Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 644 |

07.10.2005: Branická, Ke Krči
Městská část Praha 4 nechala zpracovat dopravní studii pro oblast starého Braníku, kde se tvoří kolony vozidel. Podle informací zveřejněných v novinách Prahy 4 Tučňák se studie v několika variantách zabývá zklidněním ulice Branická, kterou řidiči využívají k objíždění ulice Ke Krči. O tom, zdali studie řeší také preferenci městské autobusové dopravy, která je blokována kolonami vozidel v ulici Ke Krči, v textu informace nejsou. Studii posoudí komise dopravy, která Radě MČ Praha 4 doporučí optimální variantu. Občané a firmy z Branické ulice a okolí se k záměru mohou vyjádřit. Studie je do poloviny října k nahlédnutí na odboru dopravy a silničního provozu ÚMČ Praha 4 v Táborské ulici v pondělí a ve středu po objednání na e-mailu radek.polak@praha4.cz. Stránky Preference pražských tramvají budou o vývoji informovat.

07.10.2005: Policie ČR
Ve čtvrtek 6. října proběhl v Praze šestý ročník soutěže 'O nejlepšího regulovčíka Policie České republiky Správy hl. m. Prahy'. Utkalo se v ní celkem devatenáct policistů z Prahy a Brna, kteří měli za úkol prokázat své teoretické znalosti vybraných zákonů a zručnost v řízení křižovatek v terénu. Jak uvedly internetové stránky Ministerstva vnitra, manuální řízení probíhalo na křižovatkách nábřeží kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most, tedy na levobřežní komunikaci s provozem tramvají. Podle serveru se policisté a policistky snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. Porotu tvořili také dva dispečeři tramvají z pražského Dopravního podniku. Více informací zde.

23.09.2005: Pražský hrad
Dopravní podnik hl. m. Prahy podal odvolání proti rozhodnutí pražského Magistrátu, kterým byly povoleny stavební úpravy komunikace v rámci stavby SSZ 1.146 – Mariánské hradby – U Prašného mostu. Předmětem odvolání je navržená změna dopravního značení oproti současnému stavu. Zatímco nyní je při vypnuté signalizaci zajištěna přednost pro tramvaje, nová úprava preferuje automobily vjíždějící a vyjíždějící ze slepé ulice U Prašného mostu, která slouží jako parkoviště. DP požaduje dořešení dopravního značení ve prospěch přednosti tramvajové dopravy. Stanovisko DP a Vyrozumění o podaném odvolání je k dispozici na úřední desce MHMP. Fotokopie odvolání DP je zde.

19.09.2005: Den bez aut
V neděli 18. září se v Praze konal Den bez aut. Mezi 9. a 22. hodinou bylo uzavřeno Smetanovo nábřeží pro automobily. Na Mánesově mostě se představily historické i moderní typy tramvají a autobusů. Akce se konala jako součást Evropského týdne mobility (16. - 22. září), ke kterému se Praha připojila spolu s dalšími městy. Klade si za cíl motivovat občany, aby při dojíždění do zaměstnání a do škol upřednostňovali dopravu šetrnou k životnímu prostředí, chce přitáhnout jejich pozornost k problematice dopravy v centrech měst a zdůraznit individuální zodpovědnost každého za stav, v jakém bude Země zachována pro budoucí generace. Další informace uvádí informační server Prahy.

18.09.2005: Seznam SSZ
Nová aktualizace seznamu SSZ na tramvajové síti. Stránky Preference pražských tramvají zařazují do přehledu světelných signalizací také SSZ 5.575 Časový ostrůvek - MHD zastávka LIHOVAR, a to jako semafor s absolutní preferencí. SSZ funguje v režimu trvalého signálu volno pro tramvaje a blikající žluté pro auta. V okamžiku vjezdu tramvaje do prostoru nástupního ostrůvku se pro auta navolí signál stůj, který trvá do okamžiku odjezdu tramvaje ze zastávky. Chodcům je tak umožněn bezpečný příchod na nástupní ostrůvek. Semafor platí pouze pro směr do centra. Na tramvajových tratích v Praze se nachází celkem 199 SSZ, z nichž 93 preferuje tramvaje. Podíl SSZ s preferencí činí 47%. Seznam zde.

12.09.2005: Brno
Preference tramvají světelnou signalizací funguje v Česku také na jiných místech nežli v Praze. Některé křižovatky s preferencí se nacházejí například v Brně. Křižovatkou, která funguje s efekty absolutní preference tramvají, je tramvajový přejezd Kamenolom v městské části Bystrc. Tramvaje zde navíc nemají přednost zaručenu jen semaforem, ale také v případě, kdy signalizace nefunguje. I dopravní značení totiž upřednostňuje tramvaje. A to značkou 'Dej přednost v jízdě tramvaji!' a zároveň také výstražným křížem pro vícekolejný železniční přejezd. Další informace k tomuto místu se nacházejí na webu o Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje.

22.08.2005: Seznam SSZ
Aktualizace seznamu SSZ na tramvajové síti. V průběhu roku 2005 byly oficiálně zrušeny dvě signalizace, SSZ 8.284 Sokolovská - U Balabenky (odbočení ze Sokolovské na Palmovku) a 4.473 Modřanská - odbočení tramvaje (do smyčky Nádraží Braník). Obě signalizace fungovaly bez preference. Nyní se na tramvajových tratích v Praze nachází celkem 198 SSZ, z nichž 92 preferuje tramvaje. Podíl SSZ s preferencí činí 46%. Nejnověji je mezi signalizacemi s preferencí zařazeno SSZ Harfa, kde byla změněna řídící logika ve prospěch tramvají. Stránky Preference pražských tramvají dokončily zaevidování všech SSZ na tramvajové síti v Praze. Seznam zde.

13.08.2005: Plzeňská
Bylo zprovozněno zmodernizované SSZ 5.526 Plzeňská – Musílkova (u zastávky Kavalírka). Na semaforu funguje preference tramvají, před rekonstrukcí byla signalizace řízena pevnými programy. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK1. V zastávce Kavalírka je ale nadále umístěn kontrolní bod, který nedovoluje tramvajím předjetí proti jízdnímu řádu, proto může docházet ke zbytečnému ovlivňování řízení signalizace a omezování preference tramvají. Několik týdnů funguje preference tramvají také na SSZ 5.524 Plzeňská – Pod Kotlářkou a SSZ 5.531 Plzeňská – smyčka tramvají. Na pražské tramvajové síti je celkem 91 SSZ s preferencí tramvají z celkového počtu 200 SSZ.

06.08.2005: Seznam SSZ
Na tramvajové síti je další SSZ s preferencí tramvají. V průběhu roku 2005 bylo uvedeno do provozu SSZ Střelničná – Opálkova v Praze 8. Semafor se nachází u stanice metra Ládví, je ve třífázovém řízení a preference tramvají je zajištěna prodlužováním volna pro hlavní směr a vkládáním speciální fáze pouze pro tramvaje. Vzhledem ke krátkému předstihu přihlášení tramvaje k SSZ (cca 10-14 sekund) je nedostatkem řízení nemožnost krácení kolizní fáze s volnem pro chodce. Podle evidence Preference pražských tramvají je v tuto chvíli na pražské tramvajové síti celkem 90 SSZ s preferencí tramvají z celkového počtu 200 SSZ. Podíl SSZ s preferencí činí 45 %.

03.08.2005: Plynární
V ulici Plynární má být letos instalován v několika oddělených úsecích podélný dělící práh pro ochranu kolejí před vjezdem IAD, a to v obou směrech mezi zastávkami Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí. V ulici Plynární je zhoršená plynulost veškeré dopravy hlavně ve směru od Ortenova náměstí ke křižovatce Argentinská – Plynární, protože v jízdním pruhu vedle kolejí trvale parkují auta. Dále by měl být osazen dělící práh v Zenklově ulici mezi Bulovkou a zastávkou Vosmíkových ve směru do centra a v ulici Sokolovské mezi ulicemi Zenklovou a Švábky ve směru do centra. Uvádí to srpnový DP-KONTAKT. V tomto roce nebyl v Praze osazen zatím ani jeden metr dělícího prahu.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 644 |

  NOVINKY
19.12.2024 Prodloužení trati na Pankrác přineslo na síť další dva semafory
Hned dvou stávajících světelných signalizací se dotkla nová tramvajová trať na Pankrác, která byla pro cestující uvedena do provozu 14. prosince. SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova se nachází na samotném začátku nového úseku. Průsečná křižovatka je řešena se směrovými signály pro levá odbočení přes tramvajovou trať. Preference je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru z centra z důvodů poruchy na kabelu nefunguje detekce tramvají. Na SSZ je zajištěna rovněž preference autobusů. SSZ 4.415b Na Pankráci – přechod u zastávky Pankrác je naopak těsně před koncem nového úseku. Jedná se o tříuzlový samostatný přechod pro chodce, přičemž přechod přes koleje funguje s trvalým volnem pro chodce, které je přerušováno nároky tramvají. Preference je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.

15.12.2024 Na Poděbradské vznikl nový přejezd a semafor
Mezi zastávkami Nademlejnská a U Elektry vznikl nový přejezd tramvajové trati a na něm SSZ 9.909 Poděbradská – OP Hloubětín. V cílovém stavu půjde o průsečnou křižovatku s přechody pro chodce. Aktuálně místo funguje jako samostatný přechod pro chodce, přičemž severní a jižní ramena jsou uzavřená do zprovoznění nových komunikací. Na semaforu funguje preference tramvají předvýběrem kolizní fáze. Preference je dostatečně účinná pouze ve směru do centra, kde mají tramvaje předstih přihlášení potřebný s ohledem na dlouhé přechody pro chodce přes Poděbradskou. Preference nefunguje v nočních hodinách, kdy je SSZ v režimu fáze blikající žlutá a chodec zapíná signalizaci do stůj bez ohledu na přítomnost tramvají. V současné době je provoz chodců v místě téměř nulový. Zdržení tramvají lze tedy očekávat až v budoucnu, zatímco jako nové nehodové místo přejezd již začal fungovat. Křižovatka vznikla v rámci developerské výstavby v oblasti pro napojení nových zejména obytných celků, a to přestože ve vzdálenosti do 200 metrů jsou další dvě řízené křižovatky, které nedávno prošly přestavbou a zkapacitněním.

12.11.2024 Na Balabenku se vrátila preference. Vylepšená
Po pětiměsíční rekonstrukci křižovatky byla obnovena preference tramvají na SSZ 9.209 Sokolovská – Českomoravská. Uzel, do kterého se sjíždějí tramvaje ze dvou významných radiál na východě města, fungoval s preferencí tramvají od roku 1997 a prošel řadou úprav řízení. Nyní dokončené dílo přináší pružnější řízení pro veškerou dopravu. Volno pro tramvaje se do všech směrů vybírá pouze na výzvu, dle povelů z elektrického ovládání výhybek. Preference je zajištěna prodlužováním, krácením a vkládáním vlastní fáze a krácením kolizní fáze. Nově lze vkládat fáze pro tramvaje i v přímém směru a vybírat kombinaci vzájemně nekolizních tramvajových relací, což je výhodné hlavně u společné jízdy z centra do Českomoravské a do centra po Sokolovské. Stavba probíhala v mimořádně vlažném tempu a preference tramvají nefungovala více než pět měsíců, přičemž většinu času byla signalizace řízena pevným programem s délkou cyklu přes 2 minuty. To vedlo ke značnému nárůstu zdržení tramvají, zejména ve směru z centra, kde na oblouku do Českomoravské ulice narostlo průměrné zdržení skoro o minutu. Celkově se za dobu prací navýšilo zdržení tramvají o 1413 hodin. Rekonstrukci se oproti tomu podařilo zrealizovat bez výluky tramvají a uzavírek.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024