O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Preference přežila i v červnu


02.07.2005 - Těsně ale přece. Výsledky červnového sledování semaforů v Praze přineslo srovnatelné hodnoty s rekordním květnem. Červen je přitom tradičně měsícem s největší intenzitou automobilové dopravy v roce. Celkem bylo v tomto měsíci provedeno 394 záznamů o řízení SSZ, z nichž ve 389 případech bylo řízení rozpoznáno.

Pevné programy se minulý měsíc používaly prakticky pouze na dvou ze šesti sledovaných křižovatek, stejně jako v květnu. Křižovatka Argentinská – Plynární dosáhla i tak velmi dobrého podílu dynamického řízení, ve sledovaných dobách celých 75%. Bylo tomu tak i přesto, že za silného provozu se může nepříznivě projevit rušení příjezdu tramvaje ke stopčáře SSZ z obou směrů.

O 8% horší výsledky než v minulém měsíci však byly zjištěny na SSZ nábř. Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Pevné programy byly používány poměrně hustě hlavně na začátku a v polovině měsíce. Kromě toho, že tyto programy extrémně zvyšují zdržení tramvají signálem stůj, zároveň se podílejí na vytváření kolon silničních vozidel směrem dál do centra, zvláště na nábřeží Edvarda Beneše. Zde není tramvajová trať oddělena od vozovky a vzniká tak další zdržení MHD.

POKUSY U NÁRODNÍHO DIVADLA

Je zaznamenáváno trvalé řízení pevnými programy na SSZ Patočkova – Střešovická, které je vyvoláno záborem jízdního pruhu v ulici Patočkova před křižovatkou ve směru do centra. Jiné řešení než pevný program se na tuto měsíce trvající uzavírku zřejmě dosud nepodařilo vymyslet.

Dosavadním přehmatem léta se dá nazvat ruční řízení semaforu u Národního divadla. Trpkou zkušenost zažívají hlavně řidiči a cestující na lince 18. Existují sice policisté, kteří jsou schopni vypořádat se se složitou situací maximálně slušně a přitom ještě účinně preferovat tramvaje. Jako všude, i tady však lidský faktor sehrává zásadní roli.

Kolik snahy jiných dokáže zmařit jedno pomalé a slepé nemehlo, na které dvě minuty zbytečně stojící tramvaje marně zvoní, je velkým důvodem pro to, aby se na ruční skříňku u Národního divadla dal raději pořádný zámek a klíč hodil do Vltavy.

Ručním řízením se může dosáhnout možná preferování jednoho přetíženého směru na úkor druhého. Přetížení celé oblasti automobilovou dopravou ale neřeší. Podle letmého sledování došlo při ručním řízení v průměru ke zvětšení zdržení tramvají před křižovatkou oproti dynamickému řízení s preferencí.

V příštích dvou měsících bude sledování semaforů pokračovat, avšak někdy v trochu okleštěné podobě. Je čas dovolených a odpočinku. Poděkování míří ke všem, kteří se na sledování signalizace v Praze podílejí. Děkujeme zároveň za vyjadřovanou podporu a náměty, které nám za čtyři a půl měsíce fungování stránek dorazily. Hezké prázdniny!

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006)
Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Srpen: preference! (01.09.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019