Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 613 |

28.08.2007: Pod tunelem je preference, ale nedokonalá
Na SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Zatím ale došlo jen k dílčímu zrychlení provozu MHD, protože logika nereaguje optimálně na některé nároky tramvají. Především chybí účinné prodlužování fází pro směr od Revoluční a od Strossmayerova náměstí.

25.08.2007: Detektor na nábřeží Kpt. Jaroše doplněn
Přihlašovací tramvajový detektor k SSZ 7.028 nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů ve směru z centra, který nebyl obnoven během rekonstrukce Štefánikova mostu a okolních tratí, byl dodatečně umístěn do původní polohy. Na přejezdu nábřeží Kpt. Jaroše tedy opět funguje preference tramvají i z centra. Brzy by měla být zprovozněna preference také na semaforu pod Letenským tunelem.

22.08.2007: Pod Letenským tunelem pevný program
Tramvaje na znovuotevřených tratích na Štefánikově mostě a v okolí jsou zatím více zdržovány semafory. Dosud se nepodařilo uvést do provozu dynamiku s preferencí na klíčovém SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, funguje tu pevný program. Nebyl obnoven přihlašovací tramvajový detektor k SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů z centra a během výluky vznikla závada detekce na SSZ Duk. hrdinů - Kostelní, také z centra. Preference na obou SSZ tedy z tohoto směru také nefunguje. Nově byla naopak preference zavedena na SSZ Revoluční - Řásnovka a bude zřejmě označena jako absolutní.

14.08.2007: SSZ Revoluční - Řásnovka s preferencí
Na tramvajové síti přibude další semafor s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo zrekonstruováno stávající SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka nad jižní opěrou mostu. Z obou stran bude zajištěna detekce tramvají, pro automobily z mostu přibude oddělený signál vlevo. Preferenci tramvají je možné zajišťovat prodlužováním vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládám speciální fáze. Vlaky by se na most měly vrátit 22. srpna. Zrekonstruováno a vylepšeno bude také SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, které už dříve fungovalo s preferencí.

13.08.2007: V Plynární zákaz zastavení a SSZ v dynamice
K řešení kolapsu MHD v Plynární ulici přistoupila MČ Praha 7 ve spolupráci s Magistrátem, Policií ČR a Dopravním podnikem. Na základě stanovení městské části byly v ulici umístěny dopravní značky zákaz zastavení od Ortenova náměstí k Argentinské ulici. DP umístil za stěrače parkujících vozidel upozornění, aby je řidiči přeparkovali, jinak mají být odtažena. Navíc bylo na SSZ Argentinská - Plynární nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají, ve kterém si tramvaj jedoucí kritickým úsekem od Ortenova náměstí může vytlačit kolonu aut stojících na kolejích, ale na ostatních vjezdech kolony aut narůstají.

26.07.2007: SSZ Argentinská - Plynární bez preference
Kvůli opravě povrchů v ulicích Argentinská a V Holešovičkách, jež má trvat až do závěru srpna, je vypnutá preference tramvají na SSZ Argentinská - Plynární. Je snížen počet řadících pruhů pro auta a tím klesla kapacita křižovatky. Na SSZ je nasazen pevný program bez preference tramvají, která umožňovala prodlužování a vkládání volna pro tramvaje. Zdržení tramvaje nyní může v maximu dosáhnout až jedné minuty, při řízení s preferencí je přitom poloviční. Kvůli pevnému řízení se navíc v Plynární ulici od Ortenova nám. tvoří kolony, které způsobují tramvajím kumulované zdržení až tři minuty.

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.

29.06.2007: Palackého náměstí bez zásahů HDŘÚ!
Už druhý týden nedochází k vypínání preference tramvají na klíčovém SSZ Palackého nám. V uzlu byly v pracovní dny mezi cca 7.15 a 9.30 nasazovány pevné programy bez preference namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. Dynamiku zaznamenaly stránky Preference poprvé v pondělí 18. června, od té doby nebyl pevný program při sledování SSZ registrován. V klíčovém směru od Moráně, kde docházelo v pevném řízení k největšímu zdržení tramvají, nyní jezdí kvůli výluce Albertova o jednu linku více.

20.06.2007: Nový semafor u Výstaviště s preferencí
Již měsíc nebyly registrovány zásahy Policie ČR do řízení SSZ U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006. Zvláště v dubnu a květnu byly na semafor nasazovány pevné programy bez preference, nebo bylo zařízení obsluhováno policistou přímo z místa. To přímo i nepřímo zhoršovalo plynulost provozu tramvají. Díky současnému dynamickému řízení s preferencí bylo dosaženo zlepšeného průjezdu tramvají i aut od Nádraží Holešovice k Výstavišti, omezeny byl naopak zelené z bočních vjezdů, které jsou méně významné.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 613 |

  NOVINKY
14.11.2022 Vylepšení semaforu v Podbabě
Tramvaje už neodjíždějí z Podbaby pozdě. Na SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách byla zavedena preference tramvají pro vlaky jedoucí z obratiště do nástupní zastávky. Volno ze smyčky se nově může vybrat na třech místech v cyklu, namísto původních dvou. Nová poloha pro tramvaj je umožněna mezi hlavní fází a levým odbočením pro auta z centra. Volno může nově padnout nanejvýš dvakrát do cyklu, zatímco dříve to bylo jen jednou. K tomu přibyla možnost mírného krácení kolizních fází a také bonus v podobě dovýběru volna z obratiště při jízdě tramvaje v opačném směru. Zlepšení nastalo také z centra, kde se volno vybírá sice nadále nejvýše jednou za cyklus, nově však ve dvou možných polohách, místo jediné. Vylepšena byla rovněž preference autobusů, znát je zejména účinné prodlužování vlastní fáze. Signalizace v Podbabě byla uvedena do provozu v roce 2011 současně s prodloužením tratě k nově budované železniční zastávce. Dynamika umožnovala určitou modifikaci řízení s ohledem na tramvaje. Avšak nejednalo se o preferenci a část spojů ve směru do centra odjížděla mimo čas určený jízdním řádem. Tramvaje projíždějí křižovatku bez cestujících. V současnosti jsou provozovány bez preference další dvě signalizace u tramvajových obratišť, u Depa Hostivař (provoz od srpna 2022) a na Zahradním Městě (2021). Oba semafory čekají od zprovoznění na dynamiku a dočasně jsou řízeny pevným programem.

03.11.2022 Regulace na Smíchově přináší plynulejší průjezd po Palackého mostě
Na SSZ 5.068 Lidická – Zborovská bylo upraveno řízení. V odpolední špičce dochází k mírnému krácení zelené pro auta ze Zborovské ulice vlevo a z ulice Svornosti vpravo. Tato vozidla totiž míří na Palackého most, kde v době silného provozu někdy vytvořila dlouhou kolonu, ve které uvízly tramvaje. Režim světelné závory snižuje kapacitu křižovatky na Zborovské pro vjezd na Palackého most tak, aby přibližně odpovídala kapacitě křižovatky na Palackého náměstí, do které právě Palackého most ústí. Díky tomu je na mostě kratší kolona a plynulejší jízda tramvají. Pro dotčenou automobilovou dopravu opatření znamená větší zdržení na Smíchově, ale méně čekání na Palackého mostě. K opatření byla již dříve na semaforu ze Zborovské ulice osazena doplňková šipka, která umožňuje pokračovat v jízdě přímo a vpravo i tehdy, když jízdu vlevo už zakazuje plný červený signál. V pravidelném linkovém vedení jezdí po Palackého mostě celkem 6 tramvajových linek, což ve špičce činí průměrný interval 80 sekund.

20.09.2022 Křižovatka plná nehod dostala semafory
Po letech čekání byla na nebezpečné křižovatce na Větrníku vybudována světelná signalizace. Nové SSZ 6.803 Na Petřinách – Na Větrníku je ve směru z centra vybaveno směrovými signály pro auta a na zatíženém levém odbočení přes trať tedy výrazně zvyšuje bezpečnost provozu. Současně uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládáním fáze. Preference tramvají byla uvedena do provozu s mírným zpožděním z důvodů dokončování detekce. Preference autobusů bude také zprovozněna dodatečně. Za posledních pět let je v křižovatce evidováno 61 nehod, včetně nehod s tramvají a nehod se zraněnými osobami.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022