Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

30.08.2007: Na Letenském náměstí opět dynamika
Přes SSZ Letenské náměstí projíždějí tramvaje o něco plynuleji. Na křižovatku se po půlroce řízení pevnými programy vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají. Došlo k tomu v souvislosti s obnovením provozu na Štefánikově mostu a v Letenském tunelu. Při fungující preferenci na Letenském náměstí je částečně urychlen provoz tramvají především od Sparty. Vlaky, které by při pevném řízení stály nejdelší dobu, projíždějí plynule.

28.08.2007: Pod tunelem je preference, ale nedokonalá
Na SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Zatím ale došlo jen k dílčímu zrychlení provozu MHD, protože logika nereaguje optimálně na některé nároky tramvají. Především chybí účinné prodlužování fází pro směr od Revoluční a od Strossmayerova náměstí.

25.08.2007: Detektor na nábřeží Kpt. Jaroše doplněn
Přihlašovací tramvajový detektor k SSZ 7.028 nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů ve směru z centra, který nebyl obnoven během rekonstrukce Štefánikova mostu a okolních tratí, byl dodatečně umístěn do původní polohy. Na přejezdu nábřeží Kpt. Jaroše tedy opět funguje preference tramvají i z centra. Brzy by měla být zprovozněna preference také na semaforu pod Letenským tunelem.

22.08.2007: Pod Letenským tunelem pevný program
Tramvaje na znovuotevřených tratích na Štefánikově mostě a v okolí jsou zatím více zdržovány semafory. Dosud se nepodařilo uvést do provozu dynamiku s preferencí na klíčovém SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, funguje tu pevný program. Nebyl obnoven přihlašovací tramvajový detektor k SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů z centra a během výluky vznikla závada detekce na SSZ Duk. hrdinů - Kostelní, také z centra. Preference na obou SSZ tedy z tohoto směru také nefunguje. Nově byla naopak preference zavedena na SSZ Revoluční - Řásnovka a bude zřejmě označena jako absolutní.

14.08.2007: SSZ Revoluční - Řásnovka s preferencí
Na tramvajové síti přibude další semafor s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo zrekonstruováno stávající SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka nad jižní opěrou mostu. Z obou stran bude zajištěna detekce tramvají, pro automobily z mostu přibude oddělený signál vlevo. Preferenci tramvají je možné zajišťovat prodlužováním vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládám speciální fáze. Vlaky by se na most měly vrátit 22. srpna. Zrekonstruováno a vylepšeno bude také SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, které už dříve fungovalo s preferencí.

13.08.2007: V Plynární zákaz zastavení a SSZ v dynamice
K řešení kolapsu MHD v Plynární ulici přistoupila MČ Praha 7 ve spolupráci s Magistrátem, Policií ČR a Dopravním podnikem. Na základě stanovení městské části byly v ulici umístěny dopravní značky zákaz zastavení od Ortenova náměstí k Argentinské ulici. DP umístil za stěrače parkujících vozidel upozornění, aby je řidiči přeparkovali, jinak mají být odtažena. Navíc bylo na SSZ Argentinská - Plynární nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají, ve kterém si tramvaj jedoucí kritickým úsekem od Ortenova náměstí může vytlačit kolonu aut stojících na kolejích, ale na ostatních vjezdech kolony aut narůstají.

26.07.2007: SSZ Argentinská - Plynární bez preference
Kvůli opravě povrchů v ulicích Argentinská a V Holešovičkách, jež má trvat až do závěru srpna, je vypnutá preference tramvají na SSZ Argentinská - Plynární. Je snížen počet řadících pruhů pro auta a tím klesla kapacita křižovatky. Na SSZ je nasazen pevný program bez preference tramvají, která umožňovala prodlužování a vkládání volna pro tramvaje. Zdržení tramvaje nyní může v maximu dosáhnout až jedné minuty, při řízení s preferencí je přitom poloviční. Kvůli pevnému řízení se navíc v Plynární ulici od Ortenova nám. tvoří kolony, které způsobují tramvajím kumulované zdržení až tři minuty.

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.

29.06.2007: Palackého náměstí bez zásahů HDŘÚ!
Už druhý týden nedochází k vypínání preference tramvají na klíčovém SSZ Palackého nám. V uzlu byly v pracovní dny mezi cca 7.15 a 9.30 nasazovány pevné programy bez preference namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. Dynamiku zaznamenaly stránky Preference poprvé v pondělí 18. června, od té doby nebyl pevný program při sledování SSZ registrován. V klíčovém směru od Moráně, kde docházelo v pevném řízení k největšímu zdržení tramvají, nyní jezdí kvůli výluce Albertova o jednu linku více.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

  NOVINKY
07.11.2025 Semafor U Výstaviště – Bubenská po obnově s preferencí
V rámci rekonstrukce tramvajové trati v ulici U Výstaviště došlo k obnově SSZ 7.171 U Výstaviště – Bubenská. Stejně jako dříve na něm funguje preference tramvají, kterou zajišťuje prodlužování vlastní fáze a krácení kolizní fáze. Ve směru od Dukelských hrdinů byla vyměněna původní tramvajová detekce pomocí indukčních čidel a rádia za klasické trolejové kontakty napojené kabeláží. Ve směru od Elektrárny, kam nezasahovala kompletní rekonstrukce ulice, zůstal zachován radiový přenos. Než byl vylepšen, nebyl spolehlivý, a tak v prvních týdnech preference tramvají z tohoto směru nefungovala. Tramvajová trať od Elektrárny až na Strossmayerovo náměstí se rekonstruovala ve třech etapách od podzimu 2023 do září 2025. V rámci stavby byly mimo jiné zrušeny 3 světelné signalizace a 2 obnoveny. Aktuálně probíhají práce na vozovkách a chodnících v ulici U Výstaviště. Do ní by se již neměla vracet transitní automobilová doprava. Zůstane pro dopravní obsluhu, veřejnou dopravu a cyklisty.

04.11.2025 Zjednosměrnění Radlické prodlouženo, Praha 5 je proti
Plynulý průjezd tramvají Radlickou ulicí směrem k Plzeňské pokračuje. Zjednosměrnění ulice, které bylo na zkoušku zavedeno od července do října, je prodlouženo zatím do konce srpna roku 2026. Opatření, jehož cílem bylo zvýšení spolehlivosti provozu tramvají, se osvědčilo. Velká zpoždění zmizela. Úprava se nezamlouvá městské části Praha 5, jejíž rada jednomyslně schválila usnesení , ve kterém s opatřením zásadně nesouhlasí z důvodů nárůstu zatížení Malého smíchovského okruhu a obytné zástavby. Radlickou ulicí projíždí linky 7 a 21. Šířka komunikace neumožňuje oddělit provoz tramvají od aut, takže časté kolony, které se tvořily zejména v dopravních špičkách, blokovaly tramvaje téměř ihned po výjezdu z konečné, přičemž zpoždění dosahovala běžně hodnot přes 8 minut. Nepříznivá situace nastávala například při regulací tunelů Městského okruhu, kdy auta hledala cestu právě Radlickou

11.10.2025 Na Nuselské společně 11 do centra a 18 z centra
Na SSZ 4.402 Nuselská – Vladimírova došlo k úpravě, která vylepšuje preferenci pro tramvaje. Nově už vlak na Pankrác nemusí tolik čekat, až projede tramvaj od Horek přímo. Nekolizní směry je možné vybrat současně v hlavní fázi. Signalizace dostala i další vylepšení. V průběhu boční fáze se zvyšují možnosti pro dovýběr volna z centra vpravo do Vladimírovy. To se ukázalo jako potřebné v souvislosti se zavedením a následně posílením linky 19 při výluce stanice metra Pankrác. Současně byla vyladěna data pro jízdu tramvají od detektoru ke stopčáře a více zohledněna možná kolona vozidel na kolejích v Nuselské. Frontu si tramvaj může více vytlačit. Semafor bohužel není schopen vyřešit kompletní zahlcení Nuselské do centra, které často nastává v ranní špičce. Ve směru od Horek došlo ke specifické úpravě. Zajistí prodlužování volna i při trvalém zablokování výhybky, která občas nastává od průjezdu auta. Úprava byla zavedena již dříve, nedávno došlo k jejímu vyladění. Je poslední etapou balíku změn na SSZ pro linku 19, která byla zavedena v roce 2021. Postupně na ní byly identifikovány potřeby pro zlepšení plynulosti a došlo tak například k úpravám SSZ Vinohradská – Želivského a SSZ Průběžná – V Olšinách.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025