SSZ 1.042a Bulhar
|
PREFERENCE: - (předtím -)
HODNOCENÍ: - *
Úprava SSZ bez preference na víceramenné křižovatce, kde tramvaje odbočují z hlavního směru na vlastní těleso. V místě je velmi silný provoz AD na všech vjezdech. SSZ funguje v pětifázovém řízení. Úprava spočívala v přemístění přihlašovacího kontaktu ve směru z centra do výhodnější polohy pro zajištění dostatečného předstihu přihlášení tramvaje, v optimalizaci dat dle skutečné jízdy tramvaje a ve vylepšení dat pro prodlužování dle tramvají. Ačkoli SSZ i nadále nelze považovat za s preferencí tramvají, došlo k alespoň částečnému zlepšení jejich provozu.
|
|
SSZ 1.501 Újezd - Vítězná
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ a zavedení preference na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány ve všech směrech. V místě je poměrně silný provoz AD na všech vjezdech. SSZ funguje ve vícefázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna vkládáním a předvýběrem fáze.
Nevýhodou řešení je méně pružné řízení způsobené především cyklickým výběrem všech tramvajových oblouků, které mají vysoké vyklizovací časy. Nepříznivý vliv má také nedostatečný předstih přihlášení tramvají k SSZ.
|
|
SSZ 2.049 Korunní - Kladská
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním směru. V místě je poměrně slabý provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 2.061 Sekaninova - Křesomyslova, přechod
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na přechodu pro chodce. V místě je středně silný provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 2.328 Anglická - Bělehradská (Demínka)
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ a zavedení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním směru. SSZ bylo rekonstruováno v roce 2008. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem, prodlužováním a vkládáním vlastní fáze. Úprava spočívala ve změně dat pro jízdu tramvaje od přihlašovacího detektoru ke stopčáře obousměrně a ve vytvoření světelné závory proti zahlcování křižovatky vozidly. V některých případech signalizace reaguje na přijíždějící tramvaj nevhodně.
|
|
SSZ 2.366 Francouzská - Budečská
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: -
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V rámci rekonstrukce byla odstraněna signalizace z vlastní křižovatky a zřízena nová na samostatném přechodu pro chodce. Další signalizace byla zřízena obousměrně jako časový ostrůvek tramvajové zastávky.
Vzhledem k tomu, že SSZ nebylo na konci roku zcela doladěno, především z hlediska preference MHD, není hodnoceno.
|
|
SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Úprava části software SSZ a zavedení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 3.377 Korunní - Benešovská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány ve vedlejším přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD ve všech směrech. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastních fází a předvýběrem kolizních fází.
|
|
SSZ 3.693 Jičínská - Přemyslovská
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: -
Výstavba SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je poměrně silný provoz AD v hlavním přímém směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení.
Vzhledem k tomu, že SSZ nebylo na konci roku zcela doladěno (fungovalo v pevném programu), není hodnoceno.
|
|
SSZ 4.046 Chodovská - teplárna přechod
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na přechodu pro chodce. V místě je silný provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 5.577 Na Zlíchově - Nad Zlíchovem
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná)
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ s preferencí na přechodu pro chodce, které bylo postaveno v roce 2008. V místě je poměrně slabý provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze. Úprava spočívala v přemístění přihlašovacího kontaktu ve směru do centra do výhodnější polohy pro zajištění dostatečného předstihu přihlášení tramvaje.
|
|
SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich)
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná)
HODNOCENÍ: 3
Úprava SSZ s preferencí na průsečné křižovatce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Úprava, která proběhla v rámci realizace KC Vypich a sousedního nového SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů, výrazně omezila preferenci tramvají především v pracovní dny. Byly významně redukovány prodlužování a předvýběry dle tramvají a během pracovního dne zcela zakázáno vkládání fází dle tramvají.
|
|
SSZ 6.131 Evropská - Na Pískách
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna. Významná AD navíc odbočuje do centra vlevo na plný signál společně s tramvajemi jedoucími přímo, čímž dochází k ohrožování a blokování tramvajové dopravy.
|
|
SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na průsečné křižovatce a na odsazeném přechodu pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. Část SSZ pro křižovatku funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Část SSZ pro přechod funguje přes tramvajovou v trvalé zelené pro chodce. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 6.138 Evropská - Etiopská
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna. Detekce tramvají zatím funguje pouze ve směru z centra.
|
|
SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v lomeném směru. V místě je poměrně silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve vícefázovém řízení s různými variacemi fází dle nároků tramvají, chodců a automobilů. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 6.158 Evropská - U Hadovky
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna. Detekce tramvají zatím funguje pouze ve směru z centra.
|
|
SSZ 6.160 Evropská - garáže MV
|
PREFERENCE: -
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna.
|
|
SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Úprava části software SSZ, vylepšení a znovuzavedení preference na tramvajovém přejezdu s přechody pro chodce a na odsazeném časovém ostrůvku tramvajové zastávky. V místě je velmi silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. Část SSZ pro přejezd funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Část SSZ pro ostrůvek funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna trvalým signálem volno pro tramvaj.
|
|
SSZ 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Úprava části software SSZ, vylepšení a znovuzavedení preference na tramvajovém přejezdu s přechody pro chodce. V místě je velmi silný provoz AD v relaci kolizní s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 2
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány na třech ze čtyř vjezdů. V místě je středně silný provoz AD ve směru kolizním s tramvajovou dopravou. SSZ funguje ve vícefázovém řízení s různými variacemi fází dle nároků tramvají, chodců a automobilů. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastních fází a předvýběrem kolizní fáze.
Při příjezdu více tramvají v krátké době za sebou je v některých případech řízení méně pružné, což má mírně nepříznivý dopad na všechny uživatele.
|
|
SSZ 8.243 Střelničná - Zdibská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány na všech vjezdech. V místě je středně silný provoz AD v hlavním směru. SSZ funguje ve vícefázovém řízení s různými variacemi fází dle nároků tramvají, chodců a automobilů. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastních fází a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT
|
PREFERENCE: absolutní
HODNOCENÍ: 1
Výstavba nového SSZ s preferencí na tramvajovém přejezdu s přechody pro chodce. V místě je slabý provoz AD. SSZ funguje ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 8.984 Střelničná - Opálkova
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná)
HODNOCENÍ: - *
Úprava SSZ s preferencí na průsečné křižovatce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je poměrně slabý provoz AD. SSZ funguje ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Úprava, která proběhla společně s rekonstrukcí tramvajové trati, spočívala v přemístění přihlašovacích kontaktů v obou směrech do výhodnější polohy pro zajištění dostatečného předstihu přihlášení tramvaje.
|
|
*) Vzhledem k tomu, že autorem úpravy SSZ je autor tohoto webu, není SSZ hodnoceno.
|
|
|
ZRUŠENÁ SSZ
|
|
SSZ 6.999 Milady Horákové - přejezd
|
Zrušení dočasného SSZ na provizorním tramvajovém přejezdu.
|
|
SSZ 6.177 Milady Horákové - smyčka tramvají
|
Dočasné zrušení SSZ na stykové křižovatce s provozem tramvají na všech vjezdech.
|
|
SSZ 6.143 Špejchar (Hradčanská)
|
Dočasné zrušení SSZ na průsečné křižovatce s provozem tramvají na třech ze čtyř vjezdů.
|