Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Rekonstruovaná Ohrada šetří tramvajím čas
(ze dne 29.01.2007, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 06.02.2007 03:17:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný x (@)
Titulek: Vysvletete to nejdriv mistnim obyvatelum...
"K této problematice je tøeba dodat, že i po rekonstrukci tratí na Žižkovì jsou témìø u každého pøipojení boèní ulice zøízeny pøejezdy pøes koleje, na kterých automobily velmi èasto vyèkávají na mezeru mezi vozidly."

Zkuste to vysvelit mistnim obyvatelum - tedy to zruseni - to jim rozhodne nikdy nevysvetlite.... A pokud to bude chit bez nich zrusit dockate se protestu a petic - nikdo si proste nenecha dobrozvolne zrusit svuj vyjezd aby musel si tak pro nej zcela zbytecne prodlouzit cestu...

  
Komentář ze dne: 09.02.2007 15:50:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Vysvletete to nejdriv mistnim obyvatelum...
vidìt tøeba v Mnichovì. Tam jsou takové pøejezdy výjimkou, i když kromì jejich 'vynechání' jsou zde èastìji než u nás uplatnìny inteligentní semafory.
I v Praze na mnoha místech pøejezdy zøízeny nejsou a motoristé si taky našly cesty, jak situace øešit. V mnoha pøípadech jde o zvyk. On i každý novì zøízený semafor zpomalí provoz na hlavní silnici a v prvních týdnech to lidi pìknì štve. Za pár mìsícù si zvyknou. A to bohužel i v pøípadì, že ten semafor je úplnì pokažený.
Pokud se o téhle vìci bude diskutovat, je to jedinì dobøe.

  
Komentář ze dne: 09.02.2007 15:49:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Vysvletete to nejdriv mistnim obyvatelum...
X, èlánek se o této problematice vyjadøuje okrajovì a krátce. Pøesto se v nìm píše o nutnosti komplexního øešení, aby byla zachována dopravní obsluha v lokalitì. Dodám k tomu, že by se tedy nemìlo jednat o prosté zrušení tìchto pøejezdù, ale také hledat jiné varianty spojení mezi obslužnými komunikacemi a sbìrnou komunikací s tramvajovým pásem, tøeba i ve spolupráci s obyvateli. I když pøipouštím, že by to v nìkterých pøípadech nemuselo být snadné. Celkovì by došlo k prodloužení trasy zøejmì pro vìtšinu motoristù. Na druhou stranu je pøínosem zvýšení bezpeènosti veškerého provozu a plynulosti a rychlosti tramvajového provozu, èímž narùstá jeho atraktivita pro cestující. (Dùležitý prvek k motivaci lidí používat MHD.) Na nìkterých komunikacích (právì Konìvova, Želivského) jsou právì pøejezdy zdrojem významných zdržení, a už pøímo zablokováním tramvajového pásu automobilem, nebo nutností snížit rychlost tramvaje z preventivních bezpeènostních dùvodù. Že to mùže fungovat i jinak, je vidìt

    
Komentář ze dne: 10.12.2015 03:16:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

    
Komentář ze dne: 02.12.2015 02:56:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

Komentář ze dne: 30.01.2007 15:52:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: vápenka
Støídání øidièù na Vápence by se dalo podchytit tím, že èekající øidiè, vida pøijíždìt svou tramvaj, použil by nìjaké (uzamèené) tlaèítko na sloupku a zrušil tím preferenci.

  NOVINKY
26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024