Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 613 |

16.11.2006: Rekonstrukce Štefánikova mostu 2007
Návrh rozpočtu města Prahy na rok 2007 počítá s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Podle deníku Právo bude oprava stát přes 260 miliónů korun. V rámci akce by měla být odstraněna omezená rychlost pro tramvaje (30 km/h), zrušen zákaz potkávání vlaků v obloucích u Letenského tunelu, zavedena preference tramvají na SSZ Revoluční - Řásnovka a vylepšena preference na SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most. Rozpočet bude schvalovat zastupitelstvo na ustavovacím zasedání 30. 11. Oprava měla proběhnout už letos při výluce náměstí Republiky, ale chyběly finance. Příští rok tedy proběhne několikaměsíční výluka znovu.

14.11.2006: Na Chodovské upravena data pro tramvaje
Nové SSZ Chodovská - výjezd tramvají bylo upraveno za účelem včasnějšího výběru tramvajového volna z centra. Rychleji jedoucí tramvaje totiž byly nuceny před signalizací zbytečně brzdit, přestože nepřekračovaly povolenou rychlost. Na nedostatek v červnu upozornily stránky Preference. Signalizace je v provozu od 1. června 2006, funguje v režimu trvale blikající žluté přerušované výzvou tramvají, které mají zajištěnu absolutní preferenci.

13.11.2006: Nový bumlík v ulici Dukelských hrdinů
V Holešovicích přibylo 64 metrů podélného dělícího prahu. Byl umístěn do ulice Dukelských hrdinů před křižovatku s ulicí Strojnickou ve směru z centra. Bumlík segreguje tramvajovou dopravu před stopčárou signalizovaného přechodu a omezuje nelegální parkování. Foto zde! V místě občas docházelo k vzájemnému blokování tramvají a aut. Opatření nejvíce pomůže při nárazových akcích na Výstavišti, kdy se v tomto směru tvoří kolony vozidel. V Praze se nyní nachází podél tramvajových tratí 8800 metrů dělících prahů, z toho 416 jich bylo osazeno v roce 2006.

13.11.2006: Tramvaje se vrátily do Partyzánské ulice
V neděli 12. listopadu byl obnoven provoz na úseku tramvajové trati v Partyzánské ulici mezi zastávkami Výstaviště a Nádraží Holešovice, kde probíhala výluka kvůli havárii inženýrských sítí. V obvyklé trase jezdí linky 14, 17 a 53. Ulice je zatím nadále ve směru z centra neprůjezdná pro automobilovou dopravu, jež zůstává odkloněná do přetížené ulice Na Zátorách. Na křižovatce Argentinská - Plynární se proto v běžném provozu nadále používá pevné řízení, které zlepšuje dopravní situaci v ulici Na Zátorách. Výluka v Partyzánské trvá od 24. října, podle původních odhadů měla skončit 7. listopadu.

04.11.2006: SSZ u Výstaviště zařazeno do sledování
Stránky Preference pražských tramvají budou sledovat způsob řízení SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, na které jsou z HDŘÚ nasazovány pevné programy. Údaje budou od listopadu součástí měsíčních přehledů, které obsahují záznamy o dalších sedmi semaforech. Důvodem k tomuto kroku je, že i po říjnové úpravě řídící logiky semaforu zde nadále dochází k vypínání preference. Právě preference byla přitom provedenou úpravou výrazně zlepšena.

27.10.2006: Zahájeno územní řízení na nová SSZ
Bylo zahájeno územní řízení na výstavbu dvou zcela nových semaforů na tramvajové síti v Praze, které by mohly zrychlit provoz tramvají na dvou místech s odbočením z hlavní komunikace. První SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se bude nacházet na trati do Řep v odbočení tramvají z ulice Plzeňská. Druhým je SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská na trati na Bílou horu u zastávky Břevnovský klášter. Obě signalizace by měly být vybaveny detekcí tramvají.

27.10.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Pokračuje příprava k rekonstrukci další signalizace na tramvajové síti. Magistrát hl. m. Prahy - odbor dopravy vydal rozhodnutí o umístění stavby SSZ 3.377 Korunní - Benešovská. Signalizace má vzniknout v místě stávajícího SSZ, které funguje bez preference tramvají. Nové zařízení má být vybaveno detektory tramvají a lze tedy očekávat zavedení preference.

20.10.2006: Signalizace u Výstaviště doladěna
Byla doladěna nová řídící logika SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, čímž byl odstraněn nedostatek v řízení, na který upozornil minulý týden web Preference. Přibližně čtvrtina vlaků odbočujících do smyčky neměla zajištěn včasný výběr volna a musela čekat do další nejbližší polohy v cyklu, čímž docházelo ke zdržení až 30 sekund. K doladění došlo pouze týden po spuštění nové logiky. Nyní signalizace odbavuje všechny tramvaje s nulovým nebo s minimálním zdržením a ve směru od Nádraží Holešovice se zde už netvoří kolony vlaků. Stránky Preference budou sledovat poslední problém SSZ, vypínání preference z HDŘÚ mezi 16. a 17. hodinou pracovních dnů.

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 613 |

  NOVINKY
14.11.2022 Vylepšení semaforu v Podbabě
Tramvaje už neodjíždějí z Podbaby pozdě. Na SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách byla zavedena preference tramvají pro vlaky jedoucí z obratiště do nástupní zastávky. Volno ze smyčky se nově může vybrat na třech místech v cyklu, namísto původních dvou. Nová poloha pro tramvaj je umožněna mezi hlavní fází a levým odbočením pro auta z centra. Volno může nově padnout nanejvýš dvakrát do cyklu, zatímco dříve to bylo jen jednou. K tomu přibyla možnost mírného krácení kolizních fází a také bonus v podobě dovýběru volna z obratiště při jízdě tramvaje v opačném směru. Zlepšení nastalo také z centra, kde se volno vybírá sice nadále nejvýše jednou za cyklus, nově však ve dvou možných polohách, místo jediné. Vylepšena byla rovněž preference autobusů, znát je zejména účinné prodlužování vlastní fáze. Signalizace v Podbabě byla uvedena do provozu v roce 2011 současně s prodloužením tratě k nově budované železniční zastávce. Dynamika umožnovala určitou modifikaci řízení s ohledem na tramvaje. Avšak nejednalo se o preferenci a část spojů ve směru do centra odjížděla mimo čas určený jízdním řádem. Tramvaje projíždějí křižovatku bez cestujících. V současnosti jsou provozovány bez preference další dvě signalizace u tramvajových obratišť, u Depa Hostivař (provoz od srpna 2022) a na Zahradním Městě (2021). Oba semafory čekají od zprovoznění na dynamiku a dočasně jsou řízeny pevným programem.

03.11.2022 Regulace na Smíchově přináší plynulejší průjezd po Palackého mostě
Na SSZ 5.068 Lidická – Zborovská bylo upraveno řízení. V odpolední špičce dochází k mírnému krácení zelené pro auta ze Zborovské ulice vlevo a z ulice Svornosti vpravo. Tato vozidla totiž míří na Palackého most, kde v době silného provozu někdy vytvořila dlouhou kolonu, ve které uvízly tramvaje. Režim světelné závory snižuje kapacitu křižovatky na Zborovské pro vjezd na Palackého most tak, aby přibližně odpovídala kapacitě křižovatky na Palackého náměstí, do které právě Palackého most ústí. Díky tomu je na mostě kratší kolona a plynulejší jízda tramvají. Pro dotčenou automobilovou dopravu opatření znamená větší zdržení na Smíchově, ale méně čekání na Palackého mostě. K opatření byla již dříve na semaforu ze Zborovské ulice osazena doplňková šipka, která umožňuje pokračovat v jízdě přímo a vpravo i tehdy, když jízdu vlevo už zakazuje plný červený signál. V pravidelném linkovém vedení jezdí po Palackého mostě celkem 6 tramvajových linek, což ve špičce činí průměrný interval 80 sekund.

20.09.2022 Křižovatka plná nehod dostala semafory
Po letech čekání byla na nebezpečné křižovatce na Větrníku vybudována světelná signalizace. Nové SSZ 6.803 Na Petřinách – Na Větrníku je ve směru z centra vybaveno směrovými signály pro auta a na zatíženém levém odbočení přes trať tedy výrazně zvyšuje bezpečnost provozu. Současně uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládáním fáze. Preference tramvají byla uvedena do provozu s mírným zpožděním z důvodů dokončování detekce. Preference autobusů bude také zprovozněna dodatečně. Za posledních pět let je v křižovatce evidováno 61 nehod, včetně nehod s tramvají a nehod se zraněnými osobami.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022