|
|
Říjen: znovu pevné programy
Hlavní otázka zní: Proč? Od června až do konce září byla totiž preference trvale aktivní a dopady na plynulost tramvajové dopravy byly značně pozitivní. A dokonce i ostatní doprava fungovala nad očekávání uspokojivě. Zapnutá preference na všech křižovatkách šetřila uživatelům čas a zvýhodňovala hromadnou dopravu vůči dopravě individuální. Přesně jak to stojí v dopravní politice města.
Co způsobily pevné programy? Výrazný nárůst zdržení tramvají vytvořily opět na křižovatce nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Jakýkoli pevný program je zde velmi nevýhodný. Ze dvou důvodů. Za prvé samozřejmě nejsou modifikovány délky dvou základních fází ve prospěch tramvají. Za druhé, tramvajová volna jsou vybírána bez ohledu na směr, kterým tramvaj skutečně potřebuje projet (tramvaje jsou vzájemně v kolizi). A situaci ještě zhoršuje, že v obloucích křižovatky je zákaz potkávání tramvají. Výsledek? Snad postačí udat, že čekání tramvaje přes délku jednoho cyklu (120 sekund) není výjimkou. Mohou to být třeba tři minuty. Ale v horším případě i pět minut. Všechno záleží na momentální situaci. Anebo odvaze či slabé trpělivosti řidiče, který po mnohaminutovém čekání vjede do křižovatky na signál stůj těsně před rozjíždějící se vozidla… PREFERENCE POD TUNELEM NIKOHO VÝZNAMNĚ NEOMEZUJE ![]() Další postřeh: Za silného provozu se ke křižovatce běžně tvoří kolony aut ze tří směrů. Přitom vůbec nezáleží, zda je křižovatka řízena pevnými nebo dynamickými programy. Těžko říct, jak HDŘÚ zdůvodňuje svoji činnost. Ale pokud je jediným jasně patrným efektem pevného programu pod Letenským tunelem zdržování tramvají, je s podivem, že to město toleruje.
Ještě o něco více než pod Letenským tunelem se vypínala preference na křižovatce Argentinská – Plynární. S jedním pozitivním efektem. Kolona IAD sice díky nasazení pevných programů už nesahá ulicí Plynární tak daleko k autobusovému terminálu Nádraží Holešovice, kde čas od času dokonce zablokovala tramvaje. Na druhou stanu hůře a spolehlivě a 'zašpuntovala' tramvaje i auta z opačného směru. Tramvaj projíždí za silného provozu krátký úsek od Ortenova náměstí ke křižovatce běžně tři cykly. Délka cyklu je 80 sekund… ![]() ![]()
Související články: Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008) Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008) Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008) Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007) Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007) HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007) Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007) Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007) Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007) Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007) Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007) HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007) SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007) Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007) HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006) HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006) Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006) HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006) Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006) Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006) Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006) HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006) Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006) Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006) Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006) Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006) Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005) Skončilo vypínání preference? (02.10.2005) Srpen: preference! (01.09.2005) Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005) Preference přežila i v červnu (02.07.2005) Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005) Duben: podmíněná preference (03.05.2005) Březen: více aut, méně preference (04.04.2005) Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005) Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005) Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005) O Vánocích STŮJ! (03.01.2005) Komentáře: 0 | Přidat komentář | ![]() ![]() |
Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025 |