|
|
Konec preference na Bubenském nábřeží
V říjnu bylo pořízeno celkem 242 záznamů o řízení různých světelných signalizačních zařízení. Řízení SSZ na Bubenském nábřeží sledují stránky Preference pražských tramvají již téměř jeden rok. Od března roku 2007 přitom záznamy vyhodnocují do pravidelných měsíčních souhrnů. A ze stovky provedených sledování na každém SSZ vyplývá, že ve sledovaných dobách v období března až října tohoto roku byl na obou semaforech na Bubenském nábřeží většinou nasazen pevný program. Dynamické řízení s preferencí bylo zaznamenáno pouze ve 41% případů. V minulém měsíci byl dokonce tento podíl nižší než jedna třetina případů. Navíc, k nasazování pevných programů dochází převážně za silného provozu, kdy jezdí nejvíce tramvají. Podíl tramvají, které tak skutečně mohly využít řízení s preferencí, bude tedy zřejmě ještě nižší než uvedená čísla.
Dalším podpůrným argumentem pro vyřazení semaforů na Bubenském nábřeží ze seznamu SSZ s preferencí je fakt, že nyní aplikovaná tzv. jednosměrná preference, která byla v řadičích nastavena v roce 2003, je málo účinná. V praxi to vypadá tak, že na prvním semaforu v každém směru jízdy čeká přihlášená tramvaj úplně stejně dlouho v dynamickém i pevném řízení, pouze druhým SSZ projíždí v dynamice o pár sekund dříve než v pevném řízení z HDŘÚ. Označením těchto dvou semaforů jako SSZ bez preference dochází ke snížení počtu SSZ s preferencí v Praze na 104 z celkového počtu 205, což činí podíl 50,7 %.
V říjnu se vrátily tramvaje na Palackého náměstí, kde proběhla v rámci rekonstrukce také kompletní obnova SSZ. Zatímco dříve byly na semafor ráno nasazovány pevné programy, nyní signalizace trvale používá dynamické řízení s preferencí tramvají! Stránky Preference připraví zvláštní materiál o tomto komplikovaném SSZ. Na všech dalších sledovaných SSZ ve městě nebylo zaznamenáno nasazování pevných programů, což má pozitivní dopad na provoz MHD. Problémy jsou pouze na SSZ Veletržní - Dukelských hrdinů, kde dochází v posledních týdnech zřejmě k problémům s detekcí tramvají, což má za následek jednak nadbytečné výběry tramvajového volna s dopadem na provoz IAD v kolizním směru, a jednak omezení preference tramvají. Problém s detekcí tramvají se naopak zřejmě podařilo vyřešit na SSZ Revoluční - Řásnovka, kde nyní nedochází ke zmatečnému chování SSZ. Stránky Preference pražských tramvají děkují všem, kteří se na sledování řízení signalizace v Praze podílejí. ![]() ![]()
Související články: Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008) Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008) Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008) Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007) HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007) Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007) Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007) Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007) Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007) Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007) HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007) SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007) Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007) HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006) HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006) Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006) HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006) Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006) Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006) Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006) HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006) Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006) Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006) Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006) Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006) Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005) Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005) Skončilo vypínání preference? (02.10.2005) Srpen: preference! (01.09.2005) Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005) Preference přežila i v červnu (02.07.2005) Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005) Duben: podmíněná preference (03.05.2005) Březen: více aut, méně preference (04.04.2005) Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005) Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005) Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005) O Vánocích STŮJ! (03.01.2005) Komentáře: 0 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025 |