající žluté a po zprovoznění se dá se očekávat, že na něm bude fungovat preference tramvají.

17.03.2008: Opatření: z ulice U Výstaviště zákaz vlevo
V Holešovicích byla provedena místní úprava dopravního režimu, která zvláště v době konání akcí na Výstavišti významně pomůže tramvajím jedoucím ve směru od Výstaviště k Nádraží Holešovice. Z ulice U Výstaviště ve směru od ulice Dukelských Hrdinů již není možné odbočovat vlevo na parkoviště před Arénou HC Sparta. Vozidla ve směru od Prahy 6 tak mohou najíždět k parkovišti jen Bubenskou ulicí, kudy nejezdí MHD. Na úpravu upozorňují informační tabule.

14.03.2008: SSZ Trojská - Pod Lisem s preferencí
Byla zavedena preference tramvají na SSZ Trojská - Pod Lisem. Semafor, který byl loni vybaven tramvajovou detekcí, upřednostňuje vlaky po prosté výměně řadiče. Ta proběhla minulý týden a umožňuje pružnější reakci řízení na nároky tramvají, jež si předvybírají, vkládají a prodlužují fázi. Většinou projíždějí křižovatkou s přibržděním, které je vyvolané nedostatečným předstihem přihlášení. Stránky Preference označují semafor jako SSZ s podmíněnou preferencí.

12.03.2008: SSZ Střelničná - Davídkova s preferencí
Byla zavedena preference MHD na SSZ Střelničná - Davídkova. Semafor u zastávky Ládví je v provozu od srpna 2006, ale dosud fungoval v pevném řízení. Nyní upřednostňuje nejen tramvaje, ale i autobusy, a to prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Detekce tramvají je realizována trolejovými kontakty PTK1, detekci autobusů zajišťují inframajáky. Řidiči tramvají jsou upozorňováni na blížící se signál volno blikáním výzvového návěstidla. Z 206 semaforů na tramvajové síti nyní tramvaje preferuje 106 SSZ, což činí podíl 51,5 %.

12.02.2008: Zákaz zastavení v Plynární ulici pomůže MHD
V rámci zavádění placeného stání na Praze 7 byl v Plynární ulici zřízen pro oba směry zákaz zastavení v úseku Ortenovo náměstí - Argentinská. Ve směru k Argentinské bude zajištěn plynulejší průjezd tramvají, které nebudou zdržovány kolonou aut na kolejích. Dosud zde nebyl přes prohlášení představitelů města dobudován podélný dělící práh. V opačném směru bude mít zřízení zákazu zastavení vliv především na bezpečnost provozu, kdy auta těsně za křižovatkou vjížděla pod mrtvým úhlem na koleje a docházelo zde k nehodám s tramvají. Zhoršení situace naopak nastane v úseku Za Papírnou - Rajská u terminálu Nádraží Holešovice, kde byla do stávajícího časově omezeného zákazu zastavení umístěna modrá zóna.

27.01.2008: SSZ U Výstaviště - Bubenská bez závad
Detekce tramvají na SSZ U Výstaviště - Bubenská již funguje bez závad. Poté co byly osazeny odhlašovací trolejové detektory PTK1 namísto zničených indukčních čidel, se podařilo zprovoznit odhlašování tramvají již z obou směrů. Došlo k významnému zvýšení plynulosti provozu tramvají. Problémy pro MHD však nastávají v dobách, kdy křižovatku řídí Policie ČR z místa nebo z HDŘÚ. Pak klesají podíly zelených pro hlavní směr a od Nádraží Holešovice se tvoří kolona aut, ve které uvíznou také tramvaje.

14.12.2007: Zprovozněno SSZ Nuselská - Mendíků
Na pražské tramvajové síti přibyla další signalizace. Bylo uvedeno do provozu SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků u zastávky Pod Jezerkou. Jedná se semafor na stykové křižovatce s přechody pro chodce. Tramvaje jezdí v hlavním směru. Červené signály v tomto směru jsou díky krátkým kolizním zeleným nejkratší možné. Detekce tramvají je zajištěna trolejovými kontakty, SSZ bude pravděpodobně označeno jako s absolutní preferencí.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 |

  NOVINKY
26.02.2023 Obnovený semafor na Kbelské a přesunutá zastávka
Obnovené SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská už funguje v dynamickém řízení a preferuje tramvaje, přestože na křižovatce nadále probíhají stavební práce. Preference je uplatňována vkládáním, krácením a prodlužováním vlastních fází a krácením kolizních fází, které je ovšem oproti původnímu řešení velmi omezené. Signalizace navíc neuplatňuje původní prodlužování kolizní fáze. Levé odbočení pro auta ve směru do centra přes trať je řešeno bezkolizně pomocí směrových signálů. Levé odbočení z centra je oproti tomu umožněno plnými kruhovými signály, společně s volnem pro tramvaje a protijedoucími auty. Obnova signalizace ještě není u konce. Nadále probíhá přestavba křižovatky. Dochází k jejímu rozšíření a zvýšení kapacity. Součástí projektu je přesun zastávky Kbelská na opačnou stranu křižovatky, ke kterému došlo v první polovině února. Zastávka dostala název Starý Hloubětín, zlepšila obsluhu oblasti a přestupy s tramvajemi končícími v přilehlém obratišti. Současně byla pro linku 19 (aktuálně 14) zrušena původní zastávka Starý Hloubětín u ulice Na Obrátce.

31.01.2023 Preference tramvají na Štěpánské
Ječná ulice už má také semafor s preferencí tramvají. Na konci minulého roku bylo obnoveno SSZ 2.038 Ječná – Štěpánská a následně v lednu byla doplněna detekce tramvají, jejíž realizace si vyžádala tramvajovou výluku. Nyní signalizace funguje s preferencí tramvají. Je uplatňována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru od Karlova náměstí se tramvaje přihlašují ke světlům na vjezdu do zastávky Štěpánská. Proto byly nedávno upraveny jízdní doby tramvají tak, aby v tomto kontrolním bodě vlaky nevyčkávaly do času odjezdu dle jízdního řádu. V opačném směru se tramvaje přihlašují těsně za řízeným přechodem u Melounovy ulice, takže signalizace nestihne v některých případech optimálně na tramvaj reagovat. Jedná se o první semafor v Ječné ulici, který funguje s preferencí MHD. Ostatní zařízení operují v pevných programech. V horní části ulice se jedná o semafory navázané na oblast magistrály, v dolní části jde o SSZ Karlovo náměstí – Ječná, kam ani po více než roce nebylo dodáno dynamické řízení.

06.01.2023 Nový semafor na Basilejském náměstí
Na konci minulého roku bylo uvedeno do provozu nové SSZ 3.375 Želivského – Malešická. Vzniklo na Basilejském náměstí v rámci developerského projektu, který si klade za cíl nové využití ploch Nákladového nádraží Žižkov. Původní dvě neřízené křižovatky s falešným kruhovým objezdem byly nahrazeny jednou řízenou křižovatkou. Ta funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Preference tramvají je řešena prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Pro optimální fungování si vyžádá menší doladění. V noci funguje signalizace v režimu fáze blikající žlutá, tedy s možností zapnutí signalizace chodcem přes hlavní směr tlačítkem, bez preference MHD. Přínosem pro chodce je kromě řízeného přechodu, který je součástí křižovatky, také vybudování jednoho plnohodnotného ostrůvku. V předchozím řešení byly dva úzké ostrůvky, alespoň nestavebně vybudované při poslední opravě vozovek. Upravený dopravní režim znemožňuje odbočení aut z ulice Jana Želivského od jihu vlevo. Odbočení od severu je umožněno pomocí směrových signálů. Ulice Jana Želivského mezi Olšanskou a Ohradou patří dlouhodobě mezi místa se zvýšeným množstvím dopravních nehod, včetně nehod auta s tramvají.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023