Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

09.04.2007: Preference na Trojské zatím neúspěšná
Neúspěšné byly prozatím pokusy o řádné zprovoznění preference tramvají na SSZ Trojská - Pod Lisem. Preference má být realizována na původním řadiči a semafor má fungovat v režimu trvalé zelené pro hlavní směr s výzvou pro chodce, automobily ze severní větve Trojské ulice a s preferenční výzvou pro tramvaje. Preference byla krátce v provozu v pátek, ale některá návěstidla zobrazovala chybné signály a řízení bylo velmi nestabilní (video). Přes koleje navíc svítila chodcům stále jen červená. V současné době funguje semafor v blikající žluté, což tramvaje příliš neomezuje.

07.04.2007: Na Modřanské 60
Omezení rychlosti tramvají na Modřanské ulici bylo odstraněno. Během týdenní výluky, která byla navíc o jeden den zkrácena, byly opraveny dva vadné oblouky v části Pobřežní cesta - Přístaviště, kde platilo ve směru do centra omezení rychlosti na 20 km/h, místo původních 60 km/h. Také bylo opraveno kolejové těleso v místě přejezdu na Přístavišti, kde byla omezena rychlost v létě minulého roku kvůli deformaci kolejnic. Vlaky už nebudou v opravených místech zdržovány z důvodů špatného stavu trati.

07.04.2007: Začíná demontáž pracovních kontaktů EOV
Prahu opouštějí trolejové kontakty, které slouží ke stavění výměn. Od ledna jsou odpojeny a teď dochází k jejich demontáži na Nádr. Braník, Průběžné, dolní Palmovce, Červeném vrchu, Strossmayerově nám. a Sídlišti Barrandov. Kontakty nahrazuje budovaný systém rádiového ovládání. Umožní automatické stavění cesty pomocí palubního počítače a také plynulejší a komfortnější jízdu, protože bude možné, aby tramvaj před výhybkami akcelerovala.

27.03.2007: Na Trojské se chystá preference tramvají
SSZ Trojská - Pod Lisem bude v dynamickém řízením s preferencí tramvají. Semafor u zastávky Trojská je vybavován tlačítky pro chodce a videodetektory, které budou zjišťovat informace o dopravě. Jeden je namířen do vozovky na severní větev Trojské, dva na trať. Vzhledem k dosahu zařízení lze očekávat zavedení podmíněné preference tramvají. Semafor by mohl být v režimu trvalé zelené pro hlavní směr, která by byla přerušovaná nároky tramvají, kolizních vozidel a chodců. Nové řešení by mělo být zprovozněno začátkem dubna.

24.03.2007: Letenské nám. bez preference tramvají
Na SSZ Letenské náměstí opět dochází k nasazování pevných programů, které znemožňují preferenci tramvají. Je zde zaznamenáván pevný program o délce cyklu 100 s, kde je délka volna pro tramvaje pouze 21 s. To je ještě o cca 15 s méně, než mají souběžně jedoucí auta. Je zachován pouze dřívější výběr volna pro tramvaje do centra než pro souběžné automobily v případě přítomnosti tramvaje. Dynamické řízení s preferencí však umožňovalo i významné prodlužování volna pro tramvaje především do centra. Tím byla eliminována nejdelší zdržení přes 1 minutu, která mají dopad na přesnost tramvajového provozu. Loni přitom prošel semafor softwarovou úpravou, která měla vést právě k opuštění nasazování pevných programů. Současný zásah má dopad na provoz pěti tramvajových linek (1, 8, 15, 25, 26).

23.03.2007: Začíná výstavba SSZ Patočkova - Bělohorská
Tramvaje a chodci se už brzy dočkají nového semaforu u Břevnovského kláštera. Začíná výstavba SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská, které má zajistit bezpečné přecházení chodců přes Patočkovu ulici a také plynulý a bezpečný výjezd tramvají na frekventovanou čtyřpruhovou komunikaci. Na signalizaci by měla fungovat absolutní preference tramvají, dokončena má být 20. dubna.

21.03.2007: Vadná výhybka u Dvorců už byla vyměněna
Preference tramvají na SSZ Podolské nábřeží - Jeremenkova ve směru do centra již opět funguje korektně. Byla totiž vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce, na které platilo omezení rychlosti na 10 km/h. Tramvaje při dodržení omezení často nestihly využít preferenční zásah semaforu a musely krátce čekat na další výběr volna, navíc narostly preferenční zásahy do řízení křižovatky. Na signalizaci funguje absolutní preference.

16.03.2007: Omezení u Modřanské a Dvorců zmizí
Už v průběhu března by měly být odstraněny tři úseky s omezenou rychlostí tramvají v úseku mezi zastávkami Pobřežní cesta a Dvorce v Praze 4. Během noční výluky z pondělí 19. března na 20. března má být vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce ve směru do centra. Dva zbylé úseky na vlastním tělese podél Modřanské ulice by měly být opraveny během výluky, která začíná 30. března a měla by trvat zhruba týden.

14.03.2007: Dvorce: omezení rychlosti před semaforem
Tramvaje projíždějící křižovatkou Podolské nábřeží - Jeremenkova do centra často přicházejí o preferenci. Důvodem je nové omezení rychlosti na cca 40 m dlouhém úseku u sjezdové výhybky ze smyčky Dvorce. Kvůli snížení rychlosti do centra z 30 na 10 km/h vlaky často nestíhají přednostní volno a musejí krátce čekat na jeho další výběr. V 1,6 km dlouhém úseku Pobřežní cesta - Dvorce se jedná už o třetí omezení rychlosti. První dva úseky jsou podél Modřanské ul. a rychlost je zde snížena z 60 na 20 km/h. Důvodem je stav trati, přičemž zřejmě chybí prostředky na její opravu. Výsledkem je až minutové zdržení spojů, nižší konkurenceschopnost MHD a růst energetické náročnosti provozu s dopadem na provozní náklady.

25.02.2007: Preference pod tunelem už funguje
Detekce tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most už je opět v provozu. Na začátku února došlo na důležité křižovatce ke změně řízení SSZ v souvislosti se zahájením opravy Štefánikova mostu a ve stejné době došlo k výpadku preference tramvají ve směru od Čechova mostu, protože se objevila závada detekce. Ta je již nyní odstraněna a na křižovatce funguje preference obousměrně. Stránky Preference obnovují sledování řízení této křižovatky.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

  NOVINKY
21.05.2024 Magistrála v cyklu 80. Už nastálo?
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.

18.05.2024 Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.

12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024