Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

20.06.2007: Nový semafor u Výstaviště s preferencí
Již měsíc nebyly registrovány zásahy Policie ČR do řízení SSZ U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006. Zvláště v dubnu a květnu byly na semafor nasazovány pevné programy bez preference, nebo bylo zařízení obsluhováno policistou přímo z místa. To přímo i nepřímo zhoršovalo plynulost provozu tramvají. Díky současnému dynamickému řízení s preferencí bylo dosaženo zlepšeného průjezdu tramvají i aut od Nádraží Holešovice k Výstavišti, omezeny byl naopak zelené z bočních vjezdů, které jsou méně významné.

01.06.2007: Preference Na Groši funguje obousměrně
Detekce tramvají na SSZ 0.391 Švehlova - Pražská (u zastávky Na Groši) ve směru z centra už funguje. Byl zde vyměněn starší přihlašovací kontakt (brnkačka) za moderní PTK1 a bylo zřízeno nové vedení do řadiče za staré poškozené. Využit byl sloupek SSZ Švehlova - Práčská, k němuž byl vzduchem doveden kabel. Impuls pokračuje zemí do řadiče tohoto vedlejšího semaforu, odkud je předáván po koordinačním kabelu do řadiče vlastního SSZ. Na nefungující preferenci z tohoto směru upozornily minulý týden stránky Preference pražských tramvají.

31.05.2007: Zenklova už bez omezení rychlosti tramvají
V Zenklově ulici po nedávno ukončené rekonstrukci trati zmizelo všech pět omezení rychlosti pro tramvaje. V úsecích ve špatném technickém stavu byly vyměněny velkoplošné panely. Omezení byla před zastávkou Vosmíkových z centra na 20 km/h, před zastávkou U Kříže z centra na 20 km/h. Za zastávkou Bulovka z centra byla návěst POMALU (vlastně 10 km/h) a před zastávkou U Kříže do centra byla návěst POMALU a 20 km/h. Nyní je všude nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h, což má příznivé dopady na plynulost provozu a cestovní rychlost tramvají.

30.05.2007: Omezení podél Modřanské je zčásti zpět
Zrušení omezené rychlosti na části trati podél Modřanské ulice vydrželo na jednom z úseků jen pár týdnů. Návěst s nejvyšší povolenou rychlostí 20 km/h se znovu objevila v cca 80 m dlouhém úseku za zastávkou Pobřežní cesta ve směru do centra. V dalším místě, kde bylo dříve omezení, se nadále smí jezdit běžnou rychlostí 60 km/h. Obě omezení byla zrušena po opravě začátkem dubna.

24.05.2007: Nový vyhrazený pruh v Patočkově ulici
V Patočkově ulici na Praze 6 vzniká nový vyhrazený pruh pro autobusy. Začíná za křižovatkou s ulicí Pod Drinopolem a zatím končí před křižovatkou s ulicí Pod Královkou. Jeho délka je necelých 500 metrů. Foto zde! BUSpruh by měl být následně prodloužen o několik stovek metrů směrem k vyústění Strahovského tunelu. Jeho platnost je časově omezena na pondělí-pátek 7-10 a 14-19 hodin. Po realizovaném úseku jsou provozovány tři denní autobusové linky.

23.05.2007: Zdržování na SSZ U Výstaviště - Bubenská
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006, dochází k vypínání preference tramvají. Bývá nasazován pevný program z HDŘÚ, nebo křižovatku řídí policista z ruční skříňky. Zásahy preferují výjezd z parkoviště na úkor hlavního směru s provozem tramvají, kde se na příjezdu od Nádraží Holešovice tvoří kolony aut přímo na kolejích.

21.05.2007: Úprava dvou semaforů v Kobylisích
Byly upraveny dvě signalizace v Kobylisích. Na SSZ 8.236 Zenklova - Nad Šutkou (Stírka) došlo k přepočítání mezičasů pro vyklízení tramvaje. Řešení nyní respektuje omezení na 10 km/h v relaci Kobylisy - Troja, které bylo vynuceno nevhodnou rekonstrukcí tratě v roce 2005. Na SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná bylo upraveno řízení prvního návěstidla od Vozovny Kobylisy, aby vlaky nestály až na druhém návěstidle, kde poškozovaly přestavník. Úprava zde byla provedena nadvakrát. V prvním řešení, jež fungovalo cca týden, byla nevhodná koordinace obou návěstidel.

16.05.2007: Výluka v Nuslích způsobila dopravní kolaps
Uzavření křižovatky Albertov od 14. 5. poukázalo na dlouhodobě neřešené dopravní problémy v okolí nám. I. P. Pavlova. Nárůst intenzit IAD v Bělehradské a Jugoslávské ulici (objízdná trasa) zvýraznil dopady netrestaného parkování v těchto ulicích. Auta zde na kolejích blokují tramvaje, jejichž zdržení překračuje i 10 minut. Vozidla na I. P. Pavlova nadále blokují koleje, což není trestáno. I proto nemohou v jednom cyklu projet dvě tramvaje do Ječné, což vede k dalšímu nárůstu kolon tramvají, jejich zdržování, blokování okolních křižovatek vozidly IAD i MHD a následnému promítání problémů do celé sítě v centru. Prvním opatřením má být odstranění parkujících aut z Bělehradské ulice .

16.05.2007: DP: Kalamitu nezpůsobuje MHD, ale auta
Jindřich Malý z oddělení Rozvoje a preference dopravy DP reaguje na výroky Zdeňka Schwarze, který kritizuje preferenci MHD v Praze jako prvek, jenž způsobuje dopravní kolapsy. V reakci se naopak píše, že kalamitní situaci nezpůsobují tramvaje a autobusy, ale značný nárůst individuálního motorismu. Celé znění dopisu zde.

11.05.2007: MfD: Navigačnímu systému Galileo hrozí krach
Evropský satelitní navigační systém Galileo nemá zajištěné financování. Uvádí to čtvrteční Mf Dnes. Evropská komise proto zvažuje, že projekt zaplatí sama, tedy z veřejných zdrojů. Systém má ukončit závislost Evropy na americkém GPS. Satelitní polohové systémy se využívají i v dopravě, například k navigaci řidičů, výběru mýtného, ale i k lokalizaci vozidel MHD pro jejich preferenci. Výhodou Galilea proti GPS má být vyšší přesnost. Přerod Galilea v čistě veřejný projekt podporuje Německo jako předsednická země EU. Další reakce jsou podle deníku spíše rozporuplné. Zejména Británie a severské státy nejsou nadšeny ze zátěže pro daňové poplatníky.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

  NOVINKY
07.11.2025 Semafor U Výstaviště – Bubenská po obnově s preferencí
V rámci rekonstrukce tramvajové trati v ulici U Výstaviště došlo k obnově SSZ 7.171 U Výstaviště – Bubenská. Stejně jako dříve na něm funguje preference tramvají, kterou zajišťuje prodlužování vlastní fáze a krácení kolizní fáze. Ve směru od Dukelských hrdinů byla vyměněna původní tramvajová detekce pomocí indukčních čidel a rádia za klasické trolejové kontakty napojené kabeláží. Ve směru od Elektrárny, kam nezasahovala kompletní rekonstrukce ulice, zůstal zachován radiový přenos. Než byl vylepšen, nebyl spolehlivý, a tak v prvních týdnech preference tramvají z tohoto směru nefungovala. Tramvajová trať od Elektrárny až na Strossmayerovo náměstí se rekonstruovala ve třech etapách od podzimu 2023 do září 2025. V rámci stavby byly mimo jiné zrušeny 3 světelné signalizace a 2 obnoveny. Aktuálně probíhají práce na vozovkách a chodnících v ulici U Výstaviště. Do ní by se již neměla vracet transitní automobilová doprava. Zůstane pro dopravní obsluhu, veřejnou dopravu a cyklisty.

04.11.2025 Zjednosměrnění Radlické prodlouženo, Praha 5 je proti
Plynulý průjezd tramvají Radlickou ulicí směrem k Plzeňské pokračuje. Zjednosměrnění ulice, které bylo na zkoušku zavedeno od července do října, je prodlouženo zatím do konce srpna roku 2026. Opatření, jehož cílem bylo zvýšení spolehlivosti provozu tramvají, se osvědčilo. Velká zpoždění zmizela. Úprava se nezamlouvá městské části Praha 5, jejíž rada jednomyslně schválila usnesení , ve kterém s opatřením zásadně nesouhlasí z důvodů nárůstu zatížení Malého smíchovského okruhu a obytné zástavby. Radlickou ulicí projíždí linky 7 a 21. Šířka komunikace neumožňuje oddělit provoz tramvají od aut, takže časté kolony, které se tvořily zejména v dopravních špičkách, blokovaly tramvaje téměř ihned po výjezdu z konečné, přičemž zpoždění dosahovala běžně hodnot přes 8 minut. Nepříznivá situace nastávala například při regulací tunelů Městského okruhu, kdy auta hledala cestu právě Radlickou

11.10.2025 Na Nuselské společně 11 do centra a 18 z centra
Na SSZ 4.402 Nuselská – Vladimírova došlo k úpravě, která vylepšuje preferenci pro tramvaje. Nově už vlak na Pankrác nemusí tolik čekat, až projede tramvaj od Horek přímo. Nekolizní směry je možné vybrat současně v hlavní fázi. Signalizace dostala i další vylepšení. V průběhu boční fáze se zvyšují možnosti pro dovýběr volna z centra vpravo do Vladimírovy. To se ukázalo jako potřebné v souvislosti se zavedením a následně posílením linky 19 při výluce stanice metra Pankrác. Současně byla vyladěna data pro jízdu tramvají od detektoru ke stopčáře a více zohledněna možná kolona vozidel na kolejích v Nuselské. Frontu si tramvaj může více vytlačit. Semafor bohužel není schopen vyřešit kompletní zahlcení Nuselské do centra, které často nastává v ranní špičce. Ve směru od Horek došlo ke specifické úpravě. Zajistí prodlužování volna i při trvalém zablokování výhybky, která občas nastává od průjezdu auta. Úprava byla zavedena již dříve, nedávno došlo k jejímu vyladění. Je poslední etapou balíku změn na SSZ pro linku 19, která byla zavedena v roce 2021. Postupně na ní byly identifikovány potřeby pro zlepšení plynulosti a došlo tak například k úpravám SSZ Vinohradská – Želivského a SSZ Průběžná – V Olšinách.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025