Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

14.03.2007: Dvorce: omezení rychlosti před semaforem
Tramvaje projíždějící křižovatkou Podolské nábřeží - Jeremenkova do centra často přicházejí o preferenci. Důvodem je nové omezení rychlosti na cca 40 m dlouhém úseku u sjezdové výhybky ze smyčky Dvorce. Kvůli snížení rychlosti do centra z 30 na 10 km/h vlaky často nestíhají přednostní volno a musejí krátce čekat na jeho další výběr. V 1,6 km dlouhém úseku Pobřežní cesta - Dvorce se jedná už o třetí omezení rychlosti. První dva úseky jsou podél Modřanské ul. a rychlost je zde snížena z 60 na 20 km/h. Důvodem je stav trati, přičemž zřejmě chybí prostředky na její opravu. Výsledkem je až minutové zdržení spojů, nižší konkurenceschopnost MHD a růst energetické náročnosti provozu s dopadem na provozní náklady.

25.02.2007: Preference pod tunelem už funguje
Detekce tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most už je opět v provozu. Na začátku února došlo na důležité křižovatce ke změně řízení SSZ v souvislosti se zahájením opravy Štefánikova mostu a ve stejné době došlo k výpadku preference tramvají ve směru od Čechova mostu, protože se objevila závada detekce. Ta je již nyní odstraněna a na křižovatce funguje preference obousměrně. Stránky Preference obnovují sledování řízení této křižovatky.

18.02.2007: SSZ u Trojské: upozornění na signál stůj
SSZ 7.266 Trojská - Pod Lisem u zastávky Trojská je jako první v Praze vybavováno návěstidly, jež upozorní řidiče tramvaje na blížící se konec signálu volno. Použita jsou klasická výzvová návěstidla, která budou před ukončením volna blikat. Stejným způsobem budou informovat také o blížícím se začátku volna. Blikání před změnou signálu bude trvat 4 - 6 sekund. Zařízení již byla osazena, ale zatím jsou zakryta. I po jejich zprovoznění bude semafor dál řízen pevnými programy bez preference. Místo je specifické tím, že ve směru od Kobylis k němu vlaky přijíždějí rychle a ve značném klesání.

16.02.2007: Nová návěstidla pro autobusy s preferencí
Dvě SSZ s preferencí autobusů budou doplněna novými návěstidly. Ta budou informovat řidiče autobusu vybaveného k aktivní detekci o přihlášení k signalizaci. Prvek bude podobný výzvovým návěstidlům tramvají a bude doplněn podtabulkou 'B' (jako BUS). Přihlášení vozidla bude signalizováno svícením řady diod do příslušného směru. Pokud bude vozidlo nárokovat stupeň preference 1 (dle polohy vůči jízdnímu řádu) budou diody svítit trvale, pokud stupeň 2 nebo 3, diody budou blikat. Premiéru má mít novinka už v únoru na SSZ 4.421 rampa Braník - Barrandovský most a SSZ 8.273 Čimická - K Pazderkám.

12.02.2007: SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků má ÚR
Bylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu nového SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků, jež se bude nacházet na stykové křižovatce s přechody pro chodce u zastávky tramvaje Pod Jezerkou v Praze 4. Informaci zveřejnil server hlavního města Prahy. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference tramvají. V místě jsou vhodné podmínky pro absolutní preferenci, je zde provozována jedna tramvajová linka (č. 11). Dokumentaci zpracovala firma Pragoprojekt.

09.02.2007: Změna na SSZ pod Letenským tunelem
V souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu, která byla zahájena před týdnem, došlo k dočasné úpravě SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Odpadl vjezd z mostu a řízení bylo zjednodušeno na prosté dvoufázové, přičemž chodci před nábřeží dostávají volno nadále na výzvu. Nyní na křižovatce probíhá dynamické řízení, ale preference tramvají je zčásti mimo provoz, zřejmě kvůli nefungující detekci tramvají. Té napovídá přítomnost servisní firmy v posledních dnech. V tuto chvíli signalizace dle pozorování preferuje pouze tramvaje do centra. Z těchto důvodů stránky Preference dočasně pozastavily sledování řízení této křižovatky.

06.02.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská má být v dubnu
Nový semafor u Břevnovského kláštera by měl být zprovozněn v dubnu. Uvádí to pražská příloha Mf Dnes. SSZ se bude nacházet v místě odbočení tramvaje přes kapacitní komunikaci od Vypichu ke Strahovskému tunelu. Na signalizaci by pravděpodobně měla být absolutní preference tramvají. Hlavním impulsem pro realizaci semaforu byla dopravní nehoda, která se odehrála před pěti měsíci. Při ní na přilehlém přechodu pro chodce usmrtil motocyklista sedmiletého chlapce. Právě dnes začíná soud s obžalovaným.

05.02.2007: Moderátor Kraus ví o preferenci tramvají!
Moderátor Jan Kraus osvědčil v posledním pořadu Uvolněte se, prosím, nejen pohotovost, ale také znalosti. Při rozhovoru s Ivo Kaštanem, jezdcem Rallye Dakar, se zmínil o preferenci tramvají v Praze. „Tady máme taky přechod, že on pozná, že přijela tramvaj. Přijede tramvaj a on jí dá zelenou,“ řekl Kraus. Záznam pořadu je možné zhlédnout zde! Čas: 26:30.

03.02.2007: MHMP: Závazný výklad platnosti značek pro tramvajovou trať nelze dát
Odbor dopravy magistrátu odpověděl na dopis, v němž autoři stránek Preference kladli otázky především k platnosti dopravních značek pro tramvaje. „Je prakticky vyloučeno dát obecně závazný výklad platnosti dopravních značek pro tramvajovou trať,“ píše se v odpovědi. V případě Sokolovské ulice, jež je vzorem nejasného výkladu legislativy, by magistrát řešil snížení rychlosti tramvají osazením drážních značek nad trať. Odpověď zde! Článek s dopisem Magistrátu zde! Stránky Preference čekají také na odpověď Ministerstva dopravy.

01.02.2007: Detektory na Poděbradské jsou zpět
Preference na Poděbradské ulici je už uvedena do původního stavu. Kvůli stržení troleje byly mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry s dopadem i na SSZ Poděbradská - U Elektry ve směru z centra. Nadále však přetrvávají problémy s nespolehlivostí detekce tramvají prováděné na detektorech STOD 1, které mají za příčinu často nefungující preferenci tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

  NOVINKY
30.11.2023 Čechův most bez bariér přinesl úpravu signalizace
SSZ 1.089 Čechův most – nábřeží Edvarda Beneše má nově doplněný přechod pro chodce a zcela novou řídicí logiku, která mírně zlepšuje podmínky pro vyklizování aut z mostu před tramvají. K úpravě došlo v rámci bezbariérového zpřístupnění zastávek Čechův most na nábřeží, která navázala na rekonstrukci tratě z roku 2021. Původně byly obě zastávky s nástupem z vozovky. Nástupiště ve směru z centra je nově formou zastávkového mysu. Zastávka do centra je vídeňského typu. Řešení je stejně jako před změnou doplněno časovým ostrůvkem pomocí předsazeného semaforu. Preference tramvají je nadále uplatňována prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Nový přechod pro chodce vznikl na rameni ve směru od Klárova.

26.11.2023 Novostavba na Dědinu zatím přinesla jediný semafor s preferencí
Tři světelné signalizace přibyly na tramvajové síti se zprovozněním tramvajové trati na Dědinu v Praze 6. Preference tramvají byla zprovozněna na jediném z nich, SSZ 6.843 Drnovská – Vlastina. Semafor byl vybudován jako zcela nový na odbočení tramvaje na samostatné těleso a preference zde funguje od zahájení provozu. Je uplatňována předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Preferovány jsou rovněž autobusy. Přestavěná SSZ 6.169 Evropská – Vlastina a 6.123 Evropská – Libocká, kterými tramvaje nově projíždějí, jsou zatím řízeny pevnými programy a pracuje se na doplnění dynamiky. Především na světlech do Vlastiny ulice vznikají velká zdržení tramvají, která přesahují i jednu minutu. Upraveno bylo také SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které bylo na tramvajové síti už dříve. I tento semafor nadále zatím funguje bez preference tramvají.

12.11.2023 Semafor na Dvorcích po obnově
Kompletní obnovou prošlo SSZ 4.420 Podolské nábřeží – Jeremenkova u tramvajové zastávky Dvorce. Tramvaje dostaly výzvová návěstidla, která upozorňují na blížící se volno a na fakt, že tramvaj je přihlášena a signál se prodlužuje. Semafor uplatňuje preferenci tramvají prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Je však třeba doladit správné začátky volna pro tramvaje, aby nemusely někdy zbytečně brzdit, nebo aby volno nebylo vynucováno zbytečně brzy. Došlo ke zlepšení podmínek pro chodce, zejména pro přístup na tramvajovou zastávku ve směru od Jeremenkovy ulice, kde jsou zastávky autobusu. Doplněna byla rovněž preference autobusů, což je příčinou změny preference tramvají z absolutní na podmíněnou. Dopravní uzel Dvorce nabude na významu po zprovoznění Dvoreckého mostu, ke kterému by mělo dojít v roce 2025.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023