Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

03.01.2007: Sledování SSZ mezi tržnicí a Vltavskou
Stránky Preference zahajují zkušební sledování řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Pražská tržnice a Vltavská. Reagují tak na fakt, že v roce 2006 byly na semafory z HDŘÚ často nasazovány pevné programy bez preference místo dynamického řízení s preferencí. SSZ Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ Bubenské nábřeží - tramvajová trať zatím nebudou součástí měsíčních souhrnů. V dynamickém řízení funguje pro tramvaje na SSZ jednosměrná preference a v pevném řízení pouze koordinace obou SSZ obvykle při velmi nízké rychlosti jízdy.

25.12.2006: Šteiner: Bumlíky v Zenklově ulici doplníme
Podélné dělící prahy v Zenklově ulici by měly být dodatečně osazeny i do míst, která byla v roce 2006 vynechána. Prohlásil to Radovan Šteiner, radní pro dopravu, pro deník MF DNES. O konkrétních úsecích, kde mají být bumlíky osazeny, list nepíše. V Zenklově ulici bylo osazeno v červnu 2006 celkem 122 metrů dělících prahů, ale byl vynechán mezilehlý úsek o 240 metrech. Na neúplné řešení upozornily i stránky Preference pražských tramvají v tomto článku.

24.12.2006: U Výstaviště podmíněná preference
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ Bubenská - U Výstaviště jako semafor s podmíněnou preferencí. Není přitom vyloučeno, že preference může být v budoucnu označena jako absolutní, ale plynulému průjezdu tramvají uzlem brání provoz AD a častá tvorba kolon na kolejích ve směru od Nádraží Holešovice. Za běžného provozu je tak efekt preference oslaben, protože přihlášený vlak před sebou musí vytlačovat kolonu. Světelná závora pro AD na SSZ Partyzánská - Vrbenského, která by umožnila regulaci kolony, není uplatňována.

22.12.2006: Pokuta pro Novu
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila provozovateli televize Nova, společnosti CET 21, celkovou pokutu ve výši 100 tisíc korun za porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. - povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace. Toho se podle RRTV dopustila tím, že ve dnech 12. a 13. srpna odvysílala dvě reportáže, ve kterých diváky informovala o tom, že řidiči tramvají v Praze jezdí často na červenou. Tisková zpráva RRTV zde. Stránky Preference se k reportážím vyjádřily zde.

15.12.2006: SSZ Bubenská - U Výstaviště bylo spuštěno
Do zkušebního provozu bylo uvedeno SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště před holešovickým Výstavištěm. Dle stavebního povolení je přenosné, ale téměř všechny stožáry jsou upevněny přímo do země. Detekci tramvají zajišťují indukční detektory, které jsou pro tento účel použity poprvé. Lokalizaci autobusů (AE) budou zajišťovat inframajáky. Impulsy od vozidel MHD jsou z míst přihlášení dopravovány k řadiči bezdrátově, což je také novinka. Z míst odhlášení jsou impulsy dopravovány kabely vedenými vzduchem. Na SSZ má fungovat preference tramvají a autobusů. I pro auta a chodce je zajištěno dynamické řízení, SSZ je vybaveno videodetekcí a chodeckými tlačítky.

13.12.2006: Na dvou SSZ u Ohrady nefunguje detekce
Víc než tři měsíce po rekonstrukci Ohrady stále nebyla řádně zprovozněna detekce tramvají na upravených SSZ Vápenka a Želivského - Jeseniova. Na Vápence nesprávně funguje vzdálený přihlašovací detektor do centra. SSZ od něj registruje impuls na obou přihlašovacích i odhlašovacím detektoru a preference tedy funguje pouze z centra. Na SSZ Želivského - Jeseniova funguje odhlašování tramvají, ale ani z jednoho směru nefunguje přihlašování. Zde preference na semaforu tedy nefunguje obousměrně.

08.12.2006: Přesun kontaktu pod Letenským tunelem
Na SSZ Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most byl přesunut vzdálený přihlašovací detektor od Čechova mostu. Předstih přihlášení tramvaje se příznivě mění z 15 na 20 sekund. Dosud však nebyla upravena data v řadiči, takže volno pro tramvaje je vybíráno s velkým předstihem. V případě, že vlak jede pomalu, o své volno dokonce přijde. Pro detekci byla navíc opět použita neodolná brnkačka. Přes nedostatky většina vlaků projíždí křižovatkou zcela bez zdržení.

06.12.2006: Úprava SSZ Patočkova - Střešovická
Během výluky tratě u Vozovny Střešovice byla upravena logika SSZ Patočkova - Střešovická (Octárna). Ve směru z centra jsou pro přihlašování k semaforu nově použity rádiem ovládané výhybky. Tento systém zde nahrazuje trolejové kontakty (detektory). Ty zůstávají prozatím osazeny. Signalizace i nadále preferuje MHD prodlužováním a předvýběrem příslušných tramvajových fází. Přihlašování k signalizaci pomocí ovládání výhybek by mohlo v místech s větvením tratí začít nahrazovat trolejové kontakty. V rámci zavádění rádiem ovládaných výhybek bude zároveň od roku 2007 postupně opouštěn systém pracovních trolejových kontaktů. Tím bude umožněna plynulejší jízda tramvají před výhybkami.

04.12.2006: Výstavba SSZ Bubenská - U Výstaviště
Byla zahájena výstavba SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Má řídit provoz v nevyhovujícím uzlu, přes který je vedena AD ke kapacitnímu parkovišti před holešovickým Výstavištěm. V současnosti se osazují betonové bloky a stožáry. U křižovatky jsou osazovány inframajáky a pravděpodobně ultrazvukové detektory, které budou použity pro detekci a preferenci tramvají i autobusů (linka AE). I tak se dá očekávat za běžného provozu spíše nepatrný nárůst zdržení MHD oproti současnému stavu. Podle webových stránek TSK vypracovala dopravní řešení firma DIP Marek.

02.12.2006: Nový bumlík ve Francouzské ulici
Ve Francouzské ulici na Praze 2 byl osazen podélný dělící práh v úseku mezi ulicemi Sázavská a Blanická ve směru do centra. Foto zde! Délka bumlíku je 62 metrů a zajistí mimo jiné nerušený příjezd tramvají od zastávky Jana Masaryka k SSZ Francouzská - Blanická, které však funguje bez preference. V roce 2006 bylo v Praze zatím osazeno 478 metrů dělících prahů. Celková délka prvků ve městě dosahuje 8865 metrů.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

  NOVINKY
21.05.2024 Magistrála v cyklu 80. Už nastálo?
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.

18.05.2024 Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.

12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024