Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Konec preference na Bubenském nábřeží


18.11.2007 - Stránky Preference pražských tramvají vyřazují dvojici semaforů mezi Pražskou tržnicí a Vltavskou ze seznamu SSZ s preferencí. Důvodem je především fakt, že na křižovatkách během dne dlouhodobě převažuje nasazování pevných programů z HDŘÚ nad řízením s alespoň částečnou preferencí tramvají. Sledování řízení v měsíci říjnu to potvrdilo.



U Pobřežní mají tramvaje přednost


11.11.2007 - Na tramvajové síti přibyl další semafor. Nachází se na křižovatce ulic Sokolovská a Za Invalidovnou. Funguje s podmíněnou preferencí tramvají. Signalizace vznikla v rámci výstavby Pobřežní komunikace, která má převést tranzitní dopravu ze Sokolovské ulice mimo obytnou zástavbu.



Zbytečný semafor s absolutní preferencí


21.10.2007 - Praha má zcela novou signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na nově řízeném přechodu pro chodce v křižovatce Korunní - Sázavská byla totiž s několikatýdenním zpožděním zprovozněna detekce tramvají. Vystává však jedna otázka: musí semafory v podobných místech vůbec vznikat?



HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná


13.10.2007 - Návrat tramvají na Štefánikův most znamenal také začátek využívání nového dynamického řízení s preferencí tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Podle sledování stránek Preference je zde dynamika v provozu trvale. Nasazování pevných programů však pokračuje na Bubenském nábřeží.



Vydařená rekonstrukce SSZ Revoluční - Řásnovka


18.09.2007 - V Praze přibyla další signalizace s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo modernizováno SSZ Revoluční - Řásnovka. Zatímco v původním pevném řízení semafor zdržel ve směru od Letenského tunelu 62 % tramvají, nyní projíždí výrazná většina vlaků zcela plynule. I přes výrazné zlepšení je však vhodné řízení signalizace doladit.



Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ


09.09.2007 – K vyloučení tramvajového provozu na řadě sledovaných křižovatek a k nasazení pevných programů na některých dalších došlo v Praze během července a srpna. Významně preference tramvají ustoupila na obou semaforech na Bubenském nábřeží a také na SSZ Argentinská - Plynární.

index | 19-24 | předchozí | následující | Celkem 135 článků

  NOVINKY
09.09.2019 Semafor na horním náměstím Míru znovu s preferencí
Další snaha o zavedení preference tramvají na SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na křižovatku byl nasazen upravený software a spuštěna dynamika. Signalizace funguje nadále v koordinovaném řízení pro auta, které tramvaje nemohou volně říznout, ale mohou si své volno zřetelně prodloužit, předvybrat a krátce mohou prodlužovat kolizní fázi. Řízení je s trvalou zelenou pro chodce přes trať, volno pro tramvaje je vybíráno v každém směru zvlášť pouze na výzvu. Jedná se už o třetí zavedení preference tramvají na této signalizaci. Naposledy k němu došlo na jaře roku 2018. Detekce autobusů pomocí videokamer, jež mají obecně nižší spolehlivost, se stala s odstupem času hlavní příčinou kolon aut a byl nasazen pevný program. V současném řešení slouží videokamery pouze pro nepreferenční nárokování autobusů a došlo i k dalším zpřesňujícím úpravám logiky, které by měly vést jednak ke zlepšení preference tramvají, jednak k menšímu ovlivňování ostatních účastníků. Přihlašovací trolejový kontakt ve směru z centra byl přiblížen k SSZ tak, aby se nepřihlašovaly tramvaje v době, kdy ještě stojí před zastávkou.

09.09.2019 Vzdálené rádio na Palackého mostě
SSZ 2.013 Palackého náměstí je vylepšené. Do provozu bylo uvedeno vzdálené rádio ve směru z Palackého mostu. Signalizace tak ví s předstihem přibližně 200 metrů nejen o přítomnosti tramvaje na mostě, ale rovněž o směru jízdy. To se projevuje pružnější reakcí řízení na přijíždějící vlaky. Některým tramvajím padá volno plynule do jízdy. Jako hlavní zlepšení se však ukazuje snížení tvorby kolon na mostě, protože signalizace má o jejich jízdě více informací a dokáže na ně vhodně reagovat. Logikou pro vzdálené rádio je SSZ vybaveno od roku 2018, kdy byla v návaznosti na obnovu technologie signalizace uvedena do provozu nová dokonalejší dynamika.

05.09.2019 Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená
Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená Do provozu bylo uvedeno obnovené SSZ 5.583 Nádražní - U Královské louky na vjezdu do smyčky Smíchovské nádraží. Na signalizaci funguje preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze obdobně jako v předchozím způsobu řízení. Současně bylo zrušeno vedlejší SSZ 5.582 Nádražní - nádraží Smíchov, které bylo už několik let mimo provoz.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019