Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Preference MHD v roce 2012


07.04.2013 - Pro preferenci tramvají na světelných signalizacích byl rok 2012 špatný. Přibylo jen 6 semaforů s preferencí, což je nejméně od roku 2007. Na slabém výsledku se podepsala obnova signalizací – ta počet semaforů s preferencí poprvé nezvýšila – ale snížila. Kladnou bilanci tak uchránily softwarové úpravy řadičů, především na Výtoni. A také zcela nové signalizace.



Vinohradská: nedokončené semafory zdržují MHD


05.11.2012 - Rok 2012 je signalizačně pozoruhodný. Tolik semaforů, které byly na síti tramvají spuštěny ve stavu nedokončenosti, město nepamatuje. Situaci nyní završily signalizace na Vinohradské, uvedené do provozu po rekonstrukci trati v úseku mezi Želivského a Vinicí. Ani jedna signalizace, jejíž výstavba, obnova či úprava byla koordinována s rekonstrukcí trati, řádně nefunguje.



Preference MHD v roce 2011


15.04.2012 - Více než dvě třetiny semaforů na tramvajové síti už jsou s preferencí tramvají. V roce 2011 jich přibylo 13, většinou při obnově původního zařízení, jež bylo bez preference. Pomalu naopak pokračuje výstavba podélných dělících prahů, které brání autům ve vjíždění na koleje. Loni se jich vybudovalo jen 150 metrů. Větší úspěchy mají v liniové preferenci autobusy. Vyhrazené pruhy se prodloužily o 1220 metrů. Nejvýznamnější je půlkilometrový přírůstek na Vysočanské estakádě.



Preference MHD v roce 2010


09.02.2011 – Čtrnáct semaforů s preferencí tramvají, druhý nejvyšší přírůstek v historii. Ale také kvantita na úkor kvality a realizace semaforů i bez preference. Takový byl rok 2010 v oblasti preference tramvají na světelné signalizaci. Osazování dělících prahů podél tratí loni pokleslo pod 200 m instalací, což je historicky nejméně. Ve městě přibylo 400 m pruhů pro autobusy.



Preference MHD v roce 2009


09.03.2010 – Dalších třináct semaforů s preferencí tramvají přibylo v roce 2009 na pražské tramvajové síti. Elektrické vlaky tak byly na konci minulého roku v různé míře upřednostňovány na 60% světelných křižovatek ve městě. Číslo mohlo být výrazně vyšší, ale bezpreferenčním řešením obnovy SSZ na Evropské třídě se Praha připravila o další možnost zvyšování kvality MHD. Loni bylo také realizováno 250 metrů dělících prahů podél tramvajových tratí, což je nejméně od roku 1998. Naopak k rekordnímu zlepšení došlo v oblasti vyhrazených pruhů pro autobusy, kterých přibylo přes osm kilometrů.



Program zrychlení tramvají II - linka 17


03.12.2008 - Vážení čtenáři, předkládám vám následující dokument. Jedná se o průvodní materiál ke druhé části projektu Program zrychlení provozu tramvají. Jeho účelem je zvýšit nejrůznějšími způsoby, především preferenčními opatřeními, rychlost a plynulost provozu tramvají při současném zvýšení bezpečnosti jejich provozu.

index | 7-12 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
23.02.2021 Lepší výjezd ze smyčky Vypich
Pro lepší průjezd tramvají bylo upraveno SSZ 6.807 Bělohorská - smyčka Vypich. Volno pro tramvaje, které opouštějí hlavní trať směrem do obratiště, nově přichází bez dlouhého čekání a odbočující vlaky tak neblokují provoz tramvají a autobusů, které pokračují přímo. Ještě větší význam má zlepšení pro směr ze smyčky. Tramvaje lépe plní odjezd z nástupní zastávky dle stanoveného jízdního řádu a nemělo by docházet ke vzájemnému „podjíždění“ s vlaky od Bílé Hory. Ze smyčky vyjíždějí také autobusy, a to z centra, tedy v opačném směru než tramvaje. Dosud dostávaly volno před tramvají. V odpolední silném provozu tak často auta u smyčky nejprve zablokovala vyjíždějící autobus a ten pak zablokoval tramvaj. I tyto situace se úpravou SSZ podařilo významně omezit. Semafor byl uveden do provozu v roce 2014 po rekonstrukci tramvajové trati a zřízení společných zastávek pro tramvaje a autobusy. Preference tramvají však v denním provozu fungovala pouze v hlavním směru. Při jízdě do smyčky nebo ze smyčky musely tramvaje čekat na polohu v koordinaci a někdy dokonce až do příštího cyklu, což vedlo ke zdržením přesahujícím i jednu minutu. Na výjezdu ze smyčky bude zanedlouho doplněna možnost výjezdu autobusů také ve směru do centra. Řídit se budou signály pro tramvaje.

03.02.2021 Konec kanibalismu na Limuzské
K úpravě řízení došlo na SSZ 0.346 Černokostelecká - Úvalská. Semafor, kde se kříží trasy radiálních tramvajových linek a tangenciálních autobusových linek, dostal výzvová návěstidla pro tramvaje a upravenou řídicí logiku. Hlavní změnou je zrušení ukončování volna pro přihlášenou tramvaj od kolizního autobusu. Nově signalizace na každé vozidlo MHD, které může stihnout aktuální fázi, standardně vyčkává, a pak teprve uspokojuje další nároky. Opraveno je prodlužování fáze pro tramvaje z centra, které dosud nezřídka končilo po výjezdu tramvaje ze zastávky skrze blízký kontakt. Vložená fáze pro vlaky z centra se nově vybírá jen od blízkého kontaktu, nikoli pro ještě stanicující tramvaje. Byla upravena data zohledňující delší vytlačování kolony pro autobusy od Limuzské.

18.12.2020 Semafor na Blanické šetří po obnově hodně času
V centru Prahy zmizel další významný zdroj zdržení tramvají. Po obnově bylo uvedeno do provozu SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. Styková křižovatka, přes kterou v současné době projíždí v odpolední špičce 84 tramvajových spojů za hodinu, nově uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Manipulační oblouk Jana Masaryka - Blanická v obou směrech se vybírá pouze na výzvu. Oblouk pro linky 10 a 16 se vybírá společně s vozidly z Blanické nebo chodci přes horní část Francouzské. Byla doplněna druhá návěstidla od Blanické vpravo a od náměstí Míru přímo, což se také projevilo ve zvýšení plynulosti provozu. V budoucnosti by mělo být doplněno vzdálené rádio od náměstí Míru, které ještě zvýší plynulost jízdy pro tramvaje odbočující do Blanické.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021