Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo
NÁVŠTĚVNOST


Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo


04.03.2005 - V minulém měsíci jsme se mohli trochu zaradovat. Pokleslo řízení semaforů pevnými programy, které neumožňují preferenci tramvají. Na všech sledovaných signalizacích byl ve vytipovaných dobách nadpoloviční podíl dynamického řízení. Celkem bylo v měsíci únoru provedeno 239 záznamů o řízení SSZ, z nichž ve 235 případech bylo řízení rozpoznáno.

Způsob řízení SSZ sledujeme od září na několika pražských semaforech. Záměrně jsou vybrány ty, na kterých Policie ČR často nasazuje pevné programy namísto programů dynamických. Při řízení pevnými programy nefunguje preference tramvají. Ano, je to pravda! Ačkoli byly tyto signalizace v rámci nákladné rekonstrukce vybaveny technologií pro dynamické řízení a řídící logikou pro preferenci tramvají, tato preference je z ústředny vypínána. Většinou v zájmu automobilů.

V ÚNORU JEZDILO MÉNĚ AUT

To je špatně! Ale právě v únoru toto řízení pokleslo. Co označit za hlavní důvod? Asi budou dva.

Zřejmě se podařilo zajistit relativně slušné fungování dopravně závislého řízení. Systém bez zásahu policisty sám rozhoduje o tom, zdali bude nebo nebude preference fungovat. Pokud je moc aut, systém sice zapne pevný program (bez preference), ale pokud jich ubude, semafor padá zpět do dynamiky (s preferencí). Výrazně tak ubylo 'nočních' řízení, kdy 'někdo' na ústředně zapomněl vypnout pevný program.

Na druhou stranu někdy se zdá, že onen systém je až příliš úzkostlivý a například pod Letenským tunelem se dají důvody neustálého přepínání tam a zpět většinou hledat marně. Na křižovatce se v jednom či druhém způsobu řízení nic podstatného nemění – tedy kromě toho, že tramvaje buď nestojí skoro vůbec (dynamika), nebo stojí pekelně dlouho, déle než auta (pevný program). (Na zajímavé videoukázky se můžete těšit v příštích týdnech.) Zůstává ale zásadní problém: Ano, preference ano. Ale jestli bude moc aut (což je naprosto běžné) nebo dokonce mimořádná událost, preference NE a NE. Čím více aut, tím méně preference… Kde to skončí?

S tím souvisí druhý důvod snížení řízení. V únorových vánicích a mrazech sedalo do aut méně řidičů. Ale co se stane v květnu?

Chystáme rozšířit sledování také na Letenské náměstí.

Poděkování patří všem, kteří se na sledování řízení světelné signalizace v Praze podílejí.

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006)
Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Srpen: preference! (01.09.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Preference přežila i v červnu (02.07.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024