Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Preference MHD v roce 2012


07.04.2013 - Pro preferenci tramvají na světelných signalizacích byl rok 2012 špatný. Přibylo jen 6 semaforů s preferencí, což je nejméně od roku 2007. Na slabém výsledku se podepsala obnova signalizací – ta počet semaforů s preferencí poprvé nezvýšila – ale snížila. Kladnou bilanci tak uchránily softwarové úpravy řadičů, především na Výtoni. A také zcela nové signalizace.



Vinohradská: nedokončené semafory zdržují MHD


05.11.2012 - Rok 2012 je signalizačně pozoruhodný. Tolik semaforů, které byly na síti tramvají spuštěny ve stavu nedokončenosti, město nepamatuje. Situaci nyní završily signalizace na Vinohradské, uvedené do provozu po rekonstrukci trati v úseku mezi Želivského a Vinicí. Ani jedna signalizace, jejíž výstavba, obnova či úprava byla koordinována s rekonstrukcí trati, řádně nefunguje.



Preference MHD v roce 2011


15.04.2012 - Více než dvě třetiny semaforů na tramvajové síti už jsou s preferencí tramvají. V roce 2011 jich přibylo 13, většinou při obnově původního zařízení, jež bylo bez preference. Pomalu naopak pokračuje výstavba podélných dělících prahů, které brání autům ve vjíždění na koleje. Loni se jich vybudovalo jen 150 metrů. Větší úspěchy mají v liniové preferenci autobusy. Vyhrazené pruhy se prodloužily o 1220 metrů. Nejvýznamnější je půlkilometrový přírůstek na Vysočanské estakádě.



Preference MHD v roce 2010


09.02.2011 – Čtrnáct semaforů s preferencí tramvají, druhý nejvyšší přírůstek v historii. Ale také kvantita na úkor kvality a realizace semaforů i bez preference. Takový byl rok 2010 v oblasti preference tramvají na světelné signalizaci. Osazování dělících prahů podél tratí loni pokleslo pod 200 m instalací, což je historicky nejméně. Ve městě přibylo 400 m pruhů pro autobusy.



Preference MHD v roce 2009


09.03.2010 – Dalších třináct semaforů s preferencí tramvají přibylo v roce 2009 na pražské tramvajové síti. Elektrické vlaky tak byly na konci minulého roku v různé míře upřednostňovány na 60% světelných křižovatek ve městě. Číslo mohlo být výrazně vyšší, ale bezpreferenčním řešením obnovy SSZ na Evropské třídě se Praha připravila o další možnost zvyšování kvality MHD. Loni bylo také realizováno 250 metrů dělících prahů podél tramvajových tratí, což je nejméně od roku 1998. Naopak k rekordnímu zlepšení došlo v oblasti vyhrazených pruhů pro autobusy, kterých přibylo přes osm kilometrů.



Program zrychlení tramvají II - linka 17


03.12.2008 - Vážení čtenáři, předkládám vám následující dokument. Jedná se o průvodní materiál ke druhé části projektu Program zrychlení provozu tramvají. Jeho účelem je zvýšit nejrůznějšími způsoby, především preferenčními opatřeními, rychlost a plynulost provozu tramvají při současném zvýšení bezpečnosti jejich provozu.

index | 7-12 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
20.09.2023 Preference na Paloučku
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení na dvou signalizacích u tramvajové zastávky Palouček. SSZ 4.429a Táborská – Lounských a SSZ 4.429b Táborská – Petra Rezka nově preferují tramvaje prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Obě signalizace spolu fungují v režimu dynamické koordinace s proměnnou délkou cyklu. Linka 19 se díky změně stala sedmou linkou, která má v trvalém vedení všechny signalizace s preferencí tramvají. Kromě devatenáctky místem projíždí také linka 18 a tramvaje, které vyjíždějí nebo zatahují do vozovny Pankrác. Obnova obou signalizací na Paloučku proběhla na jaře roku 2021 společně s rekonstrukcí tramvajové trati. Dosud fungovaly v pevném řízení.

08.09.2023 Semafor na nové trati do Libuše v dynamice
Více než tři měsíce po zprovoznění trati na Libuš byla zavedena preference tramvají na SSZ 4.792 Novodvorská – Generála Šišky, jediném semaforu na tramvajové novostavbě. Jedná se o místo, kde tramvaj obloukem přejíždí ze samostatného tělesa na středový pás Novodvorské ulice. Preference je zajištěna předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Na semaforu funguje také preference autobusů. Signalizace byla uvedena do provozu společně s tratí na konci května, až dosud fungovala v pevném řízení. Používání pevných programů je vcelku běžným jevem i dlouhou dobu po dokončení stavebních akcí. Například zavedení preference na semaforu u obratiště Zahradní Město nastalo s ročním zpožděním. U terminálu Depo Hostivař, který byl dokončen v roce 2022, není preference zprovozněna dosud. V pevném řízení fungují i další obnovené signalizace ve městě. Například SSZ Chodovská – U Plynárny nebo semafory na Karlově náměstí.

16.08.2023 U pošty na Plzeňské je preference tramvají
Během nedávných oprav trati v Plzeňské ulici byla na dvou signalizacích zlepšena plynulost provozu tramvajové dopravy. Na SSZ 5.509 Plzeňská – Vrchlického, které prošlo před několika lety obnovou, došlo k doplnění tramvajové detekce a změně software. Jedná se o samostatný přechod pro chodce. Úprava zajistila tramvajím preferenci, a to prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Dosud signalizace fungovala v pevném řízení bez preference s výzvou chodců. Ke změně řízení došlo i na 5.531 Plzeňská – smyčka Kotlářka. Zde byla realizována rychlostní výhybka, která přinesla zvýšení rychlosti tramvají v přímém směru až na 50 km/h. Zrychlení nastalo i pro tramvaje odbočující na Kotlářku, a to díky semaforu. Nově dostávají tyto vlaky volno do plynulé jízdy. Důvodem je včasnější detekce, která byla vybudována právě jako součást nové výhybky, a upravené řízení SSZ. S ohledem na bezpečnost provozu na výhybce, při jejím postavení do obratiště, již nesvítí na semaforu volno přímo.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2023