HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí
NÁVŠTĚVNOST


HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí


02.05.2006 - Preference tramvají na světelné signalizaci téměř není rušena nasazováním pevných signálních programů z HDŘÚ. Ze sledovaných pražských křižovatek byly pevné programy používány pouze na SSZ Palackého náměstí. V dubnu bylo pořízeno celkem 241 záznamů o řízení SSZ.

Ústup od nasazování pevných programů je nejvíce vidět v Holešovicích. Zde zůstávají všechny křižovatky trvale s preferencí tramvají. Týká se to i klíčových uzlů nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem) a Argentinská – Plynární, kde však dosud nejsou vytvořeny vhodné podmínky pro celkový provoz.

ŘÍZENÍ SIGNALIZACÍ Z HDŘÚ

U SSZ napojených na HDŘÚ (Hlavní dopravní řídící ústřednu) je možné dálkově měnit signální programy. Mimo jiné je možné nasadit pevné řízení bez preference tramvají místo dynamického řízení s preferencí. Zásahy do řízení provádějí příslušníci PČR z dispečerského pracoviště v ulici Na Bojišti.

Díky tomu je jízda tramvají i přes zatížené křižovatky komfortnější pro cestující, vzniká větší prostor pro plnění jízdního řádu a v důsledku se hromadná doprava stává atraktivnější.

Ze sedmi křižovatek, které stránky Preference pražských tramvají sledují a vyhodnocují, bylo zaznamenáno nasazování pevných programů z HDŘÚ pouze na Palackého náměstí. Zde se řídilo výhradně v ranní dopravní špičce pracovních dnů. Ze sledovaných dob bylo pevné řízení zjištěno v 7 % případů. Přes křižovatku jezdí pilotní linka preference MHD č. 3.

Podle dílčích poznatků je preference tramvají aktivní také na dvou signalizacích v Praze 6, které byly v minulých měsících také postižené rušením preference. Křižovatky Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice také upřednostňovaly tramvaje.

Stránky Preference pražských tramvají děkují všem, kteří se na sledování řízení signalizace podílejí.

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006)
Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Srpen: preference! (01.09.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Preference přežila i v červnu (02.07.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024