Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

16.11.2006: Partyzánská otevřena, Zátory jsou volné
Automobily se více než po třech týdnech vrátily do Partyzánské ulice a už nemusejí ve směru na most Barikádníků projíždět po kolejích ulicí Na Zátorách, kde se tvořily kolony. Uzavírka kvůli havárii inženýrských sítí trvala od 24. října, obousměrně zastavila provoz tramvají a ve směru z centra zastavila také automobily. Tramvaje se do ulice vrátily 12. listopadu, auta nyní.

16.11.2006: Rekonstrukce Štefánikova mostu 2007
Návrh rozpočtu města Prahy na rok 2007 počítá s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Podle deníku Právo bude oprava stát přes 260 miliónů korun. V rámci akce by měla být odstraněna omezená rychlost pro tramvaje (30 km/h), zrušen zákaz potkávání vlaků v obloucích u Letenského tunelu, zavedena preference tramvají na SSZ Revoluční - Řásnovka a vylepšena preference na SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most. Rozpočet bude schvalovat zastupitelstvo na ustavovacím zasedání 30. 11. Oprava měla proběhnout už letos při výluce náměstí Republiky, ale chyběly finance. Příští rok tedy proběhne několikaměsíční výluka znovu.

14.11.2006: Na Chodovské upravena data pro tramvaje
Nové SSZ Chodovská - výjezd tramvají bylo upraveno za účelem včasnějšího výběru tramvajového volna z centra. Rychleji jedoucí tramvaje totiž byly nuceny před signalizací zbytečně brzdit, přestože nepřekračovaly povolenou rychlost. Na nedostatek v červnu upozornily stránky Preference. Signalizace je v provozu od 1. června 2006, funguje v režimu trvale blikající žluté přerušované výzvou tramvají, které mají zajištěnu absolutní preferenci.

13.11.2006: Nový bumlík v ulici Dukelských hrdinů
V Holešovicích přibylo 64 metrů podélného dělícího prahu. Byl umístěn do ulice Dukelských hrdinů před křižovatku s ulicí Strojnickou ve směru z centra. Bumlík segreguje tramvajovou dopravu před stopčárou signalizovaného přechodu a omezuje nelegální parkování. Foto zde! V místě občas docházelo k vzájemnému blokování tramvají a aut. Opatření nejvíce pomůže při nárazových akcích na Výstavišti, kdy se v tomto směru tvoří kolony vozidel. V Praze se nyní nachází podél tramvajových tratí 8800 metrů dělících prahů, z toho 416 jich bylo osazeno v roce 2006.

13.11.2006: Tramvaje se vrátily do Partyzánské ulice
V neděli 12. listopadu byl obnoven provoz na úseku tramvajové trati v Partyzánské ulici mezi zastávkami Výstaviště a Nádraží Holešovice, kde probíhala výluka kvůli havárii inženýrských sítí. V obvyklé trase jezdí linky 14, 17 a 53. Ulice je zatím nadále ve směru z centra neprůjezdná pro automobilovou dopravu, jež zůstává odkloněná do přetížené ulice Na Zátorách. Na křižovatce Argentinská - Plynární se proto v běžném provozu nadále používá pevné řízení, které zlepšuje dopravní situaci v ulici Na Zátorách. Výluka v Partyzánské trvá od 24. října, podle původních odhadů měla skončit 7. listopadu.

04.11.2006: SSZ u Výstaviště zařazeno do sledování
Stránky Preference pražských tramvají budou sledovat způsob řízení SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, na které jsou z HDŘÚ nasazovány pevné programy. Údaje budou od listopadu součástí měsíčních přehledů, které obsahují záznamy o dalších sedmi semaforech. Důvodem k tomuto kroku je, že i po říjnové úpravě řídící logiky semaforu zde nadále dochází k vypínání preference. Právě preference byla přitom provedenou úpravou výrazně zlepšena.

27.10.2006: Zahájeno územní řízení na nová SSZ
Bylo zahájeno územní řízení na výstavbu dvou zcela nových semaforů na tramvajové síti v Praze, které by mohly zrychlit provoz tramvají na dvou místech s odbočením z hlavní komunikace. První SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se bude nacházet na trati do Řep v odbočení tramvají z ulice Plzeňská. Druhým je SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská na trati na Bílou horu u zastávky Břevnovský klášter. Obě signalizace by měly být vybaveny detekcí tramvají.

27.10.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Pokračuje příprava k rekonstrukci další signalizace na tramvajové síti. Magistrát hl. m. Prahy - odbor dopravy vydal rozhodnutí o umístění stavby SSZ 3.377 Korunní - Benešovská. Signalizace má vzniknout v místě stávajícího SSZ, které funguje bez preference tramvají. Nové zařízení má být vybaveno detektory tramvají a lze tedy očekávat zavedení preference.

20.10.2006: Signalizace u Výstaviště doladěna
Byla doladěna nová řídící logika SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, čímž byl odstraněn nedostatek v řízení, na který upozornil minulý týden web Preference. Přibližně čtvrtina vlaků odbočujících do smyčky neměla zajištěn včasný výběr volna a musela čekat do další nejbližší polohy v cyklu, čímž docházelo ke zdržení až 30 sekund. K doladění došlo pouze týden po spuštění nové logiky. Nyní signalizace odbavuje všechny tramvaje s nulovým nebo s minimálním zdržením a ve směru od Nádraží Holešovice se zde už netvoří kolony vlaků. Stránky Preference budou sledovat poslední problém SSZ, vypínání preference z HDŘÚ mezi 16. a 17. hodinou pracovních dnů.

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 630 | 631 - 640 | 641 - 650 | 651 - 654 |

  NOVINKY
07.11.2025 Semafor U Výstaviště – Bubenská po obnově s preferencí
V rámci rekonstrukce tramvajové trati v ulici U Výstaviště došlo k obnově SSZ 7.171 U Výstaviště – Bubenská. Stejně jako dříve na něm funguje preference tramvají, kterou zajišťuje prodlužování vlastní fáze a krácení kolizní fáze. Ve směru od Dukelských hrdinů byla vyměněna původní tramvajová detekce pomocí indukčních čidel a rádia za klasické trolejové kontakty napojené kabeláží. Ve směru od Elektrárny, kam nezasahovala kompletní rekonstrukce ulice, zůstal zachován radiový přenos. Než byl vylepšen, nebyl spolehlivý, a tak v prvních týdnech preference tramvají z tohoto směru nefungovala. Tramvajová trať od Elektrárny až na Strossmayerovo náměstí se rekonstruovala ve třech etapách od podzimu 2023 do září 2025. V rámci stavby byly mimo jiné zrušeny 3 světelné signalizace a 2 obnoveny. Aktuálně probíhají práce na vozovkách a chodnících v ulici U Výstaviště. Do ní by se již neměla vracet transitní automobilová doprava. Zůstane pro dopravní obsluhu, veřejnou dopravu a cyklisty.

04.11.2025 Zjednosměrnění Radlické prodlouženo, Praha 5 je proti
Plynulý průjezd tramvají Radlickou ulicí směrem k Plzeňské pokračuje. Zjednosměrnění ulice, které bylo na zkoušku zavedeno od července do října, je prodlouženo zatím do konce srpna roku 2026. Opatření, jehož cílem bylo zvýšení spolehlivosti provozu tramvají, se osvědčilo. Velká zpoždění zmizela. Úprava se nezamlouvá městské části Praha 5, jejíž rada jednomyslně schválila usnesení , ve kterém s opatřením zásadně nesouhlasí z důvodů nárůstu zatížení Malého smíchovského okruhu a obytné zástavby. Radlickou ulicí projíždí linky 7 a 21. Šířka komunikace neumožňuje oddělit provoz tramvají od aut, takže časté kolony, které se tvořily zejména v dopravních špičkách, blokovaly tramvaje téměř ihned po výjezdu z konečné, přičemž zpoždění dosahovala běžně hodnot přes 8 minut. Nepříznivá situace nastávala například při regulací tunelů Městského okruhu, kdy auta hledala cestu právě Radlickou

11.10.2025 Na Nuselské společně 11 do centra a 18 z centra
Na SSZ 4.402 Nuselská – Vladimírova došlo k úpravě, která vylepšuje preferenci pro tramvaje. Nově už vlak na Pankrác nemusí tolik čekat, až projede tramvaj od Horek přímo. Nekolizní směry je možné vybrat současně v hlavní fázi. Signalizace dostala i další vylepšení. V průběhu boční fáze se zvyšují možnosti pro dovýběr volna z centra vpravo do Vladimírovy. To se ukázalo jako potřebné v souvislosti se zavedením a následně posílením linky 19 při výluce stanice metra Pankrác. Současně byla vyladěna data pro jízdu tramvají od detektoru ke stopčáře a více zohledněna možná kolona vozidel na kolejích v Nuselské. Frontu si tramvaj může více vytlačit. Semafor bohužel není schopen vyřešit kompletní zahlcení Nuselské do centra, které často nastává v ranní špičce. Ve směru od Horek došlo ke specifické úpravě. Zajistí prodlužování volna i při trvalém zablokování výhybky, která občas nastává od průjezdu auta. Úprava byla zavedena již dříve, nedávno došlo k jejímu vyladění. Je poslední etapou balíku změn na SSZ pro linku 19, která byla zavedena v roce 2021. Postupně na ní byly identifikovány potřeby pro zlepšení plynulosti a došlo tak například k úpravám SSZ Vinohradská – Želivského a SSZ Průběžná – V Olšinách.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025