Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

25.06.2005: Modřanská
V rámci rekonstrukce SSZ 4.454 Modřanská - rampy CD bude realizována preference autobusů MHD pomocí aktivní detekce. V současné době funguje na SSZ před nájezdovou rampou na Barrandovský most preference autobusů pomocí pasivní detekce ve směru od Přístaviště (linky 192, 196, 197, 198, 199). Ve dvou zbývajících směrech (navíc linka 253) jsou již instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci mezi autobusem a řadičem SSZ. Inframajáky jsou již instalovány také na sousedním SSZ 4.628a Modřanská – Branická u zastávky Přístaviště.

16.06.2005: Florenc
Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Sokolovská – Ke Štvanici, o jehož odpojení psaly v neděli stránky Preference pražských tramvají, je od tohoto týdne opět zapojený. Semafor reaguje na přihlašované tramvaje. V zastávce je však nadále kontrolní bod, který nedovolí předjetí tramvaje proti jízdnímu řádu. Vlak, který vyčkává na přesný odjezd, zbytečně ovlivňuje signalizaci. Foto

08.06.2005: Revoluční - Řásnovka
V rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení.

08.06.2005: Poděbradská
Poslední semafor v ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena pevnými programy bez preference tramvají.

26.05.2005: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek, na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů.

23.05.2005: Plzeňská
Byla zahájena rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají. Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na Plzeňské.

18.05.2005: Levobřežní
Z levobřežní komunikace by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun autobusů.

29.04.2005: Národní divadlo
Od druhé poloviny dubna řídí SSZ Národní divadlo v denních hodinách dopravní policisté. Zásahy probíhají z místa pomocí skříňky ručního řízení. Signalizace standardně funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Foto

29.04.2005: Harfa
Na SSZ Harfa bude přepracována řídící logika. V novém řešení by měla být zajištěna preference tramvají. Úprava bude provedena v rámci akce „Rekonstrukce TT Sokolovská“. Signalizace byla v roce 2004 rekonstruována společně Českomoravskou ulicí. V současné době se zde zprovozňuje detekce tramvají.

27.04.2005: Letenské náměstí
Sledování řízení SSZ Letenské náměstí se odkládá. Stávající dynamické řízení semaforu, která se používá za slabého provozu, je za běžného provozu nevhodné. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu dojde zřejmě k úpravě řídící logiky signalizace. Nasazování pevných programů bude monitorováno až poté.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 |

  NOVINKY
30.11.2023 Čechův most bez bariér přinesl úpravu signalizace
SSZ 1.089 Čechův most – nábřeží Edvarda Beneše má nově doplněný přechod pro chodce a zcela novou řídicí logiku, která mírně zlepšuje podmínky pro vyklizování aut z mostu před tramvají. K úpravě došlo v rámci bezbariérového zpřístupnění zastávek Čechův most na nábřeží, která navázala na rekonstrukci tratě z roku 2021. Původně byly obě zastávky s nástupem z vozovky. Nástupiště ve směru z centra je nově formou zastávkového mysu. Zastávka do centra je vídeňského typu. Řešení je stejně jako před změnou doplněno časovým ostrůvkem pomocí předsazeného semaforu. Preference tramvají je nadále uplatňována prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Nový přechod pro chodce vznikl na rameni ve směru od Klárova.

26.11.2023 Novostavba na Dědinu zatím přinesla jediný semafor s preferencí
Tři světelné signalizace přibyly na tramvajové síti se zprovozněním tramvajové trati na Dědinu v Praze 6. Preference tramvají byla zprovozněna na jediném z nich, SSZ 6.843 Drnovská – Vlastina. Semafor byl vybudován jako zcela nový na odbočení tramvaje na samostatné těleso a preference zde funguje od zahájení provozu. Je uplatňována předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Preferovány jsou rovněž autobusy. Přestavěná SSZ 6.169 Evropská – Vlastina a 6.123 Evropská – Libocká, kterými tramvaje nově projíždějí, jsou zatím řízeny pevnými programy a pracuje se na doplnění dynamiky. Především na světlech do Vlastiny ulice vznikají velká zdržení tramvají, která přesahují i jednu minutu. Upraveno bylo také SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které bylo na tramvajové síti už dříve. I tento semafor nadále zatím funguje bez preference tramvají.

12.11.2023 Semafor na Dvorcích po obnově
Kompletní obnovou prošlo SSZ 4.420 Podolské nábřeží – Jeremenkova u tramvajové zastávky Dvorce. Tramvaje dostaly výzvová návěstidla, která upozorňují na blížící se volno a na fakt, že tramvaj je přihlášena a signál se prodlužuje. Semafor uplatňuje preferenci tramvají prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Je však třeba doladit správné začátky volna pro tramvaje, aby nemusely někdy zbytečně brzdit, nebo aby volno nebylo vynucováno zbytečně brzy. Došlo ke zlepšení podmínek pro chodce, zejména pro přístup na tramvajovou zastávku ve směru od Jeremenkovy ulice, kde jsou zastávky autobusu. Doplněna byla rovněž preference autobusů, což je příčinou změny preference tramvají z absolutní na podmíněnou. Dopravní uzel Dvorce nabude na významu po zprovoznění Dvoreckého mostu, ke kterému by mělo dojít v roce 2025.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023