Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 626 |

15.07.2006: Autobusy na Přístavišti bez preference
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je mimo provoz. Stránky Preference to zjistily při měření v pátek 14. července. Nebyl zaznamenán žádný preferenční zásah SSZ, autobusy vybavené zařízením pro aktivní detekci dosáhly dokonce větších zdržení než autobusy nevybavené. Zásahy nebyly zaznamenány ani na SSZ Klapkova - Střelničná. Další SSZ nebyla zatím prověřována. K měření chtěly přistoupit stránky Preference proto, že zatím nikdy nedošlo k prezentaci účinnosti zaváděné autobusové preference. Zápis z měření.

12.07.2006: Nová preference na Masaryčce v provozu
Byla spuštěna nová řídící logika SSZ Havlíčkova - Hybernská, které se nachází u Masarykova nádraží. Signalizace fungovala od roku 2003 s preferencí tramvají, avšak s řadou chyb a nedostatků, které byly zveřejněny v časopisu DP-Kontakt, na webu ÚDI Praha a na webu Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení, které využívá i nové polohy tramvajových detektorů z centra, umožňuje výrazně účinnější preferenci MHD. Zřejmě ji bude možné hodnotit jako absolutní. Stránky Preference budou o úpravě podrobně informovat.

12.07.2006: Nové bumlíky v Táborské ulici
V ulici Táborská v Praze 4 byly v rámci probíhající rekonstrukce trati osazeny podélné dělící prahy, které oddělují tramvajový provoz od vozovky. Délka prvků je 66 metrů, jsou osazeny ve směru do centra podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Lounských (43 m) a podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Petra Rezka (23 m). Prahy umožní bezpečný a plynulejší průjezd tramvají podél řadících pruhů pro levé odbočení. Po ulici Zenklova se jedná o druhé místo, kde byly bumlíky v tomto roce osazeny.

30.06.2006: Další preference autobusů na křižovatkách
Dochází ke spuštění preference autobusů na dalších pěti křižovatkách. Jedná se o SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná, 8.278 Ďáblická - Střelničná, 8.662 Střelničná - Rochlická, 9.246 Vysočanská - Levínská a 9.250 Vysočanská - Teplická. Preference bude zprovozněna postupně do pondělí. Preference tramvají na SSZ Klapkova - Střelničná nebyla v rámci úpravy zavedena. Celkem je v Praze 24 SSZ s preferencí autobusů, z toho na 19 SSZ funguje aktivní detekce vozidel, na 5 SSZ pasivní detekce.

27.06.2006: Nové bumlíky v Zenklově ulici
V Zenklově ulici ve směru do centra byly osazeny podélné dělící prahy. Celkem bylo mezi zastávky Bulovka a Vosmíkových umístěno 122 m bumlíků, které oddělují tramvajovou trať od vozovky. Prvky jsou ve třech úsecích. První v délce 22 m za křižovatkou s ulicí Na Stráži, další dva po 50 m mezi Primátorskou a Nad Sýpkem. Tvarovky však nejsou osazeny v mezilehlém úseku o délce cca 240 m, kde vedle kolejí parkují auta. Zde byly nalepeny reflexní knoflíky. Pokud je podoba opatření konečná, přínos pro preferenci MHD bude minimální.

26.06.2006: Nový detektor na Balabence funguje
Přihlašování tramvají k SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy už je podle všeho úspěšně vyřešeno. Podle zkušeností řidičů bylo dříve nutno projíždět místem přihlášení rychlostí do 25 km/h, jinak se tramvaj k SSZ nepřihlásila a volno nepadlo. Jak uvedly stránky Preference, v první polovině června byl kontakt PTK1 nahrazen dvojitou podélnou pružinou. Ta zajišťuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Jinde se obdobný problém přihlašování dle rychlosti jízdy u brnkaček nebo PTK1 nevyskytuje.

16.06.2006: Preference BUS na dalších čtyřech SSZ
Do zkušebního provozu byly uvedeny další signalizace s preferencí BUS při použití aktivní detekce. Jedná se o SSZ 8.240 Horňátecká - Třeboradická, 8.243 Střelničná - Zdibská, 9.248 Vysočanská - Veltruská a 9.249 Vysočanská - Jiřetínská. Řízení signalizací je ovlivňováno aktuálními nároky autobusů MHD, které vysílají signál do řadiče SSZ. Lokalizaci vozidel zajišťují inframajáky. Preference tramvají na SSZ Střelničná - Zdibská nebyla v rámci úpravy zavedena. Do konce měsíce mají být zprovozněny další upravené semafory s preferencí autobusů.

15.06.2006: Křižovatku u Hradu bude řešit Magistrát
Dopravní značení na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu by měl znovu prověřit Magistrát hl. m. Prahy. Uvádí to stránky odborového sdružení OSPEA. Prověření doporučilo Ministerstvo dopravy ČR, jež věc postoupilo MHMP v reakci na žádost, kterou na MDČR zaslala OSPEA. Na křižovatce došlo během května ke změně dopravního značení v souvislosti s rekonstrukcí SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. O nedostatcích a chybách řešení informovaly v minulém měsíci také stránky Preference pražských tramvají.

11.06.2006: Přihlašovací detektor na Balabence
Na SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy byl osazen nový přihlašovací detektor. Jedná se o dvojitou podélnou pružinu, tedy stejné zařízení, které je umístěno na mostě Legií. Na Balabence jsou tramvaje od Harfy často registrovány jen při nízké rychlosti. Dvojitá podélná pružina umožňuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Původně zde byla použita brnkačka, kterou bezúspěšně nahradil spolehlivější kontakt PTK1. Výsledky posledního opatření budeme sledovat.

02.06.2006: Úprava SSZ u zastávky Depo Hostivař
Bylo upraveno SSZ 0.632 Černokostelecká - Sazečská u tramvajové zastávky Depo Hostivař, která se nachází v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Byl navíc vybudován signalizovaný přechod také na druhém konci nástupišť. Na signalizaci funguje podmíněná preference, která je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Stránky Preference budou o změně na této křižovatce podrobně informovat.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 626 |

  NOVINKY
20.09.2023 Preference na Paloučku
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení na dvou signalizacích u tramvajové zastávky Palouček. SSZ 4.429a Táborská – Lounských a SSZ 4.429b Táborská – Petra Rezka nově preferují tramvaje prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Obě signalizace spolu fungují v režimu dynamické koordinace s proměnnou délkou cyklu. Linka 19 se díky změně stala sedmou linkou, která má v trvalém vedení všechny signalizace s preferencí tramvají. Kromě devatenáctky místem projíždí také linka 18 a tramvaje, které vyjíždějí nebo zatahují do vozovny Pankrác. Obnova obou signalizací na Paloučku proběhla na jaře roku 2021 společně s rekonstrukcí tramvajové trati. Dosud fungovaly v pevném řízení.

08.09.2023 Semafor na nové trati do Libuše v dynamice
Více než tři měsíce po zprovoznění trati na Libuš byla zavedena preference tramvají na SSZ 4.792 Novodvorská – Generála Šišky, jediném semaforu na tramvajové novostavbě. Jedná se o místo, kde tramvaj obloukem přejíždí ze samostatného tělesa na středový pás Novodvorské ulice. Preference je zajištěna předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Na semaforu funguje také preference autobusů. Signalizace byla uvedena do provozu společně s tratí na konci května, až dosud fungovala v pevném řízení. Používání pevných programů je vcelku běžným jevem i dlouhou dobu po dokončení stavebních akcí. Například zavedení preference na semaforu u obratiště Zahradní Město nastalo s ročním zpožděním. U terminálu Depo Hostivař, který byl dokončen v roce 2022, není preference zprovozněna dosud. V pevném řízení fungují i další obnovené signalizace ve městě. Například SSZ Chodovská – U Plynárny nebo semafory na Karlově náměstí.

16.08.2023 U pošty na Plzeňské je preference tramvají
Během nedávných oprav trati v Plzeňské ulici byla na dvou signalizacích zlepšena plynulost provozu tramvajové dopravy. Na SSZ 5.509 Plzeňská – Vrchlického, které prošlo před několika lety obnovou, došlo k doplnění tramvajové detekce a změně software. Jedná se o samostatný přechod pro chodce. Úprava zajistila tramvajím preferenci, a to prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Dosud signalizace fungovala v pevném řízení bez preference s výzvou chodců. Ke změně řízení došlo i na 5.531 Plzeňská – smyčka Kotlářka. Zde byla realizována rychlostní výhybka, která přinesla zvýšení rychlosti tramvají v přímém směru až na 50 km/h. Zrychlení nastalo i pro tramvaje odbočující na Kotlářku, a to díky semaforu. Nově dostávají tyto vlaky volno do plynulé jízdy. Důvodem je včasnější detekce, která byla vybudována právě jako součást nové výhybky, a upravené řízení SSZ. S ohledem na bezpečnost provozu na výhybce, při jejím postavení do obratiště, již nesvítí na semaforu volno přímo.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023