Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 588 |

27.10.2006: Zahájeno územní řízení na nová SSZ
Bylo zahájeno územní řízení na výstavbu dvou zcela nových semaforů na tramvajové síti v Praze, které by mohly zrychlit provoz tramvají na dvou místech s odbočením z hlavní komunikace. První SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se bude nacházet na trati do Řep v odbočení tramvají z ulice Plzeňská. Druhým je SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská na trati na Bílou horu u zastávky Břevnovský klášter. Obě signalizace by měly být vybaveny detekcí tramvají.

27.10.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Pokračuje příprava k rekonstrukci další signalizace na tramvajové síti. Magistrát hl. m. Prahy - odbor dopravy vydal rozhodnutí o umístění stavby SSZ 3.377 Korunní - Benešovská. Signalizace má vzniknout v místě stávajícího SSZ, které funguje bez preference tramvají. Nové zařízení má být vybaveno detektory tramvají a lze tedy očekávat zavedení preference.

20.10.2006: Signalizace u Výstaviště doladěna
Byla doladěna nová řídící logika SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, čímž byl odstraněn nedostatek v řízení, na který upozornil minulý týden web Preference. Přibližně čtvrtina vlaků odbočujících do smyčky neměla zajištěn včasný výběr volna a musela čekat do další nejbližší polohy v cyklu, čímž docházelo ke zdržení až 30 sekund. K doladění došlo pouze týden po spuštění nové logiky. Nyní signalizace odbavuje všechny tramvaje s nulovým nebo s minimálním zdržením a ve směru od Nádraží Holešovice se zde už netvoří kolony vlaků. Stránky Preference budou sledovat poslední problém SSZ, vypínání preference z HDŘÚ mezi 16. a 17. hodinou pracovních dnů.

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.

03.10.2006: Soutěž policistů
Pražští policisté soutěžili v řízení dopravy na křižovatkách. Akce se konala již posedmé a proběhla na dvou křižovatkách s provozem tramvají v Praze 7, nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most. Podle serveru Ministerstva vnitra ČR, který informaci přinesl, se policisté při řízení dopravy snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. V porotě byly také dva pracovníci Dopravního podniku. Podrobné informace zde.

22.09.2006: Den bez aut
Praha se opět připojila ke Dni bez aut. Akce je součástí Evropského týdne mobility, který začal v sobotu. Na víkend se uzavřelo pro automobily Smetanovo nábřeží. Zůstala zachována tramvajová doprava, která je zde běžně zdržována kolonami vozidel a nabírá značná zpoždění. V rámci ETM proběhl v sobotu den otevřených dveří DP s výstavou o preferenci MHD. V dalších dnech byly představeny vlaky pro příměstskou železnici, a byla otevřena nová cyklostezka.

19.09.2006: Spuštěna preference na Vápence
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence (u zast. Vápenka) jako signalizaci s podmíněnou preferencí tramvají. Na semaforu bylo spuštěno dynamické řízení. Preferenci zajišťuje prodlužování hlavní fáze pro tramvaje a krácení kolizní fáze včetně chodců. Vjezd a výjezd tramvají do ulice Na Vápence je realizován pouze na výzvu. Zatím však nefungují výzvová návěstidla, která mají zobrazovat vložení nároku tramvaje. Stále jako signalizace bez preference je vedeno SSZ Želivského - Jeseniova, které dle sledování zatím nevykazuje stabilní řízení s preferencí.

14.09.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Bylo zahájeno územní řízení na stavbu SSZ 3.377 Korunní - Benešovská, které se nachází v zastávce Orionka v Praze 3. Uvádí to webové stránky hl. m. Prahy. Předmětem je umístění světelné signalizace v místě stávajícího semaforu, který nyní funguje bez preference tramvají. Nová signalizace by měla uplatňovat preferenci, protože bude vybavena tramvajovými detektory. Dynamické řízení bude zajištěno i pro vozidla, jejich detekci zajistí smyčky. Křižovatkou projíždí linky 10 a 16. Ústní jednání nařídil Magistrát na úterý 17. října.

12.09.2006: Preference na SSZ Havlíčkova - Hybernská
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská jako signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na semaforu byla v červenci nasazena nová logika a dle zářijového sledování řízení v době nejsilnějšího provozu mezi 16. a 17. hodinou pracovního dne signalizace plynule propustí cca 85 % tramvají. Průměrné zdržení se pohybuje do 1 s. Jako SSZ s podmíněnou preferencí bylo označeno SSZ Ohrada, které bylo dosud bez preference. Brzy by mohly být označeny jako signalizace s preferencí také SSZ Koněvova - Na Vápence a Želivského - Jeseniova.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 588 |

  NOVINKY
27.12.2021 Vylepšená preference na křižovatce s Argentinskou
Nejzatíženější holešovická křižovatka prošla obnovou. SSZ 7.137 Argentinská – Plynární mezi Nádražím Holešovice a Ortenovým náměstím má vylepšenou preferenci tramvají. K původnímu prodlužování, vkládání a krácení vlastní fáze bylo doplněno také krácení kolizní fáze. Signalizace byla doplněna o výzvová návěstidla pro tramvaje, která sdělují informaci o nároku, blížícím se volnu a prodlužování pro tramvaje. Na rameni od Nádraží Holešovice přibyl nový přechod s ostrůvkem, který si vyžádal snížení počtu řadicích pruhů ze tří na dva. Přes jižní rameno Argentinské a východní rameno Plynární vznikly cyklopřejezdy. Zprovozněna bude preference autobusů. Holešovice, na rozdíl od jiných, patří mezi čtvrtě, kterým pomohla stavba tunelového komplexu Blanka k nižším intenzitám provozu aut. Důsledkem je i lepší možnost úprav některých křižovatek, včetně vylepšení preference MHD.

27.12.2021 Semafor Za Ženskými domovy spuštěn. Mírné zlepšení pro tramvaje
Obnovené SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy bylo po půlroce uvedeno do provozu. Signalizace stejně jako před obnovou neuplatňuje preferenci MHD, přesto došlo ke zlepšení provozu tramvají proti původnímu stavu. Jednak byl zrušen nevyužívaný pevný výběr fáze od severního vjezdu Radlické vlevo, jednak tramvaje v hlavním směru můžou prodlužovat nad maxima podle aut. Prodlužování je však minimální a další preferenční prvky na signalizaci schází, takže nadále dochází ke zbytečnému zdržování MHD. Signalizace byla stavebně dokončena v červnu 2021, avšak nebyl hotový program křižovatky, takže zařízení zůstalo až dosud vypnuté. Do přípravy zasáhlo i vyrušení kolejových oblouků mezi jižním vjezdem Radlické a ulicí Za Ženskými domovy, které byly v havarijním stavu. Pro zřízení preference MHD bude nezbytné doladění řízení, doplnění hardware pro aktivní detekci autobusů a zřetelné vyznačení vyhrazeného pruhu pro autobusy na kolejích na jižním vjezdu Radlické. Tramvaje by měly až do kompletní přestavby Radlické a Za Ženskými domovy jezdit k Andělu po Radlické ulici. Obnovená signalizace k tomu trvale zajišťuje cyklický výběr signálů v hlavním směru, zatímco před obnovu bylo nezbytné dálkově aktivovat režim pro mimořádný stav.

27.12.2021 Signalizace u nákladového nádraží Žižkov obnovena při rekonstrukci sítí
Na konci roku 2021 byla obnovena signalizace na křižovatce ulic Jana Želivského a Olšanská. Vzhledem k tomu, že v ulici Jana Želivského probíhá ražba kanalizace, kvůli které jezdí auta ve směru k Ohradě po kolejích, byl semafor uveden do režimu dočasného dopravního opatření, a to v dynamickém řízení. To zahrnuje mimo jiné bezkolizní průjezd tramvají a aut ve zúženém úseku přímo v křižovatce. Semafor je na všech vjezdech doplněn výzvovými návěstidly pro tramvaje, dlouhý přechod přes Olšanskou byl opatřen chodeckými ostrůvky a souběžně vznikl cyklo přejezd. Přestože je na křižovatce preference tramvají, která umožňuje například prodlužování a krácení fází, zdržení tramvají je v dočasném stavu dopravního omezení zjevně delší než v původním dynamickém řízení. Definitivní stav signalizace s upravenou organizací dopravy a s plnohodnotnou preferencí tramvají by měl nastat v průběhu roku 2022.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022