Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005
NÁVŠTĚVNOST


Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005


03.01.2006 - Je čas bilancování. V prosinci pokračovalo na některých pražských signalizacích nasazování pevných programů z HDŘÚ. Z vyhodnocovaných uzlů se tento stav týká opět křižovatek Argentinská – Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most. Pozitivní je ale meziroční srovnání. V minulém roce oproti roku 2004 citelně ubylo zásahů do řízení v neprospěch preference MHD na SSZ.

V prosinci bylo na vyhodnocovaných křižovatkách provedeno pouze 292 záznamů o řízení SSZ, z toho ve 289 případech bylo řízení rozpoznáno. Kromě křižovatek Argentinská – Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most, které stránky Preference pražských tramvají dlouhodobě sledují a vyhodnocují, se pevné programy v měsíci prosinci používaly také na SSZ Patočkova – Střešovická, Letenské náměstí, Palackého náměstí, nebo Dukelských Hrdinů – U Výstaviště.

Na ostatních sledovaných křižovatkách preference funguje a pevné programy na ně nejsou namísto dynamického řízení z HDŘÚ nasazovány. Výsledky prosincového sledování křižovatek jsou srovnatelné se dvěma předchozími měsíci.

Stránky Preference pražských tramvají přinášejí také první, alespoň částečné meziroční srovnání nasazování pevných programů mezi sledovaným obdobích roku 2004 (září – prosinec) a rokem 2005. Jak je patrné z přiloženého grafu, prakticky na všech vyhodnocovaných křižovatkách došlo k výraznému snížení vypínání preference, což se příznivě odráží v rychlosti průjezdů tramvají těmito uzly.

I roce 2006 budou stránky Preference pražských tramvají pokračovat ve sledování křižovatek a zaznamenávání způsobu řízení v nahodilých časech. V rámci možností se budeme snažit inovacemi reagovat na nové skutečnosti.  Věříme, že i touto formou můžeme pomoci k řešení problému. Děkujeme za přízeň Vám, našim čtenářům a nadále uvítáme Vaše ohlasy, náměty a připomínky. Zvláštní poděkování opět patří všem, kteří se na sledování řízení křižovatek i na chodu tohoto webu podílejí.

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Srpen: preference! (01.09.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Preference přežila i v červnu (02.07.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024