Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

03.11.2005: Pohořelec
Preference tramvají na Pohořelci opět funguje! Poté, co byl obnoven provoz na Vypich a zastávka Pohořelec přestala být nástupní a výstupní, je SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova znovu v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Preference byla vypnuta 21. října několik dní poté, co zastávka Pohořelec začala fungovat jako konečná. Došlo k prodloužení zastávkových pobytů, a protože se tramvaje přihlašují k signalizaci ještě před zastavením v zastávce, neodpovídala data v řadiči aktuálním dopravním poměrům. Docházelo ke zbytečnému omezování kolizní AD. Na trati zůstávají ve výlukovém provozu čtyři tramvajové linky místo pravidelných dvou.

27.10.2005: Ke Krči
Vyhrazený pruh pro autobusy. To je zvažovaná možnost, jak řešit zpožďování autobusů MHD v ulici Ke Krči, kde se tvoří kolony automobilů směřujících na Barrandovský most. DP a Ropid navrhují zřízení BUSpruhu, který by umožnil autobusům ve směru na Smíchov plynulý průjezd ulicí Ke Krči až k zastávce Přístaviště. Komunikace spadá do kompetence odboru dopravy MHMP, který bude o provedení případných úprav rozhodovat. Zřízení vyhrazeného pruhu by znamenalo zrušení parkovacích míst v ulici Ke Krči v délce pruhu. Nyní připravuje MČ Praha 4 zklidnění dopravy v souběžné ulici Branická, kterou řidiči používají k objíždění zahlcené ulice Ke Krči.

19.10.2005: Metrobus
Obce ležící jihovýchodně od Prahy plánují projekt Metrobus. Podle starosty Psár Jiřího Janaty jde zatím o snahu vybudovat vyhrazený koridor pouze pro autobusy hromadné dopravy ke stanici metra. Uvedla to regionální příloha deníku Mladá fronta Dnes. Trasa nového dopravního spojení, které by mělo pomoci řešit dopravní situaci v některých 'satelitech' blízko Prahy, by měla začínat v Jesenici a vést přes Šeberov, Hrnčíře a Vestec. Za deset minut by se lidé dostali na stanice metra C - Chodov a Roztyly. Součástí plánu jsou i záchytná parkoviště. Jak už bylo dříve prezentováno, v budoucnosti není vyloučeno ani vybudování kolejového spojení.

11.10.2005: HDŘÚ
Na některé křižovatky v Praze jsou Policií České republiky opět nasazovány pevné programy z HDŘÚ, které znemožňují preferenci tramvajové dopravy. Po tříměsíčním období, kdy preference fungovala na všech křižovatkách trvale, bylo v říjnu dosud zaznamenáno nasazování pevných programů na křižovatkách Argentinská - Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Vzhledem k těmto skutečnostem zintenzivní stránky Preference pražských tramvají sledování křižovatek a zváží další kroky, kterými bude možné pomoci objasnit postoj města k dopravě a preferenci MHD.

07.10.2005: Branická, Ke Krči
Městská část Praha 4 nechala zpracovat dopravní studii pro oblast starého Braníku, kde se tvoří kolony vozidel. Podle informací zveřejněných v novinách Prahy 4 Tučňák se studie v několika variantách zabývá zklidněním ulice Branická, kterou řidiči využívají k objíždění ulice Ke Krči. O tom, zdali studie řeší také preferenci městské autobusové dopravy, která je blokována kolonami vozidel v ulici Ke Krči, v textu informace nejsou. Studii posoudí komise dopravy, která Radě MČ Praha 4 doporučí optimální variantu. Občané a firmy z Branické ulice a okolí se k záměru mohou vyjádřit. Studie je do poloviny října k nahlédnutí na odboru dopravy a silničního provozu ÚMČ Praha 4 v Táborské ulici v pondělí a ve středu po objednání na e-mailu radek.polak@praha4.cz. Stránky Preference pražských tramvají budou o vývoji informovat.

07.10.2005: Policie ČR
Ve čtvrtek 6. října proběhl v Praze šestý ročník soutěže 'O nejlepšího regulovčíka Policie České republiky Správy hl. m. Prahy'. Utkalo se v ní celkem devatenáct policistů z Prahy a Brna, kteří měli za úkol prokázat své teoretické znalosti vybraných zákonů a zručnost v řízení křižovatek v terénu. Jak uvedly internetové stránky Ministerstva vnitra, manuální řízení probíhalo na křižovatkách nábřeží kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most, tedy na levobřežní komunikaci s provozem tramvají. Podle serveru se policisté a policistky snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. Porotu tvořili také dva dispečeři tramvají z pražského Dopravního podniku. Více informací zde.

23.09.2005: Pražský hrad
Dopravní podnik hl. m. Prahy podal odvolání proti rozhodnutí pražského Magistrátu, kterým byly povoleny stavební úpravy komunikace v rámci stavby SSZ 1.146 – Mariánské hradby – U Prašného mostu. Předmětem odvolání je navržená změna dopravního značení oproti současnému stavu. Zatímco nyní je při vypnuté signalizaci zajištěna přednost pro tramvaje, nová úprava preferuje automobily vjíždějící a vyjíždějící ze slepé ulice U Prašného mostu, která slouží jako parkoviště. DP požaduje dořešení dopravního značení ve prospěch přednosti tramvajové dopravy. Stanovisko DP a Vyrozumění o podaném odvolání je k dispozici na úřední desce MHMP. Fotokopie odvolání DP je zde.

19.09.2005: Den bez aut
V neděli 18. září se v Praze konal Den bez aut. Mezi 9. a 22. hodinou bylo uzavřeno Smetanovo nábřeží pro automobily. Na Mánesově mostě se představily historické i moderní typy tramvají a autobusů. Akce se konala jako součást Evropského týdne mobility (16. - 22. září), ke kterému se Praha připojila spolu s dalšími městy. Klade si za cíl motivovat občany, aby při dojíždění do zaměstnání a do škol upřednostňovali dopravu šetrnou k životnímu prostředí, chce přitáhnout jejich pozornost k problematice dopravy v centrech měst a zdůraznit individuální zodpovědnost každého za stav, v jakém bude Země zachována pro budoucí generace. Další informace uvádí informační server Prahy.

18.09.2005: Seznam SSZ
Nová aktualizace seznamu SSZ na tramvajové síti. Stránky Preference pražských tramvají zařazují do přehledu světelných signalizací také SSZ 5.575 Časový ostrůvek - MHD zastávka LIHOVAR, a to jako semafor s absolutní preferencí. SSZ funguje v režimu trvalého signálu volno pro tramvaje a blikající žluté pro auta. V okamžiku vjezdu tramvaje do prostoru nástupního ostrůvku se pro auta navolí signál stůj, který trvá do okamžiku odjezdu tramvaje ze zastávky. Chodcům je tak umožněn bezpečný příchod na nástupní ostrůvek. Semafor platí pouze pro směr do centra. Na tramvajových tratích v Praze se nachází celkem 199 SSZ, z nichž 93 preferuje tramvaje. Podíl SSZ s preferencí činí 47%. Seznam zde.

12.09.2005: Brno
Preference tramvají světelnou signalizací funguje v Česku také na jiných místech nežli v Praze. Některé křižovatky s preferencí se nacházejí například v Brně. Křižovatkou, která funguje s efekty absolutní preference tramvají, je tramvajový přejezd Kamenolom v městské části Bystrc. Tramvaje zde navíc nemají přednost zaručenu jen semaforem, ale také v případě, kdy signalizace nefunguje. I dopravní značení totiž upřednostňuje tramvaje. A to značkou 'Dej přednost v jízdě tramvaji!' a zároveň také výstražným křížem pro vícekolejný železniční přejezd. Další informace k tomuto místu se nacházejí na webu o Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

  NOVINKY
21.05.2024 Magistrála v cyklu 80. Už nastálo?
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.

18.05.2024 Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.

12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024