30.11.2005: Smyčka Spořilov Byla zahájena výstavba nového SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají.
Signalizace bude zřízena v místě odbočení tramvaje směrem ke smyčce
Spořilov. V tomto nepřehledném místě musejí tramvaje v současné
době dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. Podle údaje na internetových
stránkách Technické zprávy komunikací je zhotovitelem dopravního řešení
Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy. Informace o tom, zdali bude
na křižovatce fungovat preference tramvají, zatím není k dispozici. 24.11.2005: Radní Šteiner Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu, odpověděl na dopis stránek Preference pražských tramvají z 9. listopadu. Obsah dopisu napadá především přístup Hlavní dopravní řídící ústředny k preferenci tramvajové dopravy na světelné signalizaci, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé křižovatky, namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je činnost HDŘÚ v plné míře obhajována. Stránky Preference pražských tramvají s předloženými závěry znovu nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi. Celá odpověď radního Šteinera zde. 09.11.2005: Radní Šteiner Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora e-mail panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je opětovné řízení některých světelných
signalizací ve městě pevnými programy namísto dynamického řízení s
preferencí tramvají, ke kterému dochází zásahem z Hlavní dopravní
řídící ústředny. 'Vypínání preference' provádějí z tohoto pracoviště příslušníci Policie ČR, odpovědnost za toto jednání ale nese město, které je majitelem HDŘÚ a které má preferenci MHD stanovenou jako dopravně
politický princip. Dopis zde. 03.11.2005: Pohořelec Preference tramvají na Pohořelci opět funguje! Poté, co byl obnoven provoz na Vypich a zastávka Pohořelec přestala být nástupní a výstupní, je SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova znovu v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Preference byla vypnuta 21. října několik dní poté, co
zastávka Pohořelec začala fungovat jako konečná. Došlo k prodloužení
zastávkových pobytů, a protože se tramvaje přihlašují k signalizaci
ještě před zastavením v zastávce, neodpovídala data v řadiči aktuálním
dopravním poměrům. Docházelo ke zbytečnému omezování kolizní AD. Na
trati zůstávají ve výlukovém provozu čtyři tramvajové linky místo
pravidelných dvou. 27.10.2005: Ke Krči Vyhrazený pruh pro autobusy. To je zvažovaná možnost, jak řešit zpožďování autobusů MHD v ulici Ke Krči, kde se tvoří kolony automobilů
směřujících na Barrandovský most. DP a Ropid navrhují zřízení BUSpruhu,
který by umožnil autobusům ve směru na Smíchov plynulý průjezd ulicí Ke
Krči až k zastávce Přístaviště. Komunikace spadá do kompetence odboru
dopravy MHMP, který bude o provedení případných úprav rozhodovat.
Zřízení vyhrazeného pruhu by znamenalo zrušení parkovacích míst v ulici
Ke Krči v délce pruhu. Nyní připravuje MČ Praha 4 zklidnění dopravy v
souběžné ulici Branická, kterou řidiči používají k objíždění zahlcené
ulice Ke Krči. 19.10.2005: Metrobus Obce ležící jihovýchodně od Prahy plánují projekt Metrobus. Podle starosty Psár Jiřího Janaty jde zatím o snahu vybudovat vyhrazený koridor pouze pro autobusy hromadné dopravy ke stanici metra. Uvedla to regionální příloha deníku Mladá fronta Dnes. Trasa nového dopravního spojení, které by mělo pomoci řešit dopravní situaci v některých 'satelitech' blízko Prahy, by měla začínat v Jesenici a vést přes Šeberov, Hrnčíře a Vestec. Za deset minut by se
lidé dostali na stanice metra C - Chodov a Roztyly. Součástí plánu jsou
i záchytná parkoviště. Jak už bylo dříve prezentováno, v budoucnosti
není vyloučeno ani vybudování kolejového spojení. 11.10.2005: HDŘÚ Na některé křižovatky v Praze jsou Policií České republiky opět nasazovány pevné programy z HDŘÚ, které znemožňují preferenci tramvajové dopravy. Po tříměsíčním období, kdy preference fungovala na všech křižovatkách trvale, bylo v říjnu dosud zaznamenáno nasazování pevných programů na křižovatkách Argentinská - Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Vzhledem k těmto skutečnostem zintenzivní stránky Preference pražských tramvají sledování křižovatek a zváží další kroky, kterými bude možné pomoci objasnit postoj města k dopravě a preferenci MHD. 07.10.2005: Branická, Ke Krči Městská část Praha 4 nechala zpracovat dopravní studii pro oblast starého Braníku, kde se tvoří kolony vozidel. Podle informací zveřejněných v novinách Prahy 4 Tučňák se studie v několika variantách zabývá zklidněním ulice Branická, kterou řidiči využívají k objíždění ulice
Ke Krči. O tom, zdali studie řeší také preferenci městské
autobusové dopravy, která je blokována kolonami vozidel v ulici Ke Krči, v textu informace nejsou. Studii posoudí komise dopravy, která Radě MČ Praha 4 doporučí optimální variantu. Občané a firmy z Branické ulice a okolí se k záměru mohou vyjádřit. Studie je do poloviny října k nahlédnutí na odboru dopravy a silničního provozu ÚMČ Praha 4 v Táborské ulici v pondělí a ve středu po objednání na e-mailu radek.polak@praha4.cz.
Stránky Preference pražských tramvají budou o vývoji informovat. 07.10.2005: Policie ČR Ve čtvrtek 6. října proběhl v Praze šestý ročník soutěže 'O nejlepšího regulovčíka Policie České republiky Správy hl. m. Prahy'. Utkalo se v ní celkem devatenáct policistů z Prahy a Brna, kteří měli za úkol prokázat své teoretické znalosti vybraných zákonů a zručnost v řízení křižovatek v terénu. Jak uvedly internetové stránky Ministerstva vnitra, manuální řízení probíhalo na křižovatkách nábřeží kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most, tedy na levobřežní komunikaci s provozem tramvají. Podle serveru se policisté a policistky snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. Porotu tvořili také dva dispečeři tramvají z pražského Dopravního podniku. Více informací zde. 23.09.2005: Pražský hrad Dopravní podnik hl. m. Prahy podal odvolání proti rozhodnutí pražského
Magistrátu, kterým byly povoleny stavební úpravy komunikace v rámci
stavby SSZ 1.146 – Mariánské hradby – U Prašného mostu.
Předmětem odvolání je navržená změna dopravního značení oproti
současnému stavu. Zatímco nyní je při vypnuté signalizaci zajištěna
přednost pro tramvaje, nová úprava preferuje automobily vjíždějící a
vyjíždějící ze slepé ulice U Prašného mostu, která slouží jako
parkoviště. DP požaduje dořešení dopravního značení ve prospěch
přednosti tramvajové dopravy. Stanovisko DP a Vyrozumění o podaném
odvolání je k dispozici na úřední desce MHMP. Fotokopie odvolání DP je zde. |