30.06.2005: Vršovická - Kodaňská SSZ 0.329 Vršovická -
Kodaňská před obchodním centrem Carrefour v Praze 10 již funguje
v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V březnu jsme informovali,
že na SSZ jsou nasazeny pevné programy bez preference. Ve stávajícím
řízení zůstává zachována koordinace pro tramvaje i auta po Vršovické
ulici se sousedním SSZ 0.326 Vršovická - Bělocerkevská. Toto
SSZ ale funguje v řízení pevnými programy, protože není vybaveno
vhodnou technologií pro dynamické řízení. V letech 1980 - 1982 přitom
fungovalo jako historicky první v Praze v dynamickém řízení s
preferencí tramvají. 25.06.2005: Modřanská V rámci rekonstrukce
SSZ 4.454 Modřanská - rampy CD bude realizována preference autobusů
MHD pomocí aktivní detekce. V současné době funguje na SSZ před
nájezdovou rampou na Barrandovský most preference autobusů pomocí
pasivní detekce ve směru od Přístaviště (linky 192, 196, 197, 198,
199). Ve dvou zbývajících směrech (navíc linka 253) jsou již
instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci mezi autobusem a
řadičem SSZ. Inframajáky jsou již instalovány také na sousedním
SSZ 4.628a Modřanská – Branická u zastávky Přístaviště. 16.06.2005: Florenc Vzdálený přihlašovací
detektor SSZ Sokolovská – Ke Štvanici, o jehož odpojení psaly
v neděli stránky Preference pražských tramvají, je od tohoto týdne opět
zapojený. Semafor reaguje na přihlašované tramvaje. V zastávce je však
nadále kontrolní bod, který nedovolí předjetí tramvaje proti jízdnímu
řádu. Vlak, který vyčkává na přesný odjezd, zbytečně ovlivňuje
signalizaci. Foto 08.06.2005: Revoluční - Řásnovka V rámci akce
'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude
rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního
předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy
jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference
tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení. 08.06.2005: Poděbradská Poslední semafor v
ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude
opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u
zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na
trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena
pevnými programy bez preference tramvají. 26.05.2005: Sledování SSZ Stránky Preference
pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek,
na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které
neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého
náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové
- U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze
evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů. 23.05.2005: Plzeňská Byla zahájena
rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno
SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové
detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ
na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají.
Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na
Plzeňské. 18.05.2005: Levobřežní Z levobřežní komunikace
by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým
a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují
vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při
otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do
průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun
autobusů. 29.04.2005: Národní divadlo Od druhé poloviny dubna
řídí SSZ Národní divadlo v denních hodinách dopravní policisté.
Zásahy probíhají z místa pomocí skříňky ručního řízení. Signalizace
standardně funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Foto 29.04.2005: Harfa Na SSZ Harfa
bude přepracována řídící logika. V novém řešení by měla být zajištěna
preference tramvají. Úprava bude provedena v rámci akce „Rekonstrukce
TT Sokolovská“. Signalizace byla v roce 2004 rekonstruována společně
Českomoravskou ulicí. V současné době se zde zprovozňuje detekce
tramvají. |