Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Co je špatně na bumlících v Plynární ulici?
(ze dne 20.08.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 12.09.2008 09:25:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný I.P. (@)
Titulek: Ano, atraktivitu MHD ...
... snižuje právì zdržení v kolonách => úbytek cestujících, kteøí pøechází k IAD. Nejedná se o bludný kruh, ale bludnou spirálu

Komentář ze dne: 18.09.2006 14:30:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný braddy (pdvo@seznam.cz)
Titulek: fotka
Pøi pohledu na aktuální fotografii "Vidìli jsme" jsem si vzpomnìl na dobu nedávno minulou, kdy øidièi na køižovatce Partyzánská - Vrbenského odboèovali vpravo smìrem k Vltavì do slepé ulice, aby se pak hned otoèili a jeli rovnì na "zelenou" k Výstavišti. Podle fotky vidím, že pøibyla znaèka zákaz otáèení, ale zøejmì to asi pøíliš problém nevyøešilo.

Komentář ze dne: 22.08.2006 21:47:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný tom (t_oliva@centrum.cz)
Titulek:
Døív šlo na Ortenovì námìstí zahnout místo smìrem do Plynární do ulice U Pergamenky a vyjet do Argentinské Jankovcovou bez èekání na semaforu a zbyteèného blokování tramvají v Plynární. Teï je tam bohužel zákaz vjezdu do jednosmìrky. Kdyby se tamtudy mohlo jezdit, tak by se mohly kolony v Plynární výraznì zmenšit.

  
Komentář ze dne: 23.08.2006 23:41:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re:
Koukám, že jsem pøi likvidaci moru od robota taky umazal nìco, co jsem nemìl. Ale. Byl jsem se U Pergamenky podívat. A fakt musím uznat, že ta trasa je pøímo ideální. O 2 SSZ ménì, žádné zastavování, popojíždìní, minimum exhalací, hluku. Problém je asi v tom, že se tam jedná o obslužné komunikace, kam tranzit nepatøí, aèkoli prakticky by tam lidem vadil ménì, než dnes vadí lidem na Ortenovì námìstí a v Plynární ulici. Aspoò že se dá jet tou Pøístavní, obèas tam nìkdo jede. Ale tam už je 1 SSZ navíc a je to delší trasa, navíc kolem školy... :( No, tohle jen potvrzuje to, že nejlepší doprava je ta, která není...

    
Komentář ze dne: 25.08.2006 19:15:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný tom (t_oliva@centrum.cz)
Titulek: Re: Re:
Kdyby se Vám to podaøilo nìkde alespoò navrhnout k projednání, tak by to bylo skvìlé :)

      
Komentář ze dne: 29.08.2006 10:46:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný Borek (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Celé toto hloupé a nekoncepèní øešení je dílem ODo úøadu Prahy 7 a obávám se, že je neprùstøelné. Motivací pro zjednosmìrnìní ul. U Pergamenky bylo zklidnìní provozu okolo ZŠ. Výsledkem je, že auta školu objíždìjí místo z jedné hned ze dvou stran. Jak logické!
Zbylá doprava vèetnì BUSù dálkové dopravy popojíždí už tak dost hluènou a pøeplnìnou Plynární nebo blokuje koleje stejnou ulicí od Zátor. Zrušení zákazu vjezdu z tohoto smìru je rovnìž poèin zmínìného úøadu, který jím "vyøešil" úpravu U Pergamenky.
Jak tyto geniální nápady vypadají v praxi je jasné. Desítky tisíc korun za úpravy signalizací a dopravního znaèení, maximální zdržení hromadné i individualní dopravy. Vše zbyteèné a drahé rozhodnutí nìkolika úøedníkù, na které doplácí ostaní.

        
Komentář ze dne: 31.08.2006 12:03:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Nebyl bych tak pøíkrý. Praha 7 docela doplácí na to, jakým je dopravním uzlem. I když se držím toto, že daleko plynulejší prùjezd by byl ulicí U Pergamenky. Vidìl bych to tak, že by ta ulice mohla ulehèit, ale nevedl bych sem šipky na Teplice. Ale je to mùj jen mùj názor a byl by na posouzení odborníkù. Dovedu øíct, jak ošetøit komunikaci pro preferenci MHD, ale tohle fakt ne.

  
Komentář ze dne: 23.08.2006 00:29:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re:
Ano, je to tak. Co jsem zaslechl, tak pokud si to dobøe pamatuju, obèané z Ortenova námìstí tehdy nechtìli, aby auta jezdila trasou pøes Vrbenského a tímto tedy zøejmì chtìli motivovat øidièe, aby jezdili kolem kolem terminálu MHD Nádraží Holešovice, kde je to ovšem èasto ucpané, své si tam užívají chodci, cestující v zastávkách i v tramvajích. Podle mì ale ta trasa do U Pergamenky je nadále možná, akorát se nesmí odboèit vlevo na Orteòáku, ale až pøíští ulici do Pøívozní. Mì osobnì pøijde trasa Partyzánská - Vrbenského (na ORT vlevo) - U Pergamenky taková nejménì bolestná. Ale nebydlím na Ortenovì námìstí, takže nemùžu posoudit z druhé strany.

Komentář ze dne: 22.08.2006 14:44:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: U výstavištì
Téhle ulici by pomohlo rozšíøení na 1+TT+1 pruh, nebo ještì lépe 2+TT. Místo tam je. I v ÚP je to zakresleno.

  
Komentář ze dne: 22.08.2006 15:50:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: U výstavištì
Také jsem si myslel, že je to strašnì jednoduché. Ale pod chodníkem je prý spousta inženýrských síti a to byla pìkná pálka. Chystala se tam nìjaká obrovská investice na celé øešení dopravy kolem Výstavištì. Ale padlo to a øešení by mìlo pøijít až v souvislosti s výstavbou MO, kdy bude odtud odveden ten šílený tranzit.

Já osobnì jsem pro, že ta drahá investice padla. Ale nelíbí se mi, že se nedìlá VÙBEC NIC. Jako rozumné vidím zmínìné používání svìtelné závory na SSZ Partyzánská - Vrbenského. Ta je tam v øadièi a staèí ji jen navolit z HDØÚ. I když bych si pøedstavoval ještì, aby na to SSZ vidìla HDØÚ pomocí kamer. A to podle mì nevidí...

    
Komentář ze dne: 22.08.2006 20:28:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný -FN- (frantanyklicek@volny.cz)
Titulek: Re: Re: U výstavištì
Podle mì je škoda, že se to neudìlalo. Pálka to bude vždycky, pokud budeme chtít pøeložit sítì pod chodník, aby nemusela být omezována auta (!) pøi další rekonstrukci tìchto sítí - jiný dùvod pøeložení sítí nevidím. Také mi není zøejmý dùvod vyèkávání na výstavbu MO - to se všem drobným dopravním stavbám vylepšujícím MHD musí pøedøadit stavba mìstských dálnic? Je otázka, zda po odvedení tranzitu si nìkdo nevzpomene, že vlastnì rozšíøení už není potøeba. I když, okruh sem zajisté dost aut i pøivede, tak proè ne. Nevím, kolik mìla stát pøeložka sítí, ale svìtelná signalizace také není úplnì levná záležitost. Tak uvidíme, co se nakonec udìlá...

      
Komentář ze dne: 22.08.2006 23:55:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: U výstavištì
Co se týèe svìtelné signalizace, o které píšete: Pokud máte na mysli tu plánovanou U Výstavištì - Za Elektrárou (pøed T-Mobile Arenou), tak tu já považuji za nesmysl a vyhozené peníze. Køižovatka je dlouhodobì pøetížená, hlavnì pøi akcích na Výstavišti je kapacita silnì pod potøebami. Tím, že na ní dám signalizaci, budu moci jen mìnit délku zácpy z toho èi onoho smìru, pochopitelnì vždy na úkor smìru druhého... (Nicménì SSZ se má provizornì zøídit ještì v tomto roce...)

Pokud ale máte na mysli mnou stále navrhovanou a prosazovanou svìtelnou závoru na SSZ Partyzánská - Vrbenského, kudy se do kritické ulice U Výstavištì tlaèí strašnì aut, která blokují i tramvaje, tak to nás nestojí ani korunu. Jak to? Jak už jsem psal, program s touto závorou v øadièi tohoto SSZ už je. Staèí jej pouze navolit z HDØÚ v ulici Na Bojišti. To je instituce, která roky masivnì vypínala preferenci TRAM na SSZ.

      
Komentář ze dne: 22.08.2006 23:49:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: U výstavištì
S tìmi sítìmi to není tak úplnì pravda. Každá sí má své ochranné pásmo a také je dáno, zda mùže být pod vozovkou, nebo ne, a jak hluboko.

Doprava se v ulici U Výstavištì po výstavbì MO automaticky zklidní. Okruh sem auta pøivádìt podle mì nebude, naopak je odvede. Zdejší tranzitní dopravaje je totiž totiž pøedevším v trase most Barikádníkù - Letná, tedy v trase, kterou MO zajistí. MO bude pøivádìt bohužel auta na jiné komunikace, ale to už je mimo toto téma. K nìjakým úpravám ale stejnì bude muset dojít, to je jasné. Je tu Výstavištì, hala, parkovištì jako blázen, které se nesmyslnì v posledních letech zvìtšovalo - a tím narostly i zácpy pøi akcích.

Komentář ze dne: 21.08.2006 23:55:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný V_L (vlozek@volny.cz)
Titulek: Bumlíky - Potìmkonova vesnice
V poslední dobì mám stále silnìjší dojem, že osazování bumlíkù slouží jen k odèerpávání penìz a simulaci, že se nìco pro preferenci tramvají dìlá. Ale z velké èásti se osazují na místa kde témìø nejsou potøeba (snad jen pro zvýšení bezpeènosti provozu) a hlavnì nijak nevadí autùm.

  
Komentář ze dne: 22.08.2006 13:29:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Bumlíky - Potìmkonova vesnice
Pøitom míst, kde by skuteènì velmi pomohly, je poøád ještì spousta...

    
Komentář ze dne: 27.08.2006 14:08:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek: Re: Re: Bumlíky - Potìmkonova vesnice
to je pravda
tøeba úsek Andìl - Betramka (asi posledních 300m pøes zast. Bertramka), nebo v Lidické pøed køižovatkou se Zborovskou, na sjezdu tramvají a aut v Jindøišské od Sen. nám. (alespoò pár metrù), na Tìšnovì smìr Bílá Labu pøed køižovatkou, mezi Výtoní a tunelem pod Vyšehradem, urèitì by pomohlo pár metrù pøed svìtelnou køižovatku mezi Andìlem a Arbes. nám. (v obou smìrech, ale od Arb. nám. to možná nejde kvùli šíøce vozovky), pomohlo by pár metrù pøed køižovatkou Bubenská x Partyzánská a pøed zastávkou Nádr. Holešovice od Výstavištì
no to je jen pár pøíkladù, na které jsem si vzpomnìl bìhem 5 minut

  NOVINKY
26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024