Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 |

25.06.2005: Modřanská
V rámci rekonstrukce SSZ 4.454 Modřanská - rampy CD bude realizována preference autobusů MHD pomocí aktivní detekce. V současné době funguje na SSZ před nájezdovou rampou na Barrandovský most preference autobusů pomocí pasivní detekce ve směru od Přístaviště (linky 192, 196, 197, 198, 199). Ve dvou zbývajících směrech (navíc linka 253) jsou již instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci mezi autobusem a řadičem SSZ. Inframajáky jsou již instalovány také na sousedním SSZ 4.628a Modřanská – Branická u zastávky Přístaviště.

16.06.2005: Florenc
Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Sokolovská – Ke Štvanici, o jehož odpojení psaly v neděli stránky Preference pražských tramvají, je od tohoto týdne opět zapojený. Semafor reaguje na přihlašované tramvaje. V zastávce je však nadále kontrolní bod, který nedovolí předjetí tramvaje proti jízdnímu řádu. Vlak, který vyčkává na přesný odjezd, zbytečně ovlivňuje signalizaci. Foto

08.06.2005: Revoluční - Řásnovka
V rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení.

08.06.2005: Poděbradská
Poslední semafor v ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena pevnými programy bez preference tramvají.

26.05.2005: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek, na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů.

23.05.2005: Plzeňská
Byla zahájena rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají. Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na Plzeňské.

18.05.2005: Levobřežní
Z levobřežní komunikace by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun autobusů.

29.04.2005: Národní divadlo
Od druhé poloviny dubna řídí SSZ Národní divadlo v denních hodinách dopravní policisté. Zásahy probíhají z místa pomocí skříňky ručního řízení. Signalizace standardně funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Foto

29.04.2005: Harfa
Na SSZ Harfa bude přepracována řídící logika. V novém řešení by měla být zajištěna preference tramvají. Úprava bude provedena v rámci akce „Rekonstrukce TT Sokolovská“. Signalizace byla v roce 2004 rekonstruována společně Českomoravskou ulicí. V současné době se zde zprovozňuje detekce tramvají.

27.04.2005: Letenské náměstí
Sledování řízení SSZ Letenské náměstí se odkládá. Stávající dynamické řízení semaforu, která se používá za slabého provozu, je za běžného provozu nevhodné. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu dojde zřejmě k úpravě řídící logiky signalizace. Nasazování pevných programů bude monitorováno až poté.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 |

  NOVINKY
26.02.2023 Obnovený semafor na Kbelské a přesunutá zastávka
Obnovené SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská už funguje v dynamickém řízení a preferuje tramvaje, přestože na křižovatce nadále probíhají stavební práce. Preference je uplatňována vkládáním, krácením a prodlužováním vlastních fází a krácením kolizních fází, které je ovšem oproti původnímu řešení velmi omezené. Signalizace navíc neuplatňuje původní prodlužování kolizní fáze. Levé odbočení pro auta ve směru do centra přes trať je řešeno bezkolizně pomocí směrových signálů. Levé odbočení z centra je oproti tomu umožněno plnými kruhovými signály, společně s volnem pro tramvaje a protijedoucími auty. Obnova signalizace ještě není u konce. Nadále probíhá přestavba křižovatky. Dochází k jejímu rozšíření a zvýšení kapacity. Součástí projektu je přesun zastávky Kbelská na opačnou stranu křižovatky, ke kterému došlo v první polovině února. Zastávka dostala název Starý Hloubětín, zlepšila obsluhu oblasti a přestupy s tramvajemi končícími v přilehlém obratišti. Současně byla pro linku 19 (aktuálně 14) zrušena původní zastávka Starý Hloubětín u ulice Na Obrátce.

31.01.2023 Preference tramvají na Štěpánské
Ječná ulice už má také semafor s preferencí tramvají. Na konci minulého roku bylo obnoveno SSZ 2.038 Ječná – Štěpánská a následně v lednu byla doplněna detekce tramvají, jejíž realizace si vyžádala tramvajovou výluku. Nyní signalizace funguje s preferencí tramvají. Je uplatňována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru od Karlova náměstí se tramvaje přihlašují ke světlům na vjezdu do zastávky Štěpánská. Proto byly nedávno upraveny jízdní doby tramvají tak, aby v tomto kontrolním bodě vlaky nevyčkávaly do času odjezdu dle jízdního řádu. V opačném směru se tramvaje přihlašují těsně za řízeným přechodem u Melounovy ulice, takže signalizace nestihne v některých případech optimálně na tramvaj reagovat. Jedná se o první semafor v Ječné ulici, který funguje s preferencí MHD. Ostatní zařízení operují v pevných programech. V horní části ulice se jedná o semafory navázané na oblast magistrály, v dolní části jde o SSZ Karlovo náměstí – Ječná, kam ani po více než roce nebylo dodáno dynamické řízení.

06.01.2023 Nový semafor na Basilejském náměstí
Na konci minulého roku bylo uvedeno do provozu nové SSZ 3.375 Želivského – Malešická. Vzniklo na Basilejském náměstí v rámci developerského projektu, který si klade za cíl nové využití ploch Nákladového nádraží Žižkov. Původní dvě neřízené křižovatky s falešným kruhovým objezdem byly nahrazeny jednou řízenou křižovatkou. Ta funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Preference tramvají je řešena prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Pro optimální fungování si vyžádá menší doladění. V noci funguje signalizace v režimu fáze blikající žlutá, tedy s možností zapnutí signalizace chodcem přes hlavní směr tlačítkem, bez preference MHD. Přínosem pro chodce je kromě řízeného přechodu, který je součástí křižovatky, také vybudování jednoho plnohodnotného ostrůvku. V předchozím řešení byly dva úzké ostrůvky, alespoň nestavebně vybudované při poslední opravě vozovek. Upravený dopravní režim znemožňuje odbočení aut z ulice Jana Želivského od jihu vlevo. Odbočení od severu je umožněno pomocí směrových signálů. Ulice Jana Želivského mezi Olšanskou a Ohradou patří dlouhodobě mezi místa se zvýšeným množstvím dopravních nehod, včetně nehod auta s tramvají.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023