|
|
Duben: podmíněná preference
Slušných výsledků bylo dosaženo především spolehlivým fungováním dynamického řízení s preferencí za slabého provozu. V nočních hodinách ani o víkendech nebylo na semaforech v jediném případě zjištěno nasazení pevných programů bez preference. Naopak za středně silného provozu a v dopravních špičkách byly nasazovány pevné programy tradičně na křižovatky Argentinská – Plynární a nábř. Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Přesto zjištěný podíl řízení pevnými programy ani na jedné křižovatce nepřesáhl 37%. NÁBŘEŽÍ KAPITÁNA JAROŠE: ŘÍZENÍ POKRAČUJE Neblahý vliv mělo nasazování pevných programů na SSZ nábř. Kapitána Jaroše - Dukelských Hrdinů (u zast. Nábřeží Kapitána Jaroše). Dosáhlo sice jen desetiprocentního podílu, ale i tak byly důsledky značné. Kvůli malému podílu i krátké délce signálu volno pro tramvaje docházelo nárazově k hromadění tramvají před křižovatkou, některé vlaky čekaly déle než jeden cyklus. Duben poznamenaly problémy i jinde, na semaforech, jejichž sledování se stránky Preference pražských tramvají podrobně nevěnují. Pevné programy byly nasazovány na křižovatku Patočkova – Střešovická, protože kvůli záboru jízdního pruhu ve směru do centra docházelo a dochází k zahlcování radiální komunikace od Strahovského tunelu ve směru do centra. Dále: Z místa byla řízena křižovatka u Národního divadla a tramvaje tak byly vystaveny v průměru většímu zdržení, než je zde obvyklé. ![]() ![]()
DODATEK Jak vážným problémem je ve velkých městech absence preference hromadné dopravy při nárůstu individuální dopravy, zmiňuje mimo jiné i materiál UITP (Mezinárodní asociace pro veřejnou dopravu se sídlem v Bruselu) ze dne 9. 11. 2004. Dokument 'Úloha evropských strukturálních fondů v zachování atraktivní městské a regionální veřejné dopravy v nových členských státech - Návrh na předpis Rady o Evropském kohezním fondu (resp. Evropském fondu soudržnosti), Evropském fondu regionálního rozvoje a Evropském sociálním fondu - Stanovisko Výboru UITP pro Evropskou unii' obsahuje mimo jiné tuto přílohu:
Související články: Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008) Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008) Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008) Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007) Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007) HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007) Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007) Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007) Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007) Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007) Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007) HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007) SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007) Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007) HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006) HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006) Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006) HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006) Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006) Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006) Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006) HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006) Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006) Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006) Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006) Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006) Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005) Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005) Skončilo vypínání preference? (02.10.2005) Srpen: preference! (01.09.2005) Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005) Preference přežila i v červnu (02.07.2005) Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005) Březen: více aut, méně preference (04.04.2005) Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005) Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005) Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005) O Vánocích STŮJ! (03.01.2005) Komentáře: 0 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025 |