Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 618 |

25.03.2005: Modřanská
V oblasti Modřanské ulice v Praze 4 se připravuje preference autobusů na SSZ pomocí aktivní detekci vozidel MHD. V blízkosti křižovatek Modřanská – rampy a Modřanská – Branická byly instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci autobusu s řadičem SSZ.

23.03.2005: Nádraží Braník
Bylo demontováno světelné signalizační zařízení mezi zastávkami Nádraží Braník a Pobřežní cesta v Praze 4. Signalizace, která byla umístěna na výhradně tramvajové křižovatce, byla většinou mimo provoz.

22.03.2005: nábř. Kapitána Jaroše
Včera bylo znovu zprovozněno SSZ nábř. Kapitána Jaroše - Dukelských Hrdinů. To bylo mimo provoz od pátečního večera, kdy byl při dopravní nehodě zničen sloupek s návěstidly pro chodce a pro tramvaje. Sloupek byl vyměněn následující pracovní den po nehodě!

21.03.2005: Harfa
SSZ Harfa zůstává nadále bez preference. Kvůli nedostatkům při zhotovení dosud nemohly být zapojeny všechny detektory tramvají. Navíc není zřejmé, jestli preferenci tramvají obsahuje řídící logika.

07.03.2005: Českomoravská
Na SSZ Českomoravská - Zelený ostrov už funguje preference tramvají. Od uvedení signalizace do provozu na jaře 2004 semafor tramvaje nepreferoval kvůli nefungující detekci tramvají. SSZ Harfa zůstává bez preference. Může se jednat opět o závadu detekce nebo nedokonalou řídící logiku.

25.02.2005: Harfa
Na SSZ Harfa a SSZ Českomoravská - Zelený ostrov byly zapojeny ty trolejové kontakty, které dosud nefungovaly. V průběhu příštího týdne by měly být vyměněny vadné detektorové skříňky a signalizace by měla po mnoha měsících fungovat podle schváleného dopravního řešení. Jaká bude preference tramvají?

23.02.2005: Pražský Hrad
Probíhá stavební řízení na výstavbu SSZ 1.161 Mariánské hradby - U Prašného mostu. SSZ bude vybaveno řadičem Sitraffic C800, mělo by fungovat izolovaně s proměnnou délkou cyklu a s preferencí tramvají. Pokud bude signalizace mimo provoz, budou nově  tramvaje dávat přednost vozidlům odbočujícím a vyjíždějícím na parkoviště...

23.02.2005: Plzeňská
Probíhá stavební řízení na výstavbu SSZ 5.526 Plzeňská - Musílkova. SSZ bude vybaveno řadičem Sitraffic C800, bude fungovat jako koordinované a bude podřízeno ODŔÚ 3 - Smíchov. SSZ. Bude zapojeno do koordinovaného tahu po Plzeňské a Vrchlického ulici a bude vybaveno trolejovými kontakty.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 618 |

  NOVINKY
06.01.2023 Nový semafor na Basilejském náměstí
Na konci minulého roku bylo uvedeno do provozu nové SSZ 3.375 Želivského – Malešická. Vzniklo na Basilejském náměstí v rámci developerského projektu, který si klade za cíl nové využití ploch Nákladového nádraží Žižkov. Původní dvě neřízené křižovatky s falešným kruhovým objezdem byly nahrazeny jednou řízenou křižovatkou. Ta funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají a autobusů. Preference tramvají je řešena prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Pro optimální fungování si vyžádá menší doladění. V noci funguje signalizace v režimu fáze blikající žlutá, tedy s možností zapnutí signalizace chodcem přes hlavní směr tlačítkem, bez preference MHD. Přínosem pro chodce je kromě řízeného přechodu, který je součástí křižovatky, také vybudování jednoho plnohodnotného ostrůvku. V předchozím řešení byly dva úzké ostrůvky, alespoň nestavebně vybudované při poslední opravě vozovek. Upravený dopravní režim znemožňuje odbočení aut z ulice Jana Želivského od jihu vlevo. Odbočení od severu je umožněno pomocí směrových signálů. Ulice Jana Želivského mezi Olšanskou a Ohradou patří dlouhodobě mezi místa se zvýšeným množstvím dopravních nehod, včetně nehod auta s tramvají.

23.12.2022 Rekonstrukce Bubenského nábřeží přinesla také obnovu semaforu u tržnice
Na tramvajové trati kolem Holešovické tržnice bylo uvedeno do provozu obnovené SSZ 7.135 Bubenské nábřeží – Argentinská. Signalizace funguje s preferencí tramvajové dopravy, obdobně jako před obnovou. Vzhledem k přestavbě křižovatky, kdy ve směru z centra budou po dokončení stavby najíždět auta přímo v křižovatce na koleje, je řízení mírně odlišné. Preference tramvají funguje předvýběrem, prodlužováním a vkládáním volna. Semafor nadále funguje také v režimu světelné závory pro auta. Ve směru z centra zajistí volné koleje pro možnost stanicování dvou vlaků současně v nové mysové zastávce. Ve směru do centra chrání během stanicování vídeňskou zastávku, také pro dva vlaky. Tyto světelné závory fungovaly i v předchozím řešení, kdy byla nástupiště řešena formou úzkých bariérových ostrůvků. Při rekonstrukci trati byly zvětšeny poloměry oblouků kolejí v křižovatce s Argentinskou. Na nábřeží také dojde k obnově bumlíků ve směru do centra v celé délce. Naopak ve směru z centra budou auta vedena po kolejích, obdobně jako na nábřeží Edvarda Beneše. Rekonstrukce vozovek a chodníků bude dokončena v příštím roce. Do té doby zůstane úsek kolem tržnice bez aut.

18.12.2022 Výjezd ze smyčky Zahradní Město má dynamické řízení
Více než rok trvalo zavedení dynamického řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 0.620 Švehlova – Topolová. Křižovatka byla v létě 2021 částečně přestavěna v souvislosti s výstavbou tramvajové smyčky Zahradní Město. Předtím semafor fungoval v dynamickém řízení s preferencí MHD, ale realizace smyčky znamenala dočasné zavedení pevného programu, který výrazně zvýšil zdržení veškeré dopravy. Obnovená preference tramvají je realizována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Volno do smyčky je možné vybírat ve dvou polohách v cyklu až dvakrát do cyklu, volno ze smyčky v jedné poloze. Na křižovatku se vrátila rovněž preference autobusů. Aktuálně zůstává dočasně v pevném řízení ještě jedna signalizace u tramvajového obratiště, u Depa Hostivař. V listopadu byla naopak zavedena preference tramvají na SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách u smyčky Nádraží Podbaba.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023