12.12.2005: Vápenka V rámci rekonstrukce smyčky Vápenka by mělo být rekonstruováno také SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence ve výjezdu ze smyčky. 14. listopadu 2005 podal DP Praha, zastoupený IDS, návrh na vydání územního rozhodnutí pro stavbu signalizace, kterou má být nahrazeno stávající zařízení. Signalizace nyní funguje izolovaně v pevném programu s výzvou. Nové SSZ bude podle informací ze serveru hl. m. Prahy vybaveno tramvajovou detekcí a detekčními smyčkami pro automobily. Termín rekonstrukce, ani zdali bude na SSZ fungovat preference, není z dostupných informací zřejmé. 08.12.2005: Pohořelec Na Pohořelci proběhla přestavba SSZ 1.111 Keplerova – Parléřova z provizoria na definitivu. Zatímco v provizorním provedení byly kabely vedeny vzduchem, nyní jsou položeny v zemi. Dále byly zřízeny detekční smyčky pro automobilovou dopravu a realizovány drobné stavební úpravy. Zásady řízení se nezměnily. Jedná se o křižovatku tramvajové dopravy s automobilovou dopravou a s přechodem pro chodce s izolovaným dynamickým řízením a absolutní preferencí tramvají. 06.12.2005: Radní Šteiner Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora webu reakci na odpověď panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je stejně jako v předchozím případě přístup Hlavní dopravní řídící ústředny a města k preferenci MHD. Stránky Preference pražských tramvají využijí deklarované nabídky pana Šteinera k návštěvě HDŘÚ a jsou připraveny k diskusi. Dopis zde. 02.12.2005: Smyčka Spořilov Nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají nejspíše bude preferovat tramvaje. Budovaná signalizace je totiž z obou směrů vybavována tramvajovými detektory. Zároveň probíhá výstavba sloupů SSZ. Signalizace je umístěna v nepřehledném křížení tramvajové tratě s
jízdním pásem pozemní komunikace. Dosud zde tramvaje musejí dávat
přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. V místě je provozována jedna denní
tramvajová linka. Foto 01.12.2005: Zálesí V ulicí Zálesí na Praze 4 je zřizován vyhrazený pruh pro autobusy
ve směru do centra v délce cca 600 metrů. BUSpruh začíná na křižovatce
s ulicí Nad Lesním divadlem a končí nad křižovatkou s ulicí Štúrova.
Opatření by mělo zajistit výrazně plynulejší průjezd autobusů MHD ze
sídlišť Novodvorská a Lhotka ve směru ke krčské nemocnici a ke stanici metra Kačerov. V ulici Zálesí se vytvářejí kolony automobilů ve směru do centra, a to především v období ranních dopravních špiček. V ulici je provozováno devět denních autobusových linek. Foto 30.11.2005: Smyčka Spořilov Byla zahájena výstavba nového SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají.
Signalizace bude zřízena v místě odbočení tramvaje směrem ke smyčce
Spořilov. V tomto nepřehledném místě musejí tramvaje v současné
době dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. Podle údaje na internetových
stránkách Technické zprávy komunikací je zhotovitelem dopravního řešení
Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy. Informace o tom, zdali bude
na křižovatce fungovat preference tramvají, zatím není k dispozici. 24.11.2005: Radní Šteiner Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu, odpověděl na dopis stránek Preference pražských tramvají z 9. listopadu. Obsah dopisu napadá především přístup Hlavní dopravní řídící ústředny k preferenci tramvajové dopravy na světelné signalizaci, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé křižovatky, namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je činnost HDŘÚ v plné míře obhajována. Stránky Preference pražských tramvají s předloženými závěry znovu nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi. Celá odpověď radního Šteinera zde. 09.11.2005: Radní Šteiner Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora e-mail panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je opětovné řízení některých světelných
signalizací ve městě pevnými programy namísto dynamického řízení s
preferencí tramvají, ke kterému dochází zásahem z Hlavní dopravní
řídící ústředny. 'Vypínání preference' provádějí z tohoto pracoviště příslušníci Policie ČR, odpovědnost za toto jednání ale nese město, které je majitelem HDŘÚ a které má preferenci MHD stanovenou jako dopravně
politický princip. Dopis zde. 03.11.2005: Pohořelec Preference tramvají na Pohořelci opět funguje! Poté, co byl obnoven provoz na Vypich a zastávka Pohořelec přestala být nástupní a výstupní, je SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova znovu v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Preference byla vypnuta 21. října několik dní poté, co
zastávka Pohořelec začala fungovat jako konečná. Došlo k prodloužení
zastávkových pobytů, a protože se tramvaje přihlašují k signalizaci
ještě před zastavením v zastávce, neodpovídala data v řadiči aktuálním
dopravním poměrům. Docházelo ke zbytečnému omezování kolizní AD. Na
trati zůstávají ve výlukovém provozu čtyři tramvajové linky místo
pravidelných dvou. 27.10.2005: Ke Krči Vyhrazený pruh pro autobusy. To je zvažovaná možnost, jak řešit zpožďování autobusů MHD v ulici Ke Krči, kde se tvoří kolony automobilů
směřujících na Barrandovský most. DP a Ropid navrhují zřízení BUSpruhu,
který by umožnil autobusům ve směru na Smíchov plynulý průjezd ulicí Ke
Krči až k zastávce Přístaviště. Komunikace spadá do kompetence odboru
dopravy MHMP, který bude o provedení případných úprav rozhodovat.
Zřízení vyhrazeného pruhu by znamenalo zrušení parkovacích míst v ulici
Ke Krči v délce pruhu. Nyní připravuje MČ Praha 4 zklidnění dopravy v
souběžné ulici Branická, kterou řidiči používají k objíždění zahlcené
ulice Ke Krči. |