Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 644 |

31.07.2005: Plzeňská
Pokračuje rekonstrukce SSZ v ulici Plzeňská. Byly zprovozněny zmodernizované signalizace SSZ 5.524 Plzeňská – Pod Kotlářkou (u zastávky Kotlářka) a SSZ 5.531 Plzeňská – smyčka tramvají (na vjezdu do smyčky Kotlářka). Na obou funguje preference tramvají. Před dokončením je SSZ 5.526 Plzeňská – Musílkova (u zastávky Kavalírka). Detekce tramvají je zajištěna trolejovými kontakty PTK1. Už dříve bylo zrekonstruováno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce, které ale nefunguje s preferencí tramvají, nýbrž v koordinaci pro tramvaje se signalizací v oblasti Malého smíchovského okruhu.

23.07.2005: Patočkova
Na SSZ 6.148 Patočkova – Střešovická bylo nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají. Podle sledování tohoto webu fungovala preference v sobotu 23. července. Pevný program byl na SSZ nasazen v květnu kvůli záboru pruhu v Patočkově ulici ve směru do centra. V něm fungoval semafor ve všech dobách, kdy naše stránky prováděly záznamy. Poslední předchozí záznam řízení s pevným programem byl proveden 9. července. I na dalších sledovaných SSZ v posledních týdnech výrazně kleslo, nebo zcela zmizelo používání pevných programů. Preference nyní všude funguje takřka trvale.

13.07.2005: Revoluční - Řásnovka
Odbor dopravy MHMP vydal územní rozhodnutí pro rekonstrukci SSZ 1.003 Revoluční – Řásnovka, které se nachází u jižního předpolí Štefánikova mostu. Stávající SSZ bude vyjma řadiče nahrazeno novým, bude připojeno na ODŘÚ 5 a HDŘÚ a bude spojeno koordinačním kabelem se třemi sousedními signalizacemi. Semafor, který v současnosti funguje bez preference tramvají, bude opatřen tramvajovými detektory. Modernizace SSZ proběhne v rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku.

30.06.2005: Vršovická - Kodaňská
SSZ 0.329 Vršovická - Kodaňská před obchodním centrem Carrefour v Praze 10 již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V březnu jsme informovali, že na SSZ jsou nasazeny pevné programy bez preference. Ve stávajícím řízení zůstává zachována koordinace pro tramvaje i auta po Vršovické ulici se sousedním SSZ 0.326 Vršovická - Bělocerkevská. Toto SSZ ale funguje v řízení pevnými programy, protože není vybaveno vhodnou technologií pro dynamické řízení. V letech 1980 - 1982 přitom fungovalo jako historicky první v Praze v dynamickém řízení s preferencí tramvají.

25.06.2005: Modřanská
V rámci rekonstrukce SSZ 4.454 Modřanská - rampy CD bude realizována preference autobusů MHD pomocí aktivní detekce. V současné době funguje na SSZ před nájezdovou rampou na Barrandovský most preference autobusů pomocí pasivní detekce ve směru od Přístaviště (linky 192, 196, 197, 198, 199). Ve dvou zbývajících směrech (navíc linka 253) jsou již instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci mezi autobusem a řadičem SSZ. Inframajáky jsou již instalovány také na sousedním SSZ 4.628a Modřanská – Branická u zastávky Přístaviště.

16.06.2005: Florenc
Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Sokolovská – Ke Štvanici, o jehož odpojení psaly v neděli stránky Preference pražských tramvají, je od tohoto týdne opět zapojený. Semafor reaguje na přihlašované tramvaje. V zastávce je však nadále kontrolní bod, který nedovolí předjetí tramvaje proti jízdnímu řádu. Vlak, který vyčkává na přesný odjezd, zbytečně ovlivňuje signalizaci. Foto

08.06.2005: Revoluční - Řásnovka
V rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení.

08.06.2005: Poděbradská
Poslední semafor v ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena pevnými programy bez preference tramvají.

26.05.2005: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek, na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů.

23.05.2005: Plzeňská
Byla zahájena rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají. Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na Plzeňské.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 644 |

  NOVINKY
19.12.2024 Prodloužení trati na Pankrác přineslo na síť další dva semafory
Hned dvou stávajících světelných signalizací se dotkla nová tramvajová trať na Pankrác, která byla pro cestující uvedena do provozu 14. prosince. SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova se nachází na samotném začátku nového úseku. Průsečná křižovatka je řešena se směrovými signály pro levá odbočení přes tramvajovou trať. Preference je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru z centra z důvodů poruchy na kabelu nefunguje detekce tramvají. Na SSZ je zajištěna rovněž preference autobusů. SSZ 4.415b Na Pankráci – přechod u zastávky Pankrác je naopak těsně před koncem nového úseku. Jedná se o tříuzlový samostatný přechod pro chodce, přičemž přechod přes koleje funguje s trvalým volnem pro chodce, které je přerušováno nároky tramvají. Preference je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.

15.12.2024 Na Poděbradské vznikl nový přejezd a semafor
Mezi zastávkami Nademlejnská a U Elektry vznikl nový přejezd tramvajové trati a na něm SSZ 9.909 Poděbradská – OP Hloubětín. V cílovém stavu půjde o průsečnou křižovatku s přechody pro chodce. Aktuálně místo funguje jako samostatný přechod pro chodce, přičemž severní a jižní ramena jsou uzavřená do zprovoznění nových komunikací. Na semaforu funguje preference tramvají předvýběrem kolizní fáze. Preference je dostatečně účinná pouze ve směru do centra, kde mají tramvaje předstih přihlášení potřebný s ohledem na dlouhé přechody pro chodce přes Poděbradskou. Preference nefunguje v nočních hodinách, kdy je SSZ v režimu fáze blikající žlutá a chodec zapíná signalizaci do stůj bez ohledu na přítomnost tramvají. V současné době je provoz chodců v místě téměř nulový. Zdržení tramvají lze tedy očekávat až v budoucnu, zatímco jako nové nehodové místo přejezd již začal fungovat. Křižovatka vznikla v rámci developerské výstavby v oblasti pro napojení nových zejména obytných celků, a to přestože ve vzdálenosti do 200 metrů jsou další dvě řízené křižovatky, které nedávno prošly přestavbou a zkapacitněním.

12.11.2024 Na Balabenku se vrátila preference. Vylepšená
Po pětiměsíční rekonstrukci křižovatky byla obnovena preference tramvají na SSZ 9.209 Sokolovská – Českomoravská. Uzel, do kterého se sjíždějí tramvaje ze dvou významných radiál na východě města, fungoval s preferencí tramvají od roku 1997 a prošel řadou úprav řízení. Nyní dokončené dílo přináší pružnější řízení pro veškerou dopravu. Volno pro tramvaje se do všech směrů vybírá pouze na výzvu, dle povelů z elektrického ovládání výhybek. Preference je zajištěna prodlužováním, krácením a vkládáním vlastní fáze a krácením kolizní fáze. Nově lze vkládat fáze pro tramvaje i v přímém směru a vybírat kombinaci vzájemně nekolizních tramvajových relací, což je výhodné hlavně u společné jízdy z centra do Českomoravské a do centra po Sokolovské. Stavba probíhala v mimořádně vlažném tempu a preference tramvají nefungovala více než pět měsíců, přičemž většinu času byla signalizace řízena pevným programem s délkou cyklu přes 2 minuty. To vedlo ke značnému nárůstu zdržení tramvají, zejména ve směru z centra, kde na oblouku do Českomoravské ulice narostlo průměrné zdržení skoro o minutu. Celkově se za dobu prací navýšilo zdržení tramvají o 1413 hodin. Rekonstrukci se oproti tomu podařilo zrealizovat bez výluky tramvají a uzavírek.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024