Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 648 |

04.01.2006: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají ukončují zkušební sledování řízení z HDŘÚ na SSZ 2.013 Palackého náměstí a zařazují křižovatku mezi trvale sledované a vyhodnocované. Od ledna roku 2006 budou výsledky sledování řízení této signalizace součástí měsíčních souhrnů. Stránky Preference pražských tramvají v současné době sledují devět světelných signalizací, kromě Palackého náměstí také Jiráskovo náměstí, M. Horákové - U Brusnice (zkušebně), Patočkova - Střešovická (zkušebně), nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů, Veletržní - Dukelských hrdinů, Argentinská - Plynární a Plynární - Osadní. Záznamy z křižovatek ve zkušebním sledování nejsou součástí pravidelných souhrnů.

16.12.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy, odpověděl na druhý dopis stránek Preference pražských tramvají zaslaný 6. prosince. Obsah dopisu znovu kritizoval především přístup HDŘÚ k preferenci tramvajové dopravy, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé světelné signalizace, které jsou vybaveny k dynamickému řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je kritika odmítnuta. Stránky Preference pražských tramvají s odpovědí nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi, která by vedla k řešení problému, i k větší vůli města při přístupu k preferenci MHD. Celá odpověď radního Šteinera zde.

12.12.2005: Vápenka
V rámci rekonstrukce smyčky Vápenka by mělo být rekonstruováno také SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence ve výjezdu ze smyčky. 14. listopadu 2005 podal DP Praha, zastoupený IDS, návrh na vydání územního rozhodnutí pro stavbu signalizace, kterou má být nahrazeno stávající zařízení. Signalizace nyní funguje izolovaně v pevném programu s výzvou. Nové SSZ bude podle informací ze serveru hl. m. Prahy vybaveno tramvajovou detekcí a detekčními smyčkami pro automobily. Termín rekonstrukce, ani zdali bude na SSZ fungovat preference, není z dostupných informací zřejmé.

08.12.2005: Pohořelec
Na Pohořelci proběhla přestavba SSZ 1.111 Keplerova – Parléřova z provizoria na definitivu. Zatímco v provizorním provedení byly kabely vedeny vzduchem, nyní jsou položeny v zemi. Dále byly zřízeny detekční smyčky pro automobilovou dopravu a realizovány drobné stavební úpravy. Zásady řízení se nezměnily. Jedná se o křižovatku tramvajové dopravy s automobilovou dopravou a s přechodem pro chodce s izolovaným dynamickým řízením a absolutní preferencí tramvají.

06.12.2005: Radní Šteiner
Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora webu reakci na odpověď panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je stejně jako v předchozím případě přístup Hlavní dopravní řídící ústředny a města k preferenci MHD. Stránky Preference pražských tramvají využijí deklarované nabídky pana Šteinera k návštěvě HDŘÚ a jsou připraveny k diskusi. Dopis zde.

02.12.2005: Smyčka Spořilov
Nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají nejspíše bude preferovat tramvaje. Budovaná signalizace je totiž z obou směrů vybavována tramvajovými detektory. Zároveň probíhá výstavba sloupů SSZ. Signalizace je umístěna v nepřehledném křížení tramvajové tratě s jízdním pásem pozemní komunikace. Dosud zde tramvaje musejí dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. V místě je provozována jedna denní tramvajová linka. Foto

01.12.2005: Zálesí
V ulicí Zálesí na Praze 4 je zřizován vyhrazený pruh pro autobusy ve směru do centra v délce cca 600 metrů. BUSpruh začíná na křižovatce s ulicí Nad Lesním divadlem a končí nad křižovatkou s ulicí Štúrova. Opatření by mělo zajistit výrazně plynulejší průjezd autobusů MHD ze sídlišť Novodvorská a Lhotka ve směru ke krčské nemocnici a ke stanici metra Kačerov. V ulici Zálesí se vytvářejí kolony automobilů ve směru do centra, a to především v období ranních dopravních špiček. V ulici je provozováno devět denních autobusových linek. Foto

30.11.2005: Smyčka Spořilov
Byla zahájena výstavba nového SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají. Signalizace bude zřízena v místě odbočení tramvaje směrem ke smyčce Spořilov. V tomto nepřehledném místě musejí tramvaje v současné době dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. Podle údaje na internetových stránkách Technické zprávy komunikací je zhotovitelem dopravního řešení Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy. Informace o tom, zdali bude na křižovatce fungovat preference tramvají, zatím není k dispozici.

24.11.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu, odpověděl na dopis stránek Preference pražských tramvají z 9. listopadu. Obsah dopisu napadá především přístup Hlavní dopravní řídící ústředny k preferenci tramvajové dopravy na světelné signalizaci, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé křižovatky, namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je činnost HDŘÚ v plné míře obhajována. Stránky Preference pražských tramvají s předloženými závěry znovu nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi. Celá odpověď radního Šteinera zde.

09.11.2005: Radní Šteiner
Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora e-mail panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je opětovné řízení některých světelných signalizací ve městě pevnými programy namísto dynamického řízení s preferencí tramvají, ke kterému dochází zásahem z Hlavní dopravní řídící ústředny. 'Vypínání preference' provádějí z tohoto pracoviště příslušníci Policie ČR, odpovědnost za toto jednání ale nese město, které je majitelem HDŘÚ a které má preferenci MHD stanovenou jako dopravně politický princip. Dopis zde.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 648 |

  NOVINKY
13.04.2025 Na Pankráci z centra funguje detekce tramvají
Na SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova byla zprovozněna detekce tramvají z centra. Detekce nefungovala od uvedení prodlužené tratě do provozu, z důvodů závady na koordinačním kabelu, který vede k signalizaci na Pražského povstání. Právě tam bylo vedení od přihlašovacího trolejového kontaktu zapojeno. Kabel dosud není opraven, avšak díky doplněnému zařízení jsou nároky tramvají dopravovány mezi řadiči bezdrátově. Dá se očekávat nižší spolehlivost přenosu, zatím se pohybuje přes 90 %. Ve směru do centra funguje detekce od počátku bez obtíží, reálně má však nepříznivý vliv na plynulost případná jízda na zadní pantograf. Na lince 19 došlo k vylepšení také na SSZ 0.355 Vršovická – U Vršovického nádraží, pro období slabšího provozu. Ve směru z centra zde byly původně nastaveny příliš krátké časy pro zastávkové pobyty, nyní došlo k vyladění dat.

13.04.2025 Na části Evropské a Modřanské 60
Na dvou místech tramvajové sítě je nově umožněna jízda rychlostí 60 km/h namísto rychlosti 50 km/ h, kterou stanoví obecná úprava zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jedná se o úsek Modřanské ulice mezi smyčkou Dvorce a přejezdem na Přístavišti o délce 250 metrů a úsek Evropské ulice mezi zastávkou Thákurova a Kanadskou ulicí o délce 450 metrů. Delší dobu jsou takto upraveny úseky mezi Podolskou vodárnou a přejezdem před podolským bazénem a Kolbenova ulice mezi ulicí Smržových a odbočením tramvaje u vozovny Hloubětín. Zvýšení rychlosti je umožňováno pouze na vybraných úsecích sítě bez přejezdů a přechodů pro chodce na zatravněném nebo otevřeném kolejovém svršku. Je stanoveno rychlostníkem a současně bývá doplněno silniční značkou Nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h s podtabulkou MIMO TRAM. Kromě toho je vyšší rychlost než 50 km/h umožněna na tratích mimo pozemní komunikace, například v Modřanech nebo na Barrandově, a také v místech, kde je vyšší rychlost umožněna na pozemní komunikaci pro všechna vozidla. Všechny úseky dráhy, kde se smí jet rychleji než 50 km/h, jsou vyznačeny rychlostníkem.

31.01.2025 Tři, dva, jedna! Novinka na Spojovací.
Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a umí odložit výběr, aby volno nepadlo předčasně před začátkem nové minuty. Ve směru z centra se volno vybírá až od blízkého kontaktu, což nutí většinu vlaků zpomalit a následně znovu zadávat jízdu. Zásadní zlepšení mají chodci. Ve vložené tramvajové fázi je možné vybrat přechod přes Českobrodskou ulici, který je velmi vytížený a slouží pro přestup mezi autobusy a tramvajemi. Preference na Spojovací byla zřízena už před více než 20 lety. V roce 2014 byla doplněna preference autobusů a ještě v témže roce byla signalizace obnovena, do pevného řízení. V roce 2015 došlo k opětovnému zavedení preference MHD, ale s horšími podmínkami pro tramvaje. K úpravě semaforu došlo také na Nádraží Libeň. SSZ 9.212 Harfa nově umí vkládání fází dle autobusů i během pracovních dnů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025