07.10.2005: Branická, Ke Krči Městská část Praha 4 nechala zpracovat dopravní studii pro oblast starého Braníku, kde se tvoří kolony vozidel. Podle informací zveřejněných v novinách Prahy 4 Tučňák se studie v několika variantách zabývá zklidněním ulice Branická, kterou řidiči využívají k objíždění ulice
Ke Krči. O tom, zdali studie řeší také preferenci městské
autobusové dopravy, která je blokována kolonami vozidel v ulici Ke Krči, v textu informace nejsou. Studii posoudí komise dopravy, která Radě MČ Praha 4 doporučí optimální variantu. Občané a firmy z Branické ulice a okolí se k záměru mohou vyjádřit. Studie je do poloviny října k nahlédnutí na odboru dopravy a silničního provozu ÚMČ Praha 4 v Táborské ulici v pondělí a ve středu po objednání na e-mailu radek.polak@praha4.cz.
Stránky Preference pražských tramvají budou o vývoji informovat. 07.10.2005: Policie ČR Ve čtvrtek 6. října proběhl v Praze šestý ročník soutěže 'O nejlepšího regulovčíka Policie České republiky Správy hl. m. Prahy'. Utkalo se v ní celkem devatenáct policistů z Prahy a Brna, kteří měli za úkol prokázat své teoretické znalosti vybraných zákonů a zručnost v řízení křižovatek v terénu. Jak uvedly internetové stránky Ministerstva vnitra, manuální řízení probíhalo na křižovatkách nábřeží kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most, tedy na levobřežní komunikaci s provozem tramvají. Podle serveru se policisté a policistky snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. Porotu tvořili také dva dispečeři tramvají z pražského Dopravního podniku. Více informací zde. 23.09.2005: Pražský hrad Dopravní podnik hl. m. Prahy podal odvolání proti rozhodnutí pražského
Magistrátu, kterým byly povoleny stavební úpravy komunikace v rámci
stavby SSZ 1.146 – Mariánské hradby – U Prašného mostu.
Předmětem odvolání je navržená změna dopravního značení oproti
současnému stavu. Zatímco nyní je při vypnuté signalizaci zajištěna
přednost pro tramvaje, nová úprava preferuje automobily vjíždějící a
vyjíždějící ze slepé ulice U Prašného mostu, která slouží jako
parkoviště. DP požaduje dořešení dopravního značení ve prospěch
přednosti tramvajové dopravy. Stanovisko DP a Vyrozumění o podaném
odvolání je k dispozici na úřední desce MHMP. Fotokopie odvolání DP je zde. 19.09.2005: Den bez aut V neděli 18. září se v Praze konal Den bez aut. Mezi 9. a 22. hodinou
bylo uzavřeno Smetanovo nábřeží pro automobily. Na Mánesově mostě se
představily historické i moderní typy tramvají a autobusů. Akce se konala jako součást Evropského týdne mobility (16. - 22. září), ke kterému se Praha připojila spolu s dalšími městy. Klade si za cíl motivovat občany, aby při dojíždění do zaměstnání a do škol upřednostňovali dopravu šetrnou k životnímu prostředí, chce přitáhnout jejich pozornost k problematice dopravy v centrech měst a zdůraznit individuální zodpovědnost každého za stav, v jakém bude Země zachována pro budoucí generace. Další informace uvádí informační server Prahy. 18.09.2005: Seznam SSZ Nová aktualizace seznamu SSZ na tramvajové síti. Stránky Preference pražských tramvají zařazují do přehledu světelných signalizací také SSZ 5.575 Časový ostrůvek - MHD zastávka LIHOVAR, a to jako semafor s absolutní preferencí. SSZ funguje v režimu trvalého signálu volno pro tramvaje a blikající žluté pro auta. V okamžiku vjezdu tramvaje do prostoru nástupního ostrůvku se pro auta navolí signál stůj, který trvá do okamžiku odjezdu tramvaje ze zastávky. Chodcům je tak umožněn bezpečný příchod na nástupní ostrůvek. Semafor platí pouze pro směr do centra. Na tramvajových tratích v Praze se nachází celkem 199 SSZ, z nichž 93 preferuje tramvaje. Podíl SSZ s preferencí činí 47%. Seznam zde. 12.09.2005: Brno Preference tramvají světelnou signalizací funguje v Česku také na jiných místech nežli v Praze. Některé křižovatky s preferencí se nacházejí například v Brně. Křižovatkou, která funguje s efekty absolutní preference tramvají, je tramvajový přejezd Kamenolom v městské části Bystrc. Tramvaje zde navíc nemají přednost zaručenu jen semaforem, ale také v případě, kdy signalizace nefunguje. I dopravní značení totiž upřednostňuje tramvaje. A to značkou 'Dej přednost v jízdě tramvaji!' a zároveň také výstražným křížem pro vícekolejný železniční přejezd. Další informace k tomuto místu se nacházejí na webu o Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje. 22.08.2005: Seznam SSZ Aktualizace seznamu
SSZ na tramvajové síti. V průběhu roku 2005 byly oficiálně zrušeny
dvě signalizace, SSZ 8.284 Sokolovská - U Balabenky (odbočení ze
Sokolovské na Palmovku) a 4.473 Modřanská - odbočení tramvaje (do
smyčky Nádraží Braník). Obě signalizace fungovaly bez preference. Nyní
se na tramvajových tratích v Praze nachází celkem 198 SSZ, z nichž 92
preferuje tramvaje. Podíl SSZ s preferencí činí 46%.
Nejnověji je mezi signalizacemi s preferencí zařazeno SSZ Harfa, kde
byla změněna řídící logika ve prospěch tramvají. Stránky Preference
pražských tramvají dokončily zaevidování všech SSZ na tramvajové síti v
Praze. Seznam zde. 13.08.2005: Plzeňská Bylo zprovozněno
zmodernizované SSZ 5.526 Plzeňská – Musílkova (u zastávky
Kavalírka). Na semaforu funguje preference tramvají, před rekonstrukcí
byla signalizace řízena pevnými programy. Detekce tramvají je zajištěna
kontakty PTK1. V zastávce Kavalírka je ale nadále umístěn kontrolní
bod, který nedovoluje tramvajím předjetí proti jízdnímu řádu, proto
může docházet ke zbytečnému ovlivňování řízení signalizace a omezování
preference tramvají. Několik týdnů funguje preference tramvají také na
SSZ 5.524 Plzeňská – Pod Kotlářkou a SSZ 5.531 Plzeňská – smyčka
tramvají. Na pražské tramvajové síti je celkem 91 SSZ s preferencí
tramvají z celkového počtu 200 SSZ. 06.08.2005: Seznam SSZ Na tramvajové síti je
další SSZ s preferencí tramvají. V průběhu roku 2005 bylo uvedeno do
provozu SSZ Střelničná – Opálkova v Praze 8. Semafor se
nachází u stanice metra Ládví, je ve třífázovém řízení a preference
tramvají je zajištěna prodlužováním volna pro hlavní směr a vkládáním
speciální fáze pouze pro tramvaje. Vzhledem ke krátkému předstihu
přihlášení tramvaje k SSZ (cca 10-14 sekund) je nedostatkem řízení
nemožnost krácení kolizní fáze s volnem pro chodce. Podle evidence
Preference pražských tramvají je v tuto chvíli na pražské tramvajové
síti celkem 90 SSZ s preferencí tramvají z celkového počtu 200 SSZ.
Podíl SSZ s preferencí činí 45 %. 03.08.2005: Plynární V ulici Plynární
má být letos instalován v několika oddělených úsecích podélný dělící
práh pro ochranu kolejí před vjezdem IAD, a to v obou směrech mezi
zastávkami Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí. V ulici Plynární je
zhoršená plynulost veškeré dopravy hlavně ve směru od Ortenova náměstí
ke křižovatce Argentinská – Plynární, protože v jízdním pruhu vedle
kolejí trvale parkují auta. Dále by měl být osazen dělící práh v
Zenklově ulici mezi Bulovkou a zastávkou Vosmíkových ve směru do
centra a v ulici Sokolovské mezi ulicemi Zenklovou a Švábky
ve směru do centra. Uvádí to srpnový DP-KONTAKT. V tomto roce nebyl v
Praze osazen zatím ani jeden metr dělícího prahu. |