Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší
NÁVŠTĚVNOST


Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší


02.02.2006 - Leden je nejpříznivější měsíc pro preferenci tramvají na semaforech. Sezonní pokles automobilové dopravy se pozitivně projevil i na vypínaní preference z HDŘÚ. Na všech sledovaných křižovatkách převýšil podíl dynamického řízení s preferencí 80%. V lednu bylo provedeno 387 záznamů o řízení SSZ, z toho ve 384 případech bylo řízení rozpoznáno.

Poprvé je součástí hodnocení řízení křižovatek také nově zařazené SSZ Palackého náměstí. Zde se podle záznamů používají pevné signální programy pravidelně v období ranní dopravní špičky pracovních dnů.

Z dalších křižovatek, které stránky Preference pražských tramvají dlouhodobě sledují a vyhodnocují, se pevné programy v měsíci lednu používaly na stejných místech jako dříve. Tedy na křižovatkách Argentinská – Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most.

Nikde však zjištěný podíl pevných programů nepřesáhl 20%, na čemž se pozitivně projevil značný pokles intenzity automobilové dopravy na začátku roku. Navíc byla křižovatka nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most (pod Letenským tunelem) už několikátý měsíc po sobě řízena pevným programem pouze v ranních, případně dopoledních hodinách. V odpolední špičce mají tramvaje zajištěn výrazně plynulejší průjezd křižovatkou.

Na ostatních vyhodnocovaných křižovatkách preference funguje a pevné programy na ně nejsou namísto dynamického řízení z HDŘÚ nasazovány. Výjimkou byl čtvrtek 26. ledna, kdy došlo v důsledku havárie vodovodu v Sokolské ulici na několika SSZ na pravobřežní komunikaci k zásahům do řízení z HDŘÚ, případně ze skříňky ručního řízení na místě.

Vypínání preference tramvají je zaznamenáváno na dalších signalizacích, jež stránky Preference pražských tramvají nesledují, případně nevyhodnocují. V měsíci lednu se to týkalo křižovatky Patočkova – Střešovická a Letenské náměstí.

Poděkování opět patří všem, kteří se na sledování řízení signalizace v Praze podílejí.

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Srpen: preference! (01.09.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Preference přežila i v červnu (02.07.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024