12.03.2008: SSZ Střelničná - Davídkova s preferencí Byla zavedena preference MHD na SSZ Střelničná - Davídkova. Semafor u zastávky Ládví je v provozu od srpna 2006, ale dosud fungoval v pevném řízení. Nyní upřednostňuje nejen tramvaje, ale i autobusy, a to prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Detekce tramvají je realizována trolejovými kontakty PTK1, detekci autobusů zajišťují inframajáky. Řidiči tramvají jsou upozorňováni na blížící se signál volno blikáním výzvového návěstidla. Z 206 semaforů na tramvajové síti nyní tramvaje preferuje 106 SSZ, což činí podíl 51,5 %. 12.02.2008: Zákaz zastavení v Plynární ulici pomůže MHD V rámci zavádění placeného stání na Praze 7 byl v Plynární ulici zřízen pro oba směry zákaz zastavení v úseku Ortenovo náměstí - Argentinská. Ve směru k Argentinské bude zajištěn plynulejší průjezd tramvají, které nebudou zdržovány kolonou aut na kolejích. Dosud zde nebyl přes prohlášení představitelů města dobudován podélný dělící práh. V opačném směru bude mít zřízení zákazu zastavení vliv především na bezpečnost provozu, kdy auta těsně za křižovatkou vjížděla pod mrtvým úhlem na koleje a docházelo zde k nehodám s tramvají. Zhoršení situace naopak nastane v úseku Za Papírnou - Rajská u terminálu Nádraží Holešovice, kde byla do stávajícího časově omezeného zákazu zastavení umístěna modrá zóna. 27.01.2008: SSZ U Výstaviště - Bubenská bez závad Detekce tramvají na SSZ U Výstaviště - Bubenská již funguje bez závad. Poté co byly osazeny odhlašovací trolejové detektory PTK1 namísto zničených indukčních čidel, se podařilo zprovoznit odhlašování tramvají již z obou směrů. Došlo k významnému zvýšení plynulosti provozu tramvají. Problémy pro MHD však nastávají v dobách, kdy křižovatku řídí Policie ČR z místa nebo z HDŘÚ. Pak klesají podíly zelených pro hlavní směr a od Nádraží Holešovice se tvoří kolona aut, ve které uvíznou také tramvaje. 14.12.2007: Zprovozněno SSZ Nuselská - Mendíků Na pražské tramvajové síti přibyla další signalizace. Bylo uvedeno do provozu SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků u zastávky Pod Jezerkou. Jedná se semafor na stykové křižovatce s přechody pro chodce. Tramvaje jezdí v hlavním směru. Červené signály v tomto směru jsou díky krátkým kolizním zeleným nejkratší možné. Detekce tramvají je zajištěna trolejovými kontakty, SSZ bude pravděpodobně označeno jako s absolutní preferencí. 07.12.2007: SSZ Karlovo náměstí - Odborů také bliká Další semafor byl upraven tak, aby na něm řidiči tramvají byli informování o blížícím se signálu stůj. SSZ Karlovo náměstí - Odborů bylo doplněno výzvovými návěstidly, která upozorňují blikáním na každou změnu signálu. Semafor funguje v pevném řízení bez preference. 06.12.2007: U Výtoně je další upozornění na signál stůj Praha má další křižovatku, kde jsou řidiči tramvají varováni před nástupem signálu stůj. SSZ Rašínovo nábř. - Libušina bylo ve směru do centra vybaveno výzvovým návěstidlem, které před ukončením volna bliká. Semafor z tohoto směru nadále zůstává bez preference tramvají, protože při úpravě v roce 2004 byla opomenuta realizace přihlašovacího detektoru. Upozornění na blížící se signál stůj v Praze funguje také na SSZ Trojská - Pod Lisem. 26.11.2007: Praha 8 nechce BUSpruh V Holešovičkách Druhý nejdelší vyhrazený pruh v Praze bude zrušen, pokud město přistoupí na požadavek Prahy 8. Ta chce zrušit kilometrový BUSpruh v ul. V Holešovičkách, nejúčinnější preferenční opatření pro autobusy na svém území. Podle Michala Kindla, zástupce starosty není po prodloužení metra C do Ládví opatření potřeba. „Pruh bychom chtěli využít pro parkování kvůli bezpečnosti chodců. Řidiči totiž často nezvládnou řízení auta a vyjedou z jízdního pruhu až na chodník. Parkující vozy by se staly přirozenou zábranou,“ argumentuje Kindl na webu radnice. Ulice v Holešovičkách bývá ve špičkách zahlcena popojíždějícími auty, vozy MHD zde jezdí v intervalu 4 minuty. Praha 8 v minulosti zablokovala řadu preferenčních opatření na svém území, zmíněný BUSpruh byl již zkrácen, či byla opakovaně znemožněna realizace dělících prahů podél tramvajových kolejí v části Zenklovy ulice. 23.11.2007: SSZ na Palachově náměstí je opravené Detekce tramvají na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova je již v pořádku. Byla opravena závada, která znemožňovala preferenci tramvají ve směru z centra. Problémy s detekcí se na místě přes řadu oprav vyskytovaly dlouhodobě, proto není zcela vyloučeno, že se závada opět projeví. 14.11.2007: Signalizace u Pražského hradu upravena SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu nyní projíždějí tramvaje plynuleji. V rámci ukončování zkušebního provozu signalizace došlo k úpravě, díky které je urychleno zařazování signálu volno pro tramvaje, a to až o 15 sekund. Nyní tak projíždí každá první tramvaj plynule, nebo jen s nepatrným zdržením. Stránky Preference pražských tramvají tedy označují semafor jako s absolutní preferencí, místo původní podmíněné. SSZ bylo rekonstruováno do současné podoby v roce 2006 a stránky Preference tehdy upozornily na některé nedostatky v řízení. 13.11.2007: Rekonstrukce SSZ Sokolovská - Vacínova Na pražské tramvajové síti má dojít k zavedení další preference tramvají na světelné signalizaci. Pražský magistrát zahájil územní a stavební řízení na rekonstrukci SSZ 8.204 Sokolovská-Vacínova. Informoval o tom server města. Semafor se nachází na úseku mezi Balabenkou a horní Pamlovkou a vlaky jím projíždějí pouze manipulačně (linky 12 a 15). Součástí řešení mají být i trolejové kontakty, proto lze očekávat zavedení preference. Dosud nebyla zahájena také připravovaná rekonstrukce sousedního SSZ Sokolovská-Zenklova (horní Palmovka), která je klíčová pro zrychlení provozu tramvají v tomto uzlu. |