Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Albertov: pozdní stavění výhybek zdržuje


03.12.2007 - Nejen nová řešení s preferencí tramvají přináší rok 2007, ale také vylepšení těch stávajících. Příkladem je SSZ Svobodova - Na Slupi, kde se v rámci kompletní opravy křižovatky současně přistoupilo také k úpravě SSZ. Ale dají se mu vyčíst i nedostatky. Hlavně kvůli pozdnímu stavění výhybek.



Konec preference na Bubenském nábřeží


18.11.2007 - Stránky Preference pražských tramvají vyřazují dvojici semaforů mezi Pražskou tržnicí a Vltavskou ze seznamu SSZ s preferencí. Důvodem je především fakt, že na křižovatkách během dne dlouhodobě převažuje nasazování pevných programů z HDŘÚ nad řízením s alespoň částečnou preferencí tramvají. Sledování řízení v měsíci říjnu to potvrdilo.



U Pobřežní mají tramvaje přednost


11.11.2007 - Na tramvajové síti přibyl další semafor. Nachází se na křižovatce ulic Sokolovská a Za Invalidovnou. Funguje s podmíněnou preferencí tramvají. Signalizace vznikla v rámci výstavby Pobřežní komunikace, která má převést tranzitní dopravu ze Sokolovské ulice mimo obytnou zástavbu.



Zbytečný semafor s absolutní preferencí


21.10.2007 - Praha má zcela novou signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na nově řízeném přechodu pro chodce v křižovatce Korunní - Sázavská byla totiž s několikatýdenním zpožděním zprovozněna detekce tramvají. Vystává však jedna otázka: musí semafory v podobných místech vůbec vznikat?



HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná


13.10.2007 - Návrat tramvají na Štefánikův most znamenal také začátek využívání nového dynamického řízení s preferencí tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Podle sledování stránek Preference je zde dynamika v provozu trvale. Nasazování pevných programů však pokračuje na Bubenském nábřeží.



Vydařená rekonstrukce SSZ Revoluční - Řásnovka


18.09.2007 - V Praze přibyla další signalizace s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo modernizováno SSZ Revoluční - Řásnovka. Zatímco v původním pevném řízení semafor zdržel ve směru od Letenského tunelu 62 % tramvají, nyní projíždí výrazná většina vlaků zcela plynule. I přes výrazné zlepšení je však vhodné řízení signalizace doladit.

index | 19-24 | předchozí | následující | Celkem 136 článků

  NOVINKY
26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024