SSZ 0.384 Švehlova - Vladycká
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Novostavba SSZ s dynamickým řízení a preferencí na stykové křižovatce s přechodem pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze.
|
|
SSZ 2.021b Rašínovo nábřeží - Vnislavova
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: -
Administrativní úprava. SSZ přibylo rozdělením SSZ 2.021 Výtoň (Rašínovo nábřeží - Svobodova) na dvě SSZ.
|
|
SSZ 2.328 Anglická - Bělehradská (Demínka)
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ a zavedení dynamického řízení na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány ve vedlejším přímém směru. V místě je silný provoz AD. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Volno pro tramvaje je vybíráno na výzvu v libovolné poloze v cyklu, ale z důvodů nevhodného časování začátků a konců volna funguje bez preference tramvají.
Po rekonstrukci a zavedení dynamického řízení narostla na SSZ zdržení tramvají oproti původnímu řízení pevnými programy. Zároveň obvykle dochází za silného provozu k zablokování křižovatky vozidly stojícími na kolejích. Příčinou je neodpovídající reakce řízení SSZ na kolonu, která se vzdouvá od křižovatky Anglická - Legerova. Na SSZ je dosažitelná absolutní preference tramvají.
|
|
SSZ 4.414 Na Pankráci - Děkanská vinice
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 3
Rekonstrukce SSZ a zavedení dynamického řízení s preferencí na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je relativně silný provoz AD. SSZ funguje ve čtyřfázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze.
Preferenční zásahy nejsou kvůli ne zcela vhodným načasováním začátků a konců volna přesné, a to i přes zlepšení úpravou v rámci zkušebního provozu. V určité poloze v cyklu navíc řízení SSZ na tramvaje řádně nereaguje. Výsledkem nedostatků je, že hlavně u tramvají ve směru do centra nezřídka dochází k ukončení volna těsně před příjezdem ke stopčáře a následně k velkému zdržení.
|
|
SSZ 5.553 Radlická - Pecháltova
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Novostavba SSZ s dynamickým řízením na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 5.577 Na Zlíchově - Nad Zlíchovem
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Novostavba SSZ s dynamickým řízením a preferencí na přechodu pro chodce. V místě je poměrně slabý provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze. SSZ limituje nevhodná poloha kontaktu ve směru do centra. Předstih přihlášení se zde pohybuje kolem 9 sekund pro nejrychlejší tramvaje.
|
|
SSZ 5.668 Radlická - smyčka TRAM
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Novostavba SSZ s dynamickým řízením a preferencí na vjezdu a výjezdu tramvaje ze smyčky Radlická, s přechody pro chodce. V místě je středně silný provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení s modifikacemi dle nároků chodců. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 5.647 Plzeňská - Erbenova
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Novostavba SSZ s dynamickým řízení a preferencí na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje dvoufázovém řízení s modifikací dle nároků chodců. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
|
|
SSZ 6.997 Badeniho - Na Valech
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 3
Novostavba SSZ s dynamickým řízení a preferencí na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde byly tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají byla zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
SSZ reagovalo na tramvaje často nestabilně a nevhodně, především při prodlužování volna. Efektivně docházelo k předvýběru volna.
SSZ je kvůli výstavbě tunelu Blanka momentálně mimo provozovanou tramvajovou síť.
|
|
SSZ 6.999 Milady Horákové - přejezd
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Novostavba SSZ s dynamickým řízení a preferencí na přejezdu přes tramvajové těleso. V místě byl silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. SSZ fungovalo ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají byla zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze. Na přejezdu byla dopravním značením zajištěna přednost tramvají před AD.
SSZ bylo pouze provizorní kvůli výstavbě tunelu Blanka. Nyní již neexistuje.
|
|
SSZ 7.266 Trojská - Pod Lisem
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ s výměnou řadiče a doplnění software pro vylepšené dynamické řízení a preferenci tramvají na
stykové křižovatce s tramvajovým přejezdem a přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány
na vlastním tělese. V místě je poměrně silný provoz AD v kolizní relaci s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna
vkládáním, předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze. Úprava SSZ (doplnění
detekce tramvají) byla částečně provedena už v r. 2006, ale kvůli zastaralému
řadiči se nepodařilo zajistit odpovídající preferenci tramvají.
Pro detekci tramvají jsou netradičně použity videodetektory.
|
|
SSZ 8.204 Sokolovská - Vacínova
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ s dynamickým řízení a preferencí na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány pouze manipulačně, a to v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení s modifikací dle nároku chodců. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Doplnění software pro dynamické řízení a preferenci tramvají i autobusů na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. SSZ bylo realizováno v roce 2006, ale fungovalo v pevném řízení.
Preferenční zásahy nejsou ve směru z centra zcela přesné. SSZ zde uvažuje s nereálně vysokou rychlostí jízdy tramvaje.
|
|
SSZ 9.223 Poděbradská - Kbelská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Doplnění aktivní detekce tramvají a software pro preferenci na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD na všech vjezdech. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze.
Detekce tramvají je na tomto SSZ zajišťována pomocí lokalizace GPS a radiovým signálem, tedy aktivně, narozdíl od konvenční pasivní detekce pomocí trolejových kontaktů. Preference má více stupňů v závislosti na poloze vůči jízdnímu řádu. Při nejnižším stupni preference nedochází k předvýběru ani vkládání vlastní fáze.
Preference je narozdíl od konvenčních řešení určena pouze pro vybavené vozy,
kterých bylo 32 kusů k 31. 12. 2008. Ani vybavení vozu přitom není zárukou
kvalitní funkce systému, která je závislá na spolehlivosti detekce tramvají.
|
|
ZMĚNY NA SSZ S PREFERENCÍ
|
|
SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ s preferencí na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde
jsou tramvaje provozovány na třech ze čtyř vjezdů a které prošlo rekonstrukcí v
r. 2007. V místě je silný provoz AD na všech vjezdech kromě vjezdu od nábř.
Edvarda Beneše. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení s různými modifikacemi dle
nároků tramvají a chodců a s další fází vybíranou na výzvu tramvaje. Preference
tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastních fází a
prodlužováním a předvýběrem kolizních fází.
Úpravou byla zajištěna pružnější reakce SSZ na tramvaje přijíždějící ze všech
směrů, čímž byla eliminována vyšší zdržení z předchozího řízení. Na druhou
stranu došlo následně k vynucenému prodloužení zelených signálů pro chodce přes
nábřeží, čímž byla preference tramvají naopak poškozena a celkově došlo ke
"zpomalení" řízení pro všechny účastníky.
|
|
SSZ 9.213 Poděbradská - Podkovářská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 4
Doplnění aktivní detekce tramvají a úprava software pro preferenci na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz
AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení.
Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
Detekce tramvají je na tomto SSZ nově zajišťována pomocí lokalizace GPS a radiovým signálem, tedy aktivně, narozdíl od konvenční pasivní detekce pomocí trolejových kontaktů. Preference má více stupňů v závislosti na poloze vůči jízdnímu řádu. Při nejnižším stupni preference nedochází k předvýběru
vlastní fáze.
Před realizací této úpravy fungovalo SSZ s absolutní preferencí tramvají a
to pro všechny tramvaje. Detekce byla zajištěna trolejovými snímači. Nyní je
preference systémově umožněna pouze pro vybavené vozy, kterých bylo 32 kusů k
31. 12. 2008. Ani vybavení vozu přitom není zárukou kvalitní funkce systému,
která je závislá na spolehlivosti detekce tramvají. Vzhledem k této situaci byly
opětovně zapojeny i původní trolejové snímače. Jejich poloha však není vždy
alespoň přibližně totožná s virtuálními detektory dle GPS. Preference pro
všechny vlaky tedy reálně funguje na tomto SSZ pouze ve směru z centra.
Hodnocení tedy zohledňuje především tento fakt, nikoli vlastní dopravní řešení.
|
|
SSZ 9.217 Poděbradská - U Elektry
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 4
Doplnění aktivní detekce tramvají a úprava software pro preferenci na
průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz
AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení.
Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
Detekce tramvají je na tomto SSZ nově zajišťována pomocí lokalizace GPS a radiovým signálem, tedy aktivně, narozdíl od konvenční pasivní detekce pomocí trolejových kontaktů. Preference má více stupňů v závislosti na poloze vůči jízdnímu řádu. Při nejnižším stupni preference nedochází k předvýběru
vlastní fáze.
Před realizací této úpravy fungovalo SSZ s absolutní preferencí tramvají, a
to pro všechny tramvaje. Detekce byla zajištěna trolejovými snímači. Nyní je
preference systémově umožněna pouze pro vybavené vozy, kterých bylo 32 kusů k
31. 12. 2008. Ani vybavení vozu přitom není zárukou kvalitní funkce systému,
která je závislá na spolehlivosti detekce tramvají. Vzhledem k této situaci byly
opětovně zapojeny i původní trolejové snímače. Jejich poloha však není vždy
alespoň přibližně totožná s virtuálními detektory dle GPS. Preference pro
všechny vlaky tedy na tomto SSZ reálně nefunguje ani v jednom směru. Hodnocení
tedy zohledňuje především tento fakt, nikoli vlastní dopravní řešení.
|
|
SSZ 9.221 Poděbradská - U Tesly
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 4
Doplnění aktivní detekce tramvají a úprava software pro preferenci na
přechodu pro chodce. V místě je silný provoz
AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení.
Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
Detekce tramvají je na tomto SSZ nově zajišťována pomocí lokalizace GPS a
radiovým signálem, tedy aktivně, narozdíl od konvenční pasivní detekce pomocí
trolejových kontaktů.
Před realizací této úpravy fungovalo SSZ s preferencí všechny tramvaje. Detekce byla zajištěna trolejovými snímači. Nyní je
preference systémově umožněna pouze pro vybavené vozy, kterých bylo 32 kusů k
31. 12. 2008. Ani vybavení vozu přitom není zárukou kvalitní funkce systému,
která je závislá na spolehlivosti detekce tramvají. Vzhledem k této situaci byly
opětovně zapojeny i původní trolejové snímače. Jejich poloha však není vždy
alespoň přibližně totožná s virtuálními detektory dle GPS. Preference pro
všechny vlaky tedy na tomto SSZ reálně funguje pouze ve směru do centra.
Hodnocení tedy zohledňuje především tento fakt, nikoli vlastní dopravní řešení.
|
|
9.228 Poděbradská - Hloubětínská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 4
Doplnění aktivní detekce tramvají a úprava software pro preferenci na
průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz
AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení.
Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
Detekce tramvají je na tomto SSZ nově zajišťována pomocí lokalizace GPS a
radiovým signálem, tedy aktivně, narozdíl od konvenční pasivní detekce pomocí
trolejových kontaktů.
Před realizací této úpravy fungovalo SSZ s preferencí všechny tramvaje. Detekce byla zajištěna trolejovými snímači. Nyní je
preference systémově umožněna pouze pro vybavené vozy, kterých bylo 32 kusů k
31. 12. 2008. Ani vybavení vozu přitom není zárukou kvalitní funkce systému,
která je závislá na spolehlivosti detekce tramvají. Vzhledem k této situaci byly
opětovně zapojeny i původní trolejové snímače. Jejich poloha však není vždy
alespoň přibližně totožná s virtuálními detektory dle GPS. Preference pro
všechny vlaky tedy na tomto SSZ reálně nefunguje ani v jednom směru. Hodnocení
tedy zohledňuje především tento fakt, nikoli vlastní dopravní řešení.
|
|
ZRUŠENÁ SSZ
|
|
SSZ 8.230 Sokolovská - Molákova
|
SSZ bylo zrušeno v rámci pokračování výstavby Pobřežní. Tramvaje mají na
neřízeném přechodu pro chodce zajištěnu přednost zákonem.
|
|
SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou
|
SSZ bylo zrušeno v rámci pokračování výstavby Pobřežní. Tramvaje mají na
neřízeném přejezdu zajištěnu přednost drážními značkami.
|