Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 621 |

24.04.2006: SSZ pro stavbu Pobřežní III
Bylo zahájeno územní řízení pro stavbu nového SSZ 8.673 Sokolovská - Za invalidovnou v Praze 8. Křižovatkou prochází v hlavním směru po Sokolovské ulici tramvajová trať. Signalizace bude součástí stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Předmětem řízení je umístění světelného signalizačního zařízení, sestávajícího z kabelů SSZ včetně řadiče, detekčních smyček, tramvajových detektorů a venkovní výstroje SSZ a optotrubek HDPE.

21.04.2006: Pražský hrad
Pokračuje rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu, které se nachází u zastávky tramvaje Pražský hrad. Signalizace byla vypnuta a provizorně byla přemístěna jedna zastávka. Hotové jsou všechny indukční smyčky vozidel ve vozovce. Byla zřízena také smyčka cca 50 metrů za křižovatkou ve směru do centra, která bude zřejmě detekovat vzdutí vozidel za účelem vytvoření světelné závory proti zahlcování křižovatky. Přechody pro chodce budou dělené, s částečnou úpravou polohy. Ve směru dc dojde před křižovatkou ke zúžení vozovky a ke zkrácení přechodu.

19.04.2006: Nové SSZ Švehlova - BOK
Bylo vydáno uzemní rozhodnutí pro stavbu SSZ 0.384 Švehlova - BOK, které bude umístěno v blízkosti křižovatky Švehlovy ulice, na které je vedena tramvajová trať, s ulicí Pražskou. Ke zřízení signalizace dochází v důsledku výstavby Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Součástí stavby bude sedm stožárů s návěstidly, tři tramvajové detektory, devět smyček vozidlových detektorů. Signalizace bude propojena koordinačními kabely se sousedními SSZ 0.391 Švehlova - Pražská a SSZ 0.398 Švehlova - Hostivařská, které v současné době fungují bez preference tramvají.

15.04.2006: SSZ Spořilov
Ve čtvrtek (13. 4.) a v pátek (14. 4.) bylo krátce v provozu nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází na odbočení tramvají do smyčky Spořilov. K definitivnímu spuštění však stále nedošlo. Signalizace, která byla vybudována ještě v minulém roce, tak stále zůstává mimo provoz. Její účel spočívá v zajištění bezpečného průjezdu tramvají a jejich preference na přejezdu v Chodovské ulici.

14.04.2006: Ohrada
Bylo vydáno stavební povolení na SSZ 3.321 Ohrada, část Propojení řídícího systému výhybek se světelnou signalizací. Akce má proběhnout v rámci rekonstrukce tramvajové trati v křižovatce Ohrada, která je plánována na červenec a srpen tohoto roku. Rekonstrukce obsahuje také nové dopravní řešení SSZ Ohrada. Ze směru od zastávky Biskupcova by měla být zřízena kolejová splítka, která by měla umožnit plynulejší odbavování tramvají v křižovatce. Má dojít také k úpravě SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence a bude prověřen také stávající stavební stav a DŘ SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova. Tato signalizace je nyní zkušebně vybavena optickou detekcí tramvají, avšak preference zde není v provozu.

08.04.2006: Pražský hrad
Začala rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Kopou se rýhy pro kabely k detekčním smyčkám a novým sloupkům pro detektory tramvají. Pokládá se kabel k SSZ Milady Horákové - Prašný most. Jedná se o stavební úpravy stávajícího SSZ s izolovaným řízením na průsečné křižovatce ulic U Prašného mostu, Mariánské hradby a Jelení s tramvajovou dopravou na samostatném tělese. SSZ bude vybaveno tak, aby po připojení na oblastní ústřednu byl umožněn obousměrný přenos dat, informací a povelů.

20.03.2006: BUSpruh Ke Krči
V ulici Ke Krči v Praze 4 by měl být v prvním pololetí tohoto roku zřízen vyhrazený pruh pro autobusy mezi Jiskrovou a Branickou ulicí ve směru do centra. Měl by zajistit plynulejší provoz autobusů MHD ze sídlišť Lhotka, Libuš a Kamýk ve směru Smíchovské nádraží. Podle informací v březnovém DP-Kontaktu byla akce v roce 2005 projekčně připravena a kladně projednána. Délka BUSpruhu má činit 290 m. Protože k realizaci je třeba odstranit z ulice Ke Krči parkovací místa, je nutné nejprve zřídit náhradní parkoviště pro osobní auta, což zajišťuje MČ Praha 4.

16.03.2006: SSZ u Masaryčky
Bylo zadáno vypracování nového dopravního řešení SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská. Informaci uvádí Centrální evidence smluv Technické správy komunikací. Semafor u Masarykova nádraží funguje s preferencí tramvají od roku 2003. Řídící logika signalizace však obsahuje chyby a nedostatky, na které poukazovaly také stránky Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení má podle webu TSK zpracovávat Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy.

28.02.2006: Autobusy na SSZ
Preference autobusů na SSZ při použití aktivní detekce je v současné době zavedena na sedmi pražských signalizacích a zařízením pro komunikaci s řadičem SSZ je vybaveno 156 vozidel. Uvádí to internetové stránky DP hl. m. Prahy. Preference je zavedena na pěti signalizacích v Čimické ulici v Praze 8, dále na SSZ Holečkova - Zapova v Praze 5 a SSZ Barrandovský most - rampy v Praze 4. Na pěti dalších SSZ funguje preference autobusů při použití pasivní detekce, kde vozidla nemusí být vybavena mobilním zařízením, ale jsou detekována pomocí smyček ve vozovce, případně videodetekce. Jedná se o SSZ Opatovská - Ke Kateřinkám (směr Opatov), SSZ Tupolevova - Beranových, SSZ Strakonická - Nádražní vč. přechodu u zast. Lihovar, Štefánikova - Holečkova (směr Strahov) a Modřanská - rampy (směr od zast. Přístaviště).

27.02.2006: Bělohorská
Na křižovatce ulic Patočkova a Bělohorská by měla vzniknout nová signalizace. Jedná se o místo odbočení tramvají u zastávky Břevnovský klášter. Tramvaje mají nyní ve směru do centra zajištěnu ze zákona přednost, avšak ve směru opačném mají přednost naopak auta. Tramvaje zde mnohdy čekají desítky sekund na uvolnění hlavního směru a signalizace s preferencí by tento problém řešila. TSK zadala v únoru tohoto roku vypracování projektu dopravní části DŘ SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská pro územní rozhodnutí. Signalizace měla být zprovozněna podle Komentáře k návrhu rozpočtu města na rok 2004 již v roce 2004.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 610 | 611 - 620 | 621 - 621 |

  NOVINKY
08.04.2023 Signalizace na Zelené vylepšena
Mírně lepší preferenci pro tramvaje má nyní SSZ 6.112 Jugoslávských partyzánů – Zelená. Signalizace, na které byla preference tramvají a autobusů zavedena s obnovou SSZ už v roce 2011, dostala některé vylepšené funkce. Dělené přechody pro chodce jsou využity pro selektivní vypínání chodeckého volna přes koleje, které umožňuje dřívější výběr volna pro tramvaj v případě nároku a současně i nadále umožňuje chodcům přejít z chodníku na protější chodník najednou. Také byl vylepšen způsob vložení tramvajové fáze, aby nedocházelo k výběru levých odbočení pro auta krátce před potřebou tramvaje na průjezd. Úprava pro zlepšení preference tramvají byla součástí dalších úprav SSZ, které zlepšily podmínky i pro některé ostatní účastníky provozu, například pro chodce. Na konci loňského roku došlo v ulici Jugoslávských partyzánů k ještě významnějšímu zlepšení pro tramvaje. Semafor na odbočení do smyčky Nádraží Podbaba byl doplněn o preference tramvají ve směru do centra.

26.02.2023 Obnovený semafor na Kbelské a přesunutá zastávka
Obnovené SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská už funguje v dynamickém řízení a preferuje tramvaje, přestože na křižovatce nadále probíhají stavební práce. Preference je uplatňována vkládáním, krácením a prodlužováním vlastních fází a krácením kolizních fází, které je ovšem oproti původnímu řešení velmi omezené. Signalizace navíc neuplatňuje původní prodlužování kolizní fáze. Levé odbočení pro auta ve směru do centra přes trať je řešeno bezkolizně pomocí směrových signálů. Levé odbočení z centra je oproti tomu umožněno plnými kruhovými signály, společně s volnem pro tramvaje a protijedoucími auty. Obnova signalizace ještě není u konce. Nadále probíhá přestavba křižovatky. Dochází k jejímu rozšíření a zvýšení kapacity. Součástí projektu je přesun zastávky Kbelská na opačnou stranu křižovatky, ke kterému došlo v první polovině února. Zastávka dostala název Starý Hloubětín, zlepšila obsluhu oblasti a přestupy s tramvajemi končícími v přilehlém obratišti. Současně byla pro linku 19 (aktuálně 14) zrušena původní zastávka Starý Hloubětín u ulice Na Obrátce.

31.01.2023 Preference tramvají na Štěpánské
Ječná ulice už má také semafor s preferencí tramvají. Na konci minulého roku bylo obnoveno SSZ 2.038 Ječná – Štěpánská a následně v lednu byla doplněna detekce tramvají, jejíž realizace si vyžádala tramvajovou výluku. Nyní signalizace funguje s preferencí tramvají. Je uplatňována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru od Karlova náměstí se tramvaje přihlašují ke světlům na vjezdu do zastávky Štěpánská. Proto byly nedávno upraveny jízdní doby tramvají tak, aby v tomto kontrolním bodě vlaky nevyčkávaly do času odjezdu dle jízdního řádu. V opačném směru se tramvaje přihlašují těsně za řízeným přechodem u Melounovy ulice, takže signalizace nestihne v některých případech optimálně na tramvaj reagovat. Jedná se o první semafor v Ječné ulici, který funguje s preferencí MHD. Ostatní zařízení operují v pevných programech. V horní části ulice se jedná o semafory navázané na oblast magistrály, v dolní části jde o SSZ Karlovo náměstí – Ječná, kam ani po více než roce nebylo dodáno dynamické řízení.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023