Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

01.12.2006: Rajská otočena
Dopravní situace u terminálu MHD Nádraží Holešovice by se měla částečně zlepšit. Byla otočena směrnost Rajské ulice, již používali řidiči k objíždění kolony v ulici Železničářů při jízdě ve směru z centra na most Barikádníků. Docházelo tím k zahlcování Plynární ulice přibližně v úseku Za Papírnou - Železničářů. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu se obtížně zařazovaly do kolony a blokovaly tramvaje přihlášené k SSZ Argentinská - Plynární. Kolona dosahovala občas až k ulici Na Zátorách, kde dále zdržovala tramvaje. Nyní lze Rajskou projet jen od Plynární k Železničářů.

30.11.2006: SSZ Plzeňská - Makovského má ÚR
Výstavba SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se blíží. Magistrát hl. m. Prahy vydal rozhodnutí o umístění stavby. Informaci uvádí úřední deska Magistrátu. SSZ bude v místě odbočení tramvají z Plzeňské ulice k sídlišti Řepy. Bude vybaveno tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference. V místě lze dosáhnout absolutní preference. Signalizace bude zřejmě v koordinaci se sousedním SSZ Plzeňská - Jeremiášova. Podle webu TSK bylo vypracování dopravního řešení zadáno firmě DIP Marek. Výstavbu lze očekávat na začátku roku 2007.

29.11.2006: MHMP: Dopravní značky pro tramvaje mimo vozovku neplatí
Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy se vyjádřil k návrhu na doplnění dopravních značek v Sokolovské ulici, jež omezují nejvyšší povolenou rychlost v místech příčných prahů, o dodatkové tabulky MIMO TRAM. Magistrát nepovažuje doplnění za nutné. Zastává názor, že pro tramvaje jedoucí mimo vozovku, tedy například na oddělených tělesech jako v Sokolovské ulici, neplatí dopravní značky. Odpověď zde! Článek s návrhem zaslaným Magistrátu zde! Stránky Preference se budou problematice nadále věnovat.

22.11.2006: SSZ Patočkova - Bělohorská bude už v lednu
Nové SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská by mělo být realizováno a zprovozněno v lednu roku 2007. Vyplývá to z informací v deníku MF DNES. Signalizace u Břevnovského kláštera má zajistit mimo jiné bezpečné křížení tramvají s automobilovou dopravou na přejezdu. Místní podmínky umožňují dosáhnout absolutní preference tramvají. Výstavbu signalizace urychluje především nebezpečný přilehlý přechod pro chodce. V říjnu zde došlo k usmrcení sedmiletého chlapce. I přechod bude v rámci realizace semaforu zasignalizován.

16.11.2006: Partyzánská otevřena, Zátory jsou volné
Automobily se více než po třech týdnech vrátily do Partyzánské ulice a už nemusejí ve směru na most Barikádníků projíždět po kolejích ulicí Na Zátorách, kde se tvořily kolony. Uzavírka kvůli havárii inženýrských sítí trvala od 24. října, obousměrně zastavila provoz tramvají a ve směru z centra zastavila také automobily. Tramvaje se do ulice vrátily 12. listopadu, auta nyní.

16.11.2006: Rekonstrukce Štefánikova mostu 2007
Návrh rozpočtu města Prahy na rok 2007 počítá s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Podle deníku Právo bude oprava stát přes 260 miliónů korun. V rámci akce by měla být odstraněna omezená rychlost pro tramvaje (30 km/h), zrušen zákaz potkávání vlaků v obloucích u Letenského tunelu, zavedena preference tramvají na SSZ Revoluční - Řásnovka a vylepšena preference na SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most. Rozpočet bude schvalovat zastupitelstvo na ustavovacím zasedání 30. 11. Oprava měla proběhnout už letos při výluce náměstí Republiky, ale chyběly finance. Příští rok tedy proběhne několikaměsíční výluka znovu.

14.11.2006: Na Chodovské upravena data pro tramvaje
Nové SSZ Chodovská - výjezd tramvají bylo upraveno za účelem včasnějšího výběru tramvajového volna z centra. Rychleji jedoucí tramvaje totiž byly nuceny před signalizací zbytečně brzdit, přestože nepřekračovaly povolenou rychlost. Na nedostatek v červnu upozornily stránky Preference. Signalizace je v provozu od 1. června 2006, funguje v režimu trvale blikající žluté přerušované výzvou tramvají, které mají zajištěnu absolutní preferenci.

13.11.2006: Nový bumlík v ulici Dukelských hrdinů
V Holešovicích přibylo 64 metrů podélného dělícího prahu. Byl umístěn do ulice Dukelských hrdinů před křižovatku s ulicí Strojnickou ve směru z centra. Bumlík segreguje tramvajovou dopravu před stopčárou signalizovaného přechodu a omezuje nelegální parkování. Foto zde! V místě občas docházelo k vzájemnému blokování tramvají a aut. Opatření nejvíce pomůže při nárazových akcích na Výstavišti, kdy se v tomto směru tvoří kolony vozidel. V Praze se nyní nachází podél tramvajových tratí 8800 metrů dělících prahů, z toho 416 jich bylo osazeno v roce 2006.

13.11.2006: Tramvaje se vrátily do Partyzánské ulice
V neděli 12. listopadu byl obnoven provoz na úseku tramvajové trati v Partyzánské ulici mezi zastávkami Výstaviště a Nádraží Holešovice, kde probíhala výluka kvůli havárii inženýrských sítí. V obvyklé trase jezdí linky 14, 17 a 53. Ulice je zatím nadále ve směru z centra neprůjezdná pro automobilovou dopravu, jež zůstává odkloněná do přetížené ulice Na Zátorách. Na křižovatce Argentinská - Plynární se proto v běžném provozu nadále používá pevné řízení, které zlepšuje dopravní situaci v ulici Na Zátorách. Výluka v Partyzánské trvá od 24. října, podle původních odhadů měla skončit 7. listopadu.

04.11.2006: SSZ u Výstaviště zařazeno do sledování
Stránky Preference pražských tramvají budou sledovat způsob řízení SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, na které jsou z HDŘÚ nasazovány pevné programy. Údaje budou od listopadu součástí měsíčních přehledů, které obsahují záznamy o dalších sedmi semaforech. Důvodem k tomuto kroku je, že i po říjnové úpravě řídící logiky semaforu zde nadále dochází k vypínání preference. Právě preference byla přitom provedenou úpravou výrazně zlepšena.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 638 |

  NOVINKY
21.05.2024 Magistrála v cyklu 80. Už nastálo?
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.

18.05.2024 Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.

12.05.2024 Radlickou bez omezení. Poslední signalizace se dočkala potřebné úpravy
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024