O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Srpen: preference!


01.09.2005 - Pražské tramvaje jezdí rychleji. Alespoň přes semafory, které dlouhodobě sledují stránky Preference pražských tramvají. Hromadná doprava dostávala celé prázdniny větší přednost před dopravou individuální. Stačilo přestat na světelné signalizace nasazovat pevné programy z HDŘÚ. V srpnu bylo provedeno 365 záznamů o řízení SSZ, z nichž ve 364 případech bylo řízení rozpoznáno.

Prázdniny byly ideální možností, jak dát hromadné dopravě volno na semaforech. Jezdilo méně tramvají i aut. K poklesu dopravy však došlo i před rokem a k omezení nasazování pevných programů se tehdy nepřistoupilo. Snad jsou tedy tyto prázdniny příslibem, že k vypínání preference na signalizacích bude Policie ČR z HDŘÚ přistupovat pouze v nutných případech při řešení mimořádných situací.

V měsíci srpnu nebylo nasazování pevných programů téměř vůbec zaznamenáno. Všechny křižovatky fungovaly v dynamickém řízení s preferencí tramvají, což se oproti stavu před prázdninami nejvíce projevilo na klíčové křižovatce nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Sledovanými semafory projížděla převážná většina tramvají zcela bez zdržení, což třeba ve srovnání s kolonami aut, které stály na nábřeží ve směru do centra, přinášelo příznivý psychologický efekt na uživatele.

ZÁVADA POD LETENSKÝM TUNELEM?

V prvních dvou týdnech srpna ovšem docházelo na semaforu pod Letenským tunelem k protěžování oblouku z mostu doprava na nábřeží a zpět, což zbytečně omezovalo provoz aut ve směru tunel – most a rušilo preferenci tramvají. Ať už se jednalo o technickou závadu či jiný problém, nyní funguje signalizace bez závad.

Jsou i vyloženě špatné poznatky. Stále pokračuje poměrně časté řízení dvou signalizací v oblasti Prahy 6, tedy Patočkova – Střešovická a Milady Horákové – U Brusnice. Pokud bude trend pokračovat, stanou se obě křižovatky součástí pravidelných měsíčních souhrnů. Zatím probíhá jejich sledování pouze v dočasném zkušebním režimu. V ulici U Brusnice navíc došlo k úpravě dopravního značení v neprospěch tramvají, což se nepříznivě projevuje ve stávajícím výlukovém provozu.

Závěr srpnového hodnocení ale musí být pozitivní. Na stránkách dlouhodobě kritizujeme řízení křižovatky Národní divadlo z místa, tedy z policistou z ruční skříňky. Toto řízení sporadicky pokračovalo i v srpnu, ale pozitivní vztah policistů k tramvajím a snaha o jejich upřednostnění nelze přehlédnout.

Věřme, že tento přístup se časem stane naprosto běžným přístupem Policie ČR a města k preferenci hromadné dopravy v Praze. Je září, měsíc s tradičně velmi silným provozem aut. Letos navíc se spoustou tramvajových výluk, které citelně mění intenzity tramvajového provozu na některých křižovatkách…

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)


Související články:
Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008 (02.11.2008)
Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008 (05.10.2008)
Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007 (07.02.2008)
Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely (16.12.2007)
Konec preference na Bubenském nábřeží (18.11.2007)
HDŘÚ: nová dynamika pod tunelem se nevypíná (13.10.2007)
Prázdniny: výluky a pevné programy z HDŘÚ (09.09.2007)
Palackého náměstí i ráno s preferencí (12.07.2007)
Preference mezi Vltavskou a tržnicí upadá (05.06.2007)
Přes Bubenské nábřeží nadále raději autem (05.05.2007)
Na Bubenském nábřeží pevné programy z HDŘÚ (05.04.2007)
HDŘÚ: semafor pod tunelem zůstal v dynamice (04.03.2007)
SSZ Argentinská - Plynární krátce bez preference (11.02.2007)
Řízení z HDŘÚ v roce 2006 ustupovalo (06.01.2007)
HDŘÚ: u Výstaviště se dál používá pevný program (05.12.2006)
HDŘÚ: když pevný program pomáhá (05.11.2006)
Silný provoz v září preferenci neomezil (07.10.2006)
HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen (05.09.2006)
Červenec: semafory pro tramvaje (02.08.2006)
Červen: preference vydržela i nápor aut (01.07.2006)
Květen: preference na křižovatkách zůstává (01.06.2006)
HDŘÚ vypíná preferenci jen na Palackého náměstí (02.05.2006)
Březen: vypínání preference z HDŘÚ ustoupilo (03.04.2006)
Únor: HDŘÚ pevnými programy šetřila (03.03.2006)
Leden: ubylo aut, tramvaje jsou rychlejší (02.02.2006)
Řízení z HDŘÚ v prosinci a v roce 2005 (03.01.2006)
Listopad: vypínání preference pokračuje (05.12.2005)
Říjen: znovu pevné programy (02.11.2005)
Skončilo vypínání preference? (02.10.2005)
Červenec: zelená pro tramvaje! (01.08.2005)
Preference přežila i v červnu (02.07.2005)
Květen: pevné programy ubyly (03.06.2005)
Duben: podmíněná preference (03.05.2005)
Březen: více aut, méně preference (04.04.2005)
Znovu řízení pod tunelem (21.03.2005)
Letenské náměstí: preference aut! (09.03.2005)
Vypínání preference z ústředny v únoru kleslo (04.03.2005)
O Vánocích STŮJ! (03.01.2005)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

Komentáře: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019