Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008


02.11.2008 - Žádné větší změny. Vypínání dynamického řízení z HDŘÚ i ve třetím čtvrtletí pokračovalo na dvou semaforech na Bubenském nábřeží. Podle sledování stránek Preference pražských tramvají nebylo na jiných signalizacích nasazování pevných programů, které nereagují na tramvaje, téměř vůbec zaznamenáno.



Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008


05.10.2008 - Nasazování pevných programů namísto dynamického řízení pokračovalo i ve druhém čtvrtletí roku 2008 na dvou signalizacích na Bubenském nábřeží. Ostatní semafory jsou dle sledování stránek Preference pražských tramvají řízeny až na drobné výjimky dynamickým řízením s preferencí tramvají.



Řízení z HDŘÚ v 1. čtvrtletí 2008


14.05.2008 - Pevné programy bez preference jsou stále používány na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice. Platilo to i v prvních třech měsících tohoto roku. Stránky Preference pražských tramvají přinášejí první čtvrtletní souhrn o řízení světelných signalizací z HDŘÚ.



Preference MHD v roce 2007


09.04.2008 - O pět semaforů s preferencí tramvají více než před rokem bylo na tramvajové síti ke konci minulého roku. Tramvaje upřednostňovalo 106 ze 207 SSZ, což činí podíl 51,2 %. Během roku 2007 byla také zvýšena délka prahů podél tratí o 318 metrů, což je ovšem nejméně od roku 1996, kdy se prahy začaly realizovat. Dále byla zavedena preference autobusů na 27 semaforech.



Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007


07.02.2008 - Slušné výsledky z roku 2006 vydržely. Preference tramvají loni nebyla na většině křižovatek významně omezována zásahy z Hlavní dopravní řídící ústředny. Výjimku tvoří signalizace na Bubenském nábřeží, které byly do bilancování zařazeny nově, a které stránky Preference už také vyjmuly ze seznamu SSZ s preferencí tramvají.



Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely


16.12.2007 - Mírný pokles pevného řízení bez preference tramvají byl zaznamenán na obou semaforech s provozem tramvají na Bubenském nábřeží. Vypínání preference z HDŘÚ i v listopadu však stále pokračovalo, ve sledovaných dobách zde preference nefungovala v téměř polovině případů, zpravidla za silného provozu aut i tramvají.

index | 13-18 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
13.04.2025 Na Pankráci z centra funguje detekce tramvají
Na SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova byla zprovozněna detekce tramvají z centra. Detekce nefungovala od uvedení prodlužené tratě do provozu, z důvodů závady na koordinačním kabelu, který vede k signalizaci na Pražského povstání. Právě tam bylo vedení od přihlašovacího trolejového kontaktu zapojeno. Kabel dosud není opraven, avšak díky doplněnému zařízení jsou nároky tramvají dopravovány mezi řadiči bezdrátově. Dá se očekávat nižší spolehlivost přenosu, zatím se pohybuje přes 90 %. Ve směru do centra funguje detekce od počátku bez obtíží, reálně má však nepříznivý vliv na plynulost případná jízda na zadní pantograf. Na lince 19 došlo k vylepšení také na SSZ 0.355 Vršovická – U Vršovického nádraží, pro období slabšího provozu. Ve směru z centra zde byly původně nastaveny příliš krátké časy pro zastávkové pobyty, nyní došlo k vyladění dat.

13.04.2025 Na části Evropské a Modřanské 60
Na dvou místech tramvajové sítě je nově umožněna jízda rychlostí 60 km/h namísto rychlosti 50 km/ h, kterou stanoví obecná úprava zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jedná se o úsek Modřanské ulice mezi smyčkou Dvorce a přejezdem na Přístavišti o délce 250 metrů a úsek Evropské ulice mezi zastávkou Thákurova a Kanadskou ulicí o délce 450 metrů. Delší dobu jsou takto upraveny úseky mezi Podolskou vodárnou a přejezdem před podolským bazénem a Kolbenova ulice mezi ulicí Smržových a odbočením tramvaje u vozovny Hloubětín. Zvýšení rychlosti je umožňováno pouze na vybraných úsecích sítě bez přejezdů a přechodů pro chodce na zatravněném nebo otevřeném kolejovém svršku. Je stanoveno rychlostníkem a současně bývá doplněno silniční značkou Nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h s podtabulkou MIMO TRAM. Kromě toho je vyšší rychlost než 50 km/h umožněna na tratích mimo pozemní komunikace, například v Modřanech nebo na Barrandově, a také v místech, kde je vyšší rychlost umožněna na pozemní komunikaci pro všechna vozidla. Všechny úseky dráhy, kde se smí jet rychleji než 50 km/h, jsou vyznačeny rychlostníkem.

31.01.2025 Tři, dva, jedna! Novinka na Spojovací.
Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a umí odložit výběr, aby volno nepadlo předčasně před začátkem nové minuty. Ve směru z centra se volno vybírá až od blízkého kontaktu, což nutí většinu vlaků zpomalit a následně znovu zadávat jízdu. Zásadní zlepšení mají chodci. Ve vložené tramvajové fázi je možné vybrat přechod přes Českobrodskou ulici, který je velmi vytížený a slouží pro přestup mezi autobusy a tramvajemi. Preference na Spojovací byla zřízena už před více než 20 lety. V roce 2014 byla doplněna preference autobusů a ještě v témže roce byla signalizace obnovena, do pevného řízení. V roce 2015 došlo k opětovnému zavedení preference MHD, ale s horšími podmínkami pro tramvaje. K úpravě semaforu došlo také na Nádraží Libeň. SSZ 9.212 Harfa nově umí vkládání fází dle autobusů i během pracovních dnů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025