SSZ 3.322 Želivského - Olšanská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ na křižovatce ve tvaru T v návaznosti na dříve provedenou rekonstrukci kolejového trojúhelníku. V místě je poměrně silný provoz AD ve všech směrech. Preference tramvají na křižovatce s třífázovým řízením je zajištěna prodlužováním a předvýběrem signálu volno pro tramvaje. Pro oblouk z Olšanské vpravo a zpět je navíc i možnost vložení fáze navíc.
SSZ je nedostatečně vybaveno automobilovými detektory, které zůstaly pouze původní z dřívějšího řízení řadičem MR. Křižovatka také nebyla vybavena výzvovými návěstidly a kontaktními zámky pro tramvaje, proto nemohou být volna do tramvajových oblouků vybírána pouze na výzvu a musejí být vybírána cyklicky. V obloucích jsou přitom značné vyklizovací časy.
Více informací
|
|
SSZ 5.508 Plzeňská - Mahenova
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na jednoduchém přechodu pro chodce přes vozovku a tramvajovou trať. V místě je poměrně silný provoz AD. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
Více informací
|
|
SSZ 5.519 Plzeňská - Podbělohorská
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce. V místě je poměrně silný provoz AD, především v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají na křižovatce s dvoufázovým řízením je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze
Více informací
|
|
SSZ 5.524 Plzeňská - Pod Kotlářkou
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány jak v hlavním přímém směru, tak na výjezdu ze smyčky Kotlářka. V místě je poměrně silný provoz AD, především v hlavním směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení se třetí fází navíc - pro tramvaje jedoucí ze smyčky. Preference je v přímém směru zajištěna prodlužováním a předvýběrem signálu volno. Na výjezdu ze smyčky je volno pro tramvaje vybíráno volno pouze na výzvu.
V přímém směru preference funguje prakticky jako absolutní, na výjezdu ze smyčky nefunguje téměř vůbec. V této relaci se řízení blíží spíše pevnému programu s výzvou. Zdržení tramvají se zde pohybuje mezi cca 10 a 65 sekundami. Nevýhodné je také umístění tramvajových detektorů na výjezdu ze smyčky, protože tramvaje se přihlašují s předstihem pouze dvou sekund.
Více informací
|
|
SSZ 5.526 Plzeňská - Musílkova
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce a s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD, především v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají je na křižovatce ve třífázovém řízení zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze.
Více informací
|
|
SSZ 5.531 Plzeňská - smyčka tramvají
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 4
Rekonstrukce SSZ na vjezdu do smyčky Kotlářka. V místě je poměrně silný provoz AD. Semafor je určen pouze pro vozidla ve směru z centra, funguje v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje v přímém směru. Na výzvu tramvaje jedoucí do smyčky je volen signál stůj pro automobily a vybíráno volno pro odbočení tramvaje.
Volno pro tramvaje do smyčky je možné vybírat jen v dobách, kdy není narušována koordinace pro automobilovou dopravu po Plzeňské. Většina tramvají proto musí na tuto polohu čekat a doba zdržení může činit až jednu minutu. Čekající tramvaj přitom může zdržet tramvaj jedoucí za ní.
Více informací
|
|
SSZ 5.532 Plzeňská - Jinonická
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na křižovatce ve tvaru T s přechody pro chodce a s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají na křižovatce s dvoufázovým řízením je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
Více informací
|
|
SSZ 5.575 Časový ostrůvek - MHD zastávka LIHOVAR
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Nově zřízené SSZ před zastávkou Lihovar ve směru do centra. V místě je slabý provoz AD. Jedná se o časový ostrůvek, který zajišťuje cestujícím při příjezdu tramvaje do zastávky bezpečný přechod mezi chodníkem a nástupištěm zastávky tím, že signálem stůj zastaví automobilovou dopravu před zastávkou.
|
|
SSZ 8.984 Střelničná - Opálkova
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce a s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně slabý provoz AD. Preference tramvají je na křižovatce ve třífázovém řízení zajištěna prodlužováním a vkládáním vlastní fáze. Nevýhodné je umístění tramvajových detektorů z obou směrů, protože tramvaje se přihlašují s předstihem pouze 10-14 sekund. Navíc není umožněn předvýběr vlastní fáze.
|
|
SSZ 9.212 Harfa
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Nová řídící logika SSZ na průsečné křižovatce s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je velmi silný provoz AD ve všech směrech. Preference tramvají je na křižovatce ve třífázovém řízení (které je řešením prakticky rozloženo do čtyř fází) zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze.
Modifikace řízení na základě nároků tramvají není dostatečná a přesná. Nedostatečné je
především prodlužování signálu volno pro tramvaj v hlavní fázi. Signalizace plně nevyužívá možností komfortní tramvajové detekce.
SSZ je na lince č. 3, která je pilotním projektem preference tramvají v Praze.
Více informací
|
|
SSZ 9.213 Poděbradská - Podkovářská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ na průsečné křižovatce s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají je na křižovatce ve třífázovém řízení zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
Více informací
|
|
SSZ 9.217 Poděbradská - U Elektry
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: nehodnoceno
Úprava SSZ na průsečné křižovatce s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají je na křižovatce ve třífázovém řízení zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
V době hodnocení preference nefungovala, protože nebyla v provozu tramvajová detekce. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dlouhodobý stav, signalizace byla dočasně vyřazena ze seznamu SSZ s preferencí a hodnocena bude až za rok 2006.
SSZ je na lince č. 3, která je pilotním projektem preference tramvají v Praze.
Více informací
|
|
SSZ 9.221 Poděbradská - U Tesly
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: nehodnocenoÚprava SSZ na jednoduchém přechodu pro chodce přes vozovku a tramvajovou trať. V místě je poměrně silný provoz AD. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze. Nevýhodné je umístění tramvajového detektoru ve směru do centra, protože tramvaje se přihlašují s předstihem pouze 15 sekund. Navíc není umožněn předvýběr vlastní fáze.
V době hodnocení preference nefungovala, protože nebyla v provozu tramvajová detekce. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dlouhodobý stav, signalizace byla dočasně vyřazena ze seznamu SSZ s preferencí a hodnocena bude až za rok 2006.
Více informací
|
|
SSZ 9.228 Poděbradská - Hloubětínská
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ na křižovatce ve tvaru T s přechody pro chodce a s tramvajovým provozem v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci sdílené tramvajovou dopravou. Preference tramvají je na křižovatce ve dvoufázovém řízení zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze.
SSZ je na lince č. 3, která je pilotním projektem preference tramvají v Praze.
Více informací
|